beveiligde poll met code

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

15/06/2004 15:38:00
Quote Anchor link
geachte php'ers

Ik ben op zoek naar een online voting poll die beveiligd is door bijv naam en unique nr.
zodat ik zeker weet dat alleen de persoon met login en nummer een stem uit kan brengen en niet op ip aangezien er meerdere mensen op die computer moeten kunnen stemmen.

weet iemand of er zo'n script bestaat of wie kan me helpen????
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 11:59:20
 
Eris -

Eris -

15/06/2004 17:40:00
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

15/06/2004 19:14:00
Quote Anchor link
Je zou het op basis van een bestaand script kunnen doen. Mijne bijvoorbeeld vind je hier op PHPhulp: http://www.phphulp.nl/php/scripts/2/152.

Je zal de database wat moeten veranderen en in het script ook. Bijvoorbeeld dat die behalve de stem ook de member id wegschrijft. En natuurlijk dat er geen cookie wordt weggeschreven. Daarnaast moet je een controle hebben om te zien of iemand ingelogd is of niet...

Elwin
 
De VeeWee

de VeeWee

15/06/2004 19:47:00
Quote Anchor link
je zet gewoon bij de gebruikerdatabase een veld voted

als hij stemt zorg je voor dat hij de unique id van die poll doorgeeft aan dat veld

als het veld kleiner is dan de huidige poll-id dan kan hij stemmen anders niet...

slechts enkele lijnen code....
 
Ano Niem

Ano Niem

16/06/2004 20:53:00
Quote Anchor link
Quote:
je zet gewoon bij de gebruikerdatabase een veld voