bestanden vervangen op datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bert Kroon

Bert Kroon

31/01/2024 13:54:40
Quote Anchor link
Na lang zoeken niet gevonden, daarom graag hulp.
Voor een simpele website gebruik ik om bestandjes in te voegen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include ("..........php");
?>


Nu moet het in te voegen bestandje wekelijks vervangen worden door een opvolger.
Graag zou ik de vervanging op datum willen doen, zodat ik minder gebonden ben.

Wie heeft de oplossing voor mij.
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 08:00:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2024 14:48:49
Quote Anchor link
include doet niets anders dan invoegen van het bestand wat je aangeeft, en het moet uiteraard bestaan.
Als jij het te includeren bestand steeds aanpast, dan hoef je natuurlijk niets te doen met die include-regel.
 
Bert Kroon

Bert Kroon

31/01/2024 15:01:52
Quote Anchor link
Ik bereid de bestandjes altijd voor (enkele weken voor plaatsing), maar het juiste bestandje moet wel op de juiste datum het oude vervangen. En dat wil ik automatisch laten verlopen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2024 15:11:12
Quote Anchor link
Hoe sla je die bestanden dan op? Heb je voorbeelden?
Ik neem aan dat er een goede logica in zit?

Het gaat denk ik niet om vervangen, maar de juiste tonen. Want als je iets vervangt, dan heb je maar één bestand waar jij verantwoordelijk voor bent.
Gewijzigd op 31/01/2024 15:11:57 door - Ariën -
 
Bert Kroon

Bert Kroon

31/01/2024 15:23:49
Quote Anchor link
Kijk eens op de site: https://www.samenoppad-wandelen.nl/
Het linker bestandje rondje Oranjestad moet na de wandeling er af, het rechter bestandje moet naar links en op de dan rechter lege plek komt dan een bestandje met een nieuwe wandeling. Het is allemaal heel simpel.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

31/01/2024 15:32:09
Quote Anchor link
Uit de losse pols.

Geef elk bestand een naam + weeknummer.

wandeling1, wandeling2, enz.

Laat het programma kijken wat voor week het is en laadt dan een bestand eindigend op een nummer gelijk of groter aan dat week nummer.

Zoiets :

https://stackoverflow.com/questions/9567673/get-week-number-in-the-year-from-a-date-php
 
Bert Kroon

Bert Kroon

31/01/2024 15:36:19
Quote Anchor link
Ik ga het proberen, hartelijk dank
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/01/2024 15:37:15
Quote Anchor link
En vergeet geen file_exists() toe te voegen, mocht je een keer een bestand niet hebben aangemaakt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.