Bestand laten downloaden uit database zonder fysiek bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Nurmodeluxe

Nick Nurmodeluxe

13/11/2012 18:29:35
Quote Anchor link
Ik heb in een MYSQL database tekst staan. Ik haal de tekst uit de database in php als $tekst. Nu wil ik dat mensen die tekst kunnen downloaden in een .txt bestand, dus een .txt bestand met de inhoud $tekst uit de database, zonder deze in een echt .txt bestand te schrijven. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:20:23
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

13/11/2012 18:45:27
Quote Anchor link
De bestanden in een geheime map zetten en deze afschermen d.m.v. .htaccess. Dan in de database de bestandsnamen opslaan met daarbij nog een hash. Dan kan je op de download pagina d.m.v. die hash het juiste bestand erbij laten zoeken en die laten downloaden (header).
 
- Mark -

- Mark -

13/11/2012 19:08:58
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php

    # De naam van het bestand.

        $file_name = 'de_naam_van_het_bestand';


    # De tekst die in het bestand moet komen te staan.
    
        $content = ' Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Praesent elit erat, dignissim a porttitor ut, consequat quis metus. Morbi et mauris elit, et porttitor purus. Sed commodo est quam, at fringilla quam. Maecenas leo mauris, bibendum sed dignissim ac, sollicitudin bibendum justo. Vestibulum pretium malesuada massa in rutrum. Quisque risus metus, laoreet et laoreet sit amet, dapibus vitae massa. Sed gravida, velit sed semper tempus, erat diam ullamcorper sem, in dictum elit lectus ac sem. Curabitur id est eros, sed congue velit.';


    # Set headers.

        header('Content-disposition: attachment; filename='.$file_name.'.txt');
        header('Content-type: text/plain');


    # Content toevoegen.

        echo $content;

?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.