[betaald] gezocht, serieus en kundig iemand voor het bouwen van op maat CMS

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

J Jongman

J Jongman

31/01/2012 10:35:26
Anchor link
Voor een grafisch ontwerpster die ik regelmatig vrijwillig help bij het bouwen van een site (slices omzetten exporteren naar html) ben ik op zoek naar iemand die voor haar een CMS kan bouwen.

Ze wenst geen gebruik te maken van Wordpress of andere open source systemen, of een bijeengeraapt scriptje.

Wie kan dit professioneel maken, en heeft hier voor de kundigheid in huis.
We waren reeds met iemand anders in 'zee' gegaan, welke veelvuldig gebruik maakte van request, empty en andere functies die niet veel gebruikt meer worden, dus daar schoten we niets mee op.
Het moet een professioneel, veilig en goed werkend systeem zijn zonder reclame.

Iemand die ook meedenkt en niet klakkeloos alles overneemt. Iemand die meer weet van een CMS en ook meer ideeën heeft over functies.

Iemand die beschikt over MSN, zodat snel contact en rechtstreeks contact mogelijk is.
Iemand die weinig tijd heeft en over een paar weken ermee pas kan gaan beginnen hoeft ook niet te reageren :)

Bedrag komen we wel uit.

Functies die in het CMS zouden moeten:
Pagina's toevoegen, bewerken verwijderen.
Aan een pagina template en stylesheet toewijzen.
Zoekmachine optimalisatie per pagina toe kunnen passen (zoekmachine vriendelijke urls, pagina titles in de <title> tag, beschrijving in de description tag, eventueel keywords?

Geen flauw idee hoe ze dit noemen.. maar op een pagina heb je een hoofdtekst, maar tevens een stukje tekst in de footer, en ook een stukje tekst elders bijvoorbeeld.
Soms is dit op alle paginas hetzelfde, soms op elke pagina anders.

Hoe in het eerste geval op te lossen?
In de template zetten is dan niet handig. Dan moet de klant om dat aan te passen tussen de codes rommelen...

En hoe in het tweede geval op te lossen?
Is er dan per pagina een extra vak om te bewerken? Maar hoe moet dit er dan eenvoudig ingeplaatst worden?
Hoe voeg je zonder in de php code te zitten als admin een extra vakje toe aan een pagina op een website?

Template toevoegen, bewerken en verwijderen.
Stylesheets idem.
Afbeeldingen/pdf documenten ed idem.

Verder had ik bedacht een pagina met opties.
Waar je de host, database naam en user + wachtwoord in kunt voeren, zodat dit niet in een php bestand hoeft.
En natuurlijk de rechten toewijzen aan verschillende gebruikerssoorten.
Gebruikerssoorten, en gebruikers aanmaken.

Andere opties die via een soort control panel te beheren zijn?

Verder diverse modules, die via het control panel aan en uit te zetten zijn.
Fotoalbum module, inclusief soort lightbox (foto vergroten en kunnen doorklikken).
Nieuws module
Blog module

Is er in CMS systemen ook al zoiets als Twitter of andere Social media om te integreren?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 12:41:53
 
TJVB tvb

TJVB tvb

31/01/2012 10:49:33
Anchor link
Even een simpele vraag vooral uit nieuwsgierigheid, ik begrijp dat er een eigen cms moet komen. Maar ik zie niet waarom dat moet. Het zelf bouwen van een goed en veilig CMS kost heel veel tijd, dan kom je snel op bedragen van minimaal 5 cijfers. Terwijl het gebruiken van een open source cms nogal veel in tijd scheelt.

Kun en wil je dit uitleggen?
 
J Jongman

J Jongman

31/01/2012 10:56:32
Anchor link
De aanbiedingen die wij reeds hebben gehad hadden allemaal 3 cijfers, dus wat dat betreft moet de prijs geen probleem zijn.

Ze heeft geen goed gevoel bij open source, en daar geef ik haar gelijk in.
Echte reden daarvoor is er niet, maar wel duidelijk dat dat niet iets is wat ze wil.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

31/01/2012 10:59:47
Anchor link
J Jongman op 31/01/2012 10:56:32:
De aanbiedingen die wij reeds hebben gehad hadden allemaal 3 cijfers, dus wat dat betreft moet de prijs geen probleem zijn.

Ze heeft geen goed gevoel bij open source, en daar geef ik haar gelijk in.
Echte reden daarvoor is er niet, maar wel duidelijk dat dat niet iets is wat ze wil.


Zorg dan dat je duidelijk je functie eisen en veiligheid op papier hebt staan en laat het door een externe partij controleren op veiligheid.
Ik heb meerdere partijen een CMS zien maken, het had de prijs die ik noemde of het was brak.

