Bepaalde tags in een bericht tellen en indien nodig sluiten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Vincent

Vincent

03/03/2008 10:50:00
Quote Anchor link
Aloha,

Op een site wordt de lay-out nog wel eens naar de mallemoere geholpen, wanneer iemand een quote in zijn reactie niet afsluit. De quote maakt een tabel aan, maar wanneer de tabel niet wordt afgesloten, gaat de lay-out vanaf die reactie over zijn nek (lay-out bestaat verder uit divjes).
Komt nog wel eens voor dat iemand een of meerdere quotes opent, maar deze niet (allemaal) sluit.

Om dit af te vangen wil ik het aantal keer dat [ quote.] en [/quote] in een reactie voorkomt tellen. Is aantal [/quote] lager dan [ quote.], dan moet de quote of tabel afgesloten worden en moet de controle opnieuw plaatsvinden, net zolang tot alle quotes afgesloten zijn. Of je berekent het verschil en maakt daar het aantal afgesloten quotes van.

Nou ben ik geen superscripter en weet ik dus niet hoe je dit het beste kan aanpakken.
Het lijkt me beter om voor het opslaan van de rectie in de DB de quotes al goed af te sluiten, ipv bij het uitlezen van de reactie.
Dat de reactie van een persoon vervolgens ook in de quote komt, omdat de quote aan het einde van het bericht wordt afgesloten, is niet zo een ramp. Hij kan zijn bericht vervolgens gewoon wijzigen. Zolang de lay-out maar niet meer over zijn nek gaat, omdat iemand een of meerdere quotes vergeet af te sluiten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Vincent
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.