Bescherming Sourcecode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 22:39:04
Quote Anchor link
Hoe bescherm je jouw sourcecodes als je de applicaties installeert bij een klant. Is hier een compiler voor, of zijn er nog andere methoden ?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 17:29:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:36:21
Quote Anchor link
De PHP-source code, neem ik aan?

Je zou ioncube kunnen gebruiken. Het nadeel is wel dat de webserver waarop de encoded PHP-code staat ook over de ioncube-loader beschikt.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:44:14
Quote Anchor link
Nog meerdere opties ? Zal toch wel ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:45:22
Quote Anchor link
Zend Safeguard, maar dan moet je niet de nieuwste PHP-versie hebben, en verder is de encoder vrij duur.
Dan is ioncube goedkoper en sneller met de ondersteuning.

Verder ken ik weinig andere tooltjes.
Gewijzigd op 13/02/2015 23:46:12 door - Ariën -
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

13/02/2015 23:46:33
Quote Anchor link
Kent Symphony (Framework) geen code-compilers plugin of iets dergelijks ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/02/2015 23:47:51
Quote Anchor link
Dat is een framework in PHP, die kan niet compileren. Je zult echt een binairy moeten hebben die het omzet naar machinetaal o.i.d, en komt voor zover ik weet vaak neer op betaalde toepassingen.
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 00:16:17
Quote Anchor link
Waarom zou je je code willen encoden? Ik zou zorgen dat je altijd zelf het serverbeheer in handen hebt als de code je zo hecht. En anders kun je er een goede licentie omheen hangen.

Offtopic:
Btw, het is Symfony.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 01:32:18
Quote Anchor link
Ik heb op vrijwillige basis voor een sportclub een toernooiregistratiesysteempje gemaakt in PHP. Ik moet alle PHP-code op hun server installeren. Om nu te voorkomen dat iedereen met mijn code aan de gang gaat wil ik het encoden. Als het systeempje uitgekristalliseerd is kan ik het wellicht later iets commercieler aanpakken (voor meerdere sportclubs wellicht interessant).
Vandaar de vraag over encoderen !!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 07:51:29
Quote Anchor link
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.
Gewijzigd op 14/02/2015 07:53:12 door - Ariën -
 
Johan de wit

johan de wit

14/02/2015 09:20:11
Quote Anchor link
- Aar - op 14/02/2015 07:51:29:
Dan zul je toch moeten investeren in een encoder. Anders een waterdichte licentie door hen laten tekenen.


Of hij kan (trial) ioncube downloaden maar dan heeft hij paar weken geldige licentie dat is vast genoeg, alleen encode script is ook voor paar weken geldig, waarschijnlijk blijft zijn script onleesbaar dat is wel een voordeel voor hem.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 09:45:54
Quote Anchor link
Met een trial heeft je encoded bestand ook een beperkte geldigheid. Doen ze express om te voorkomen dat je het op meerdere machines de encoder installeert, en lekker ijverig gaat encoden.
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:39:59
Quote Anchor link
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.
Het is niet direct een oplossing voor coderen, maar het word wel een stuk lastiger om de code weer terug te krijgen naar het orgineel.

https://www.youtube.com/watch?v=G9AsTk2LIIQ

Maar in mijn opinie ben ik er nog steeds voor de stelling dat open soure altijd open source moet zijn.
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.
Gewijzigd op 14/02/2015 10:40:40 door Bart V B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/02/2015 10:50:01
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar zou PHP HipHop misschien iets zijn?
Daar word de code gecompiled naar C++ code.

Maar gebeurt dat compilen niet op de server, waardoor je nog steeds PHP-source blijft gebruiken? In dat geval heeft dit helemaal geen nut als het om het beveiligen van de code gaat.

Quote:
Aangezien de ontwikkeling van HipHop vorderde, werd gerealiseerd dat HipHop aanzienlijk de snelheid van PHP-applicaties in het algemeen zou kunnen verhogen.