Maar misschien heb je mazzel
Succes
 
J Jongman

J Jongman

31/01/2012 12:11:06
Anchor link
Wat bedoel je met brak? Het CMS moet voornamelijk achter websites van particulieren of startende bedrijfjes. Daarvoor maakt ze voornamelijk de layout, en nu dus ook de html.

Het hoeft geen CMS voor een miljoenenbedrijf of iets dergelijks te zijn ;)

Het moet gewoon werken en beveiligd zijn zodat er geen sql injecties kunnen worden uitgevoerd en dergelijke.
 
Kees Schepers

kees Schepers

31/01/2012 13:02:44
Anchor link
Als jij een eigen CMS laten bouwen voor een bedrag met 3 cijfers kun je het zeker niet serieus nemen. En al helemaal niet op zakelijk niveau. En nee ik heb het niet over miljoenenbedrijven oid.

Ik ben het volledig met TJVB tvb eens, open-source is hier ECHT de oplossing voor. Dan bouw je wel sites voor een 3 cijferig getal en zijn er ontwikkelaars genoeg. Denk aan Wordpress, Drupal, etc.
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

31/01/2012 13:17:45
Anchor link
Ik heb daar prima oplossingen voor.
Je kunt met mij telefonisch contact opnemen voor een nadere uitleg.
Geen open source rommel :-)
De prijs ligt tussen de 3 en 4 cijfers en geen 5 dus
Gewijzigd op 31/01/2012 13:19:33 door Ceasar Feijen
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/01/2012 17:23:26
Anchor link
Quote:
Als jij een eigen CMS laten bouwen voor een bedrag met 3 cijfers kun je het zeker niet serieus nemen. En al helemaal niet op zakelijk niveau. En nee ik heb het niet over miljoenenbedrijven oid.

@111,11 is ook 5 cijfers :P
En miljoenenbedrijven hebben genoeg knowhow in huis om een eigen CMS te bouwen.
Quote:
Ik ben het volledig met TJVB tvb eens, open-source is hier ECHT de oplossing voor. Dan bouw je wel sites voor een 3 cijferig getal en zijn er ontwikkelaars genoeg. Denk aan Wordpress, Drupal, etc.

Waarom dat ECHT?
 
Aad B

Aad B

31/01/2012 17:29:50
Anchor link
@Ger: Geheel eens met TJVB tvb en kees Schepers en met name miljoenenbedrijven cq grote organisaties gaan echt geen eigen CMS zitten bouwen en al helemaal niet met php. De grotere organisaties hebben veelal ervaren ict afdelingen die een degelijke pakket selectie kunnen uitvoeren en adviseren waarbij customizing (aanpassen) niet geschuwd wordt en ook open source is tegenwoordig erg in bij grote organisaties.
Gewijzigd op 31/01/2012 17:32:28 door Aad B
 
- Jim  -

- Jim -

31/01/2012 17:54:57
Anchor link
J Jongman op 31/01/2012 10:56:32:
De aanbiedingen die wij reeds hebben gehad hadden allemaal 3 cijfers, dus wat dat betreft moet de prijs geen probleem zijn.

Ze heeft geen goed gevoel bij open source, en daar geef ik haar gelijk in.
Echte reden daarvoor is er niet, maar wel duidelijk dat dat niet iets is wat ze wil.


Mijns inziens is een CMS van 3 cijfers niet bepaald kwaliteit. Dit zullen aanbiedingen zijn 'om de klant binnen te halen', maar als je er iets op uitgebreid /aangepast wilt hebben, dan komen de bedragen met 4 cijfers.
Aanschaf is eenamlig en onderhouden moet je blijven doen.
Dus reken uit!

Geen goed gevoel bij OpenSource vraagt ook een verdere verklaring.
Van OpenSource projecten (cms) zijn vaak vele informatie bronnen beschikbaar en vaak hebben al honderden/duizenden programmeurs die naar de code gekeken hebben.
Dat lijkt me meer betrouwbaar dan (met alle respect) een nog nader te bepalen hobby knutselaar met een 'leuke prijs'.

Ik zou graag de uitgebreidde specificaties willen weten voordat ik hierin zou stappen. Post graag deze specs, of PM.

