Beter ban systeem.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/01/2008 01:40:00
Quote Anchor link
Dag leden,

Ik ben bezig met een nieuw project (klein maar fijn) het gaat hier om een ban systeem. Dan denk je hier over van kwak de ip adres van degene die je band in de database, en haalt ze op zo gauw ze online komen en dan komt er een tekst u bent gebanned. Ja met mensen die niks van proxy's en dergelijke weten is het makkelijk maar met de mensen die dat wel kunnen is het een probleem.

Nou heb ik van iemand gehoord dat het bannen op een ip-naam (isp) beter is, waarom die verander je niet zomaar ten zei je een nieuwe isp aanvraagt en dat duurt wel even.

Nu is mijn vraag is er nog iets veel beters om mensen mee te bannen van een website, of een game server noem maar op.

Wie wat ideeën of goede tips brand los ;)

Mr. de Jong
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 20:02:14
 
Martijn

martijn

26/01/2008 02:49:00
Quote Anchor link
ik zeg vantevoren dat ik weinig verstand heb van ban systemen, maar ik weet zowiezo al dat bijvoorbeeld IPB (betaalde forum software) al niet hetgeen biedt waar jij om vraagt. Ik weet wel in welke hoek je moet zoeken wil je beter bannen, namelijk java, als je een java applet op je website hebt via waar mensen in moeten loggen dan zijn er geen proxy's te gebruiken. Java is nl geinstalleerd op de gebruikers pc.

De reden waarom niet veel sites het gebruiken is om het toegankelijk te houden, java moet geinstalleerd worden, en daar houden sommige mensen niet van.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

26/01/2008 07:00:00
Quote Anchor link
En als je dan niet gebanned wilt worden, zet je Java gewoon uit.
 
DirkJan Heinen

DirkJan Heinen

26/01/2008 07:49:00
Quote Anchor link
en wat nou als je java aan MOET hebben staan om de site te kunnen bezoeken?

ik denk idd dat JAVA de beste oplossing is ;-)

Groeten,
DirkJan Heinen
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/01/2008 17:24:00
Quote Anchor link
Ik ben niet thuis in javascript, ik ga er voorlopig ook niet mee bezig te houden, maar isp (als ik het goed op noem) is ook al een goede stap in de juiste richting :).

Maar ik ben meer op zoek naar dingen die mensen niet kunnen veranderen. Of heel moeilijk gaat.

Denk daar maar over na en vergeet niet het moet met php werken :)

mrdejong yesterday:
Wie wat ideeën of goede tips brand los ;)


Mr. de Jong
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dutch Caffeine
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

26/01/2008 17:36:00
Quote Anchor link
Mr. de Jong schreef op 26.01.2008 17:24:
Ik ben niet thuis in javascript, ik ga er voorlopig ook niet mee bezig te houden, maar isp (als ik het goed op noem) is ook al een goede stap in de juiste richting :).

Maar ik ben meer op zoek naar dingen die mensen niet kunnen veranderen. Of heel moeilijk gaat.

Denk daar maar over na en vergeet niet het moet met php werken :)

mrdejong yesterday:
Wie wat ideeën of goede tips brand los ;)


Mr. de Jong



Java != Javascript, Java is server software, javascript is clientside. Bannen van een domeinnaam(FQDN) heeft ook geen nut. de gebruiker komt toch nog via de proxy binnen dus maakt het niet uit.
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

26/01/2008 17:36:00
Quote Anchor link
Ik denk dat je dan moet zoeken naar gegevens van de PC zelf.
Maar volgens mij gaat dat ook niet met php, en heb je daar ook iets van java of javascript of python of wat dan ook nodig.
 
- SanThe -

- SanThe -

26/01/2008 17:41:00
Quote Anchor link
Wat versta jij onder het isp nummer. Isp staat voor internet service provider. Dat is bij mij XS4ALL. Ga je dan heel dat domein bannen?
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/01/2008 22:03:00
Quote Anchor link
Nee santhe zo bedoel ik het niet, kijk mijn ip:
82.217.49.113

Mooi ip, mijn (domein ip, ip naam) is:
82-217-49-113.cable.quicknet.nl

Als ik degene dus op 82-217-49-113.cable.quicknet.nl dat adres ban, komt hij er niet in ten zij hij van isp veranderd.
 
Frank -

Frank -

26/01/2008 22:05:00
Quote Anchor link
Of van ip-adres verandert...
 
Dutch Caffeine

Dutch Caffeine

26/01/2008 22:07:00
Quote Anchor link
pg dat gaat niet zo makkelijk ;-)
 
Sebastiaan

Sebastiaan

26/01/2008 22:10:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
  if(gethostbyaddr($_SERVER['REMOTE_ADDR']) == 'home.nl'){
    echo'banned';
    exit;
  }

?>
 
Frank -

Frank -

26/01/2008 22:10:00
Quote Anchor link
Mr. de Jong schreef op 26.01.2008 22:07:
pg dat gaat niet zo makkelijk ;-)
Is dat zo? Ik heb hier al een netwerkje of 20 waar ik zo gebruik van kan maken, ze doen niets aan beveiliging. Daarnaast kan ik hier in de restaurants en shopping malls ook gratis internetten, nog meer ip-adressen die je mag bannen...
 
Joren de Wit

Joren de Wit

26/01/2008 22:11:00
Quote Anchor link
Wat je daar weergeeft is niets meer dan de hostname die je met gethostbyaddr() kunt achterhalen. Maar volgens mij verandert deze waarde ook gewoon als je jouw site via een proxyserver bezoekt. Nog niet erg betrouwbaar dus...
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

26/01/2008 22:12:00
Quote Anchor link
martijn schreef op 26.01.2008 02:49:
maar ik weet zowiezo al dat bijvoorbeeld IPB (betaalde forum software) al niet hetgeen biedt waar jij om vraagt.


Omg, weet je hoe makkelijk je die ban kunt omzeilen? Zelfs m'n broertje kan dat. Nieteens een proxy browser voor nodig. Gewoon cookies wissen en klaar.
 
Frank -

Frank -

26/01/2008 22:14:00
Quote Anchor link
Kortom, je kunt eigenlijk alleen maar op userid een ban uitdelen. Voorkomen dat iemand een ander account aanmaakt, is vrijwel onmogelijk.

Bannen op basis van het ip-adres, provider of een cookie is geen van allen waterdicht.
 
Jelmer -

Jelmer -

27/01/2008 00:29:00
Quote Anchor link
Effectief bannen kan eigenlijk alleen op hardware, zoals bijvoorbeeld Steam doet, of windows' WPA. Dat kan dus niet vanuit PHP of Javascript, of flash... Via Java zou het heel misschien kunnen, maar dan heb je het over signed applets en encrypted gebabbel met dat applet en je server. Daarnaast is het een enorme drempel voor anderen, en lukt het je niet zomaar zo'n systeem werkend en veilig te krijgen.

Gewoon account blokkeren en andere acties die hij daarna in zijn woede uitvoert stilzweigend verwijderen. Pas trouwens wel op met dat laatste, zodra andere bezoekers het merken en het (gedeeltelijk) met de kwaaddoener eens zijn ben je de lul.

Heb je veel last van dit soort personen, dan zou je een soort policy kunnen invoeren waarbij na een aanmelding het eerste bericht van het lid door een administrator of mod moet worden goedgekeurd alvorens zijn berichten zichtbaar worden voor de rest. Of ditch je doelgroep. Want je doet dan blijkbaar iets goed fout als je er zoveel last van hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.