Aldus een vertaling van Wikipedia.
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 10:57:18
Quote Anchor link
Dat weet ik niet Aar.
Ik dacht dat als de code eenmaal gecompiled was dat de code "stand alone" draaide.
Als dat zo is dat de orginele code op de server blijft staan dan heeft het inderdaad weinig nut.
Dat moet ik nog eens even verder onderzoeken.
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 11:23:57
Quote Anchor link
Voor zover ik HHVM gebruikt hebt is het, precies zoals PHP, JIT compiling. Je krijgt niet een compiled C# bestandje terug.

Phalcon doet zoiets wel als ik het goed heb.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/02/2015 11:24:47
Quote Anchor link
Bart V B op 14/02/2015 10:39:59:
Als je de code hebt gemaakt en er voor betaald krijgt dan vind ik het persoonlijk dan ook dat men de vrijheid moet hebben om met die code te doen wat men wil.

Er bestaat nog zoiets als copyright en intellectueel eigendom.
Als ik bv een cd of dvd koop, betaal ik er voor, maar heb ik (officieel) niet de volledige vrijheid om er mee te doen wat ik wil.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:17:40
Quote Anchor link
Ik verbaas me erover waarom er niet een goede encoder voorhanden is. Dit probleem moet toch iedereen weleens zijn tegen gekomen.........blijkbaar toch niet !! Zo af-en-toe heb ik weer is wat tijd om me met PHP bezig te houden, dus ik ben geen echte 'insider' --> Waarschijnlijk mis ik dus iets van de essentie van het programmeren met PHP.

Toevoeging op 14/02/2015 12:17:40:
Gewijzigd op 14/02/2015 12:18:25 door Paco de Wulp
 
Wouter J

Wouter J

14/02/2015 12:32:22
Quote Anchor link
Ik denk niet dat veel mensen hun code encoden in PHP, mede omdat het in PHP nooit echt lekker zal werken. Merk op dat er best goede encoders voorhanden zijn, je zult er echter voor moeten betalen...
 
Bart V B

Bart V B

14/02/2015 12:41:20
Quote Anchor link
Ik denk dat het een denkwijze is Paco.
Dat je eerste ingeving coderen van je code is, is op zich niet zo gek.
Je kan ook eens aan een ander verdien model kunnen denken.
Begrijpelijk dat je je code voor je zelf wenst te houden, maar met open source is dat wat lastig.
Rasmus heeft ooit php gemaakt als tool om een probleem makkelijk op te lossen.
Dat heeft hij voor zichzelf gedaan. Echter wilde mensen dit ook, dus deelde hij de code.
Als je nu in het heden kijkt, dan heeft hij niet echt veel aan zijn php code veel verdient.
Echter wel veel volgelingen die php heeft gemaakt voor wat het nu is.
Maar het heeft hem wel verder gebracht met mooie uitdagingen wat dus veel geld voor hem oplevert.

Dus ik begrijp je denkwijze wel met 1 op 1 verkopen van je product, maar je zou ook eens verder kunnen denken of dit product je verder zou kunnen brengen wat dan niet meteen op je product slaat.

@Oblix, dat klopt, maar het verdien model met een DVD of CD ligt anders.
Je kan de rechten van dit soort media kopen. Zodat je er wel wat mee kunt doen.
Maar dat is een andere discussie. Wat ik wil zeggen is dat ik er een andere denkwijze op na hou als het gaat om open source software. Je kan aan open source software ook geld verdienen, het is alleen anders dan sec 1 op 1 verkopen. En dan gaat het mij vooral om de vrijheid om te toen wat ik wil.
 
Paco de Wulp

Paco de Wulp

14/02/2015 12:46:32
Quote Anchor link
Ik maak er wel een cloudoplossing van. Iedere gebruiker/vereniging krijgt een eigen account en kan inloggen (PHP-code blijft op mijn server).

:-)

P.S. Iedereen bedankt voor zijn reacties !
Gewijzigd op 14/02/2015 12:48:26 door Paco de Wulp
 
Johan de wit

johan de wit

15/02/2015 08:15:44
Quote Anchor link
Wat kost zo'n software ? Iets van 100 dollar dan zou ik extra geld naar vragen omdat je door eis extra kosten maakt en wie weet werken hun wel mee.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.