Succes met de keuze.
Gewijzigd op 31/01/2012 17:55:34 door - Jim -
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

31/01/2012 18:03:50
Anchor link
Aad, het grootste gedeelte van mijn klanten zijn computer leken, dus die willen gewoon een gebruiksvriendelijk CMS. Anders gezegd ze kunnen glad niet overweg met de open source CMS'en
 

31/01/2012 18:47:36
Anchor link
@Ger, geheel mee eens, het grootste gedeelte van mijn klanten kan eveneens niet overweg met met opensource CMS'en, aangezien ze te complex zijn voor iemand die alleen maar een paar pagina's wil bijhouden met wat data.
Gewijzigd op 31/01/2012 18:48:28 door
 
Gerben G

Gerben G

31/01/2012 19:29:01
Anchor link
Je kunt een CMS systeem zo moeilijk en complex maken als je zelf wilt. Echter wanneer je niet veel functionele eisen hebt aan het systeem, en de opensource systemen niet veilig vindt vanwege het feit dat de broncode bekend is, of dat je ze te uitgebreid vindt om er een simpele website mee te onderhouden kun je prima een cms voor een prijs van rond de vier cijfers laten bouwen. Zelf heb ik meerdere CMS systemen gebouwd voor verschillende bedrijven. Mijn eigen CMS wordt momenteel in licentie form verkocht. Hierdoor kan ik gewoon verder gaan met het ontwikkelen hiervan.

En er zijn grote bedrijven zat die hun eigen cms systeem bouwen, en dat vervolgens als product in de markt zetten. Open Source is zeker niet altijd de oplossing. En er zijn nog steeds heel veel bedrijven die helemaal niets met Open Source te maken willen hebben.

@J Jongman.
Wanneer je opzoek bent naar een CMS op maat, of eerst een demo wilt zien van mijn huidige CMS stuur je maar een PM met je email adres.
 
Aad B

Aad B

31/01/2012 20:01:46
Anchor link
@Ger @Phoenix Helemaal prima natuurlijk en ook voor die doelgroep moet er iets op de markt zijn. Ik wilde alleen maar zeggen dat juist grote bedrijven (quote: miljoenenbedrijven) gebruik maken van open source en dit met de eigen ict afdelingen verantwoord inzetten waarmee de licentiekosten nihil zijn. Ik heb bijvoorbeeld meegewerkt aan het uitfaseren van een paar honderd windows servers ten gunste van een kleine honderd Linux clustered nodes en het uitfaseren van allerlei applicatie-servers ten gunste van JBoss application servers. Allemaal kwaliteit open source. Als ik dan bij Ceasar Feijen lees: "Open Source rommel"denk ik alleen maar aan het spreekwoord in het land der blinden probeert eenoog koning te zijn.
 

31/01/2012 20:18:14
Anchor link
@Aad, dat is vaak ook zo, al zijn er ook zat "miljoenen bedrijven" die grof betalen voor een custom made cms systeem, en vaak loopt dit bedrag op tot 5 a 6 cijfers voor een komma, aangezien er geen enkel opensource cms systeem aan hun eisen voldoet, vele grote bedrijven willen tegenwoordig naast het cms systeem, ook een digitale loonstrook versturen, rooster plannen / inzage, etc, en daarnaast hun klanten van info en dergelijke voorzien en dit alles via hetzelfde systeem.

En of dit al dan niet met php gebeurt, ligt aan de eisen die hun ict afdeling hieraan steld.

Uiteraard zijn sommige opensource systemen een goede oplossing, maar loop je ook zeer regelmatig tegen problemen en beperkingen aan van de gemiddelde cms systemen die er in omloop zijn.
 
Erwin Goossen

Erwin Goossen

31/01/2012 22:21:31
Anchor link
Grappig. Geen 'open-source rommel', maar wel php, mysql en een linux host???
 

31/01/2012 22:53:57
Anchor link
Ik bedoel de cms systemen, niet het overige..
 
Daniel Lichthart

Daniel Lichthart

30/04/2012 21:21:49
Anchor link
Ik kan een goed opmaat werkend cms systeem voor je maken indien je hier nog interesse in hebt. Mijn prijs is spot goedkoop: tussen de 50 en 200 euro (ligt eraan hoeveel functies je wilt hebben). Neem contact met mij op als je interesse hebt. Als je deze week contact met mij opneemt kan ik direct beginnen en het zo snel mogelijk af hebben. Ik beschik over skype en msn.

Daniel
 
Aad B

Aad B

30/04/2012 21:27:59
Anchor link
@Daniel: Deze topic is al vier maanden oud en ik quote Kees nog maar even: Als jij een eigen CMS gaat bouwen voor een bedrag met 3 cijfers kun je het zeker niet serieus nemen. En al helemaal niet op zakelijk niveau.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

30/04/2012 21:40:19
Anchor link
Je bent 3 maanden te laat, daniel. En lees alle reacties eens door, want jouw prijs...
 
Daniel Lichthart

Daniel Lichthart

30/04/2012 21:54:55
Anchor link
Sorry, ik zag niet dat het al zo oud was.

En hoezo niet serieus? Ik doe dit voor mijn hobby omdat ik het leuk vind. Ik heb zelfs voor sommige mensen gratis een cms gemaakt omdat ik het leuk vind om te doen, niet omdat ik geld wil verdienen ;).
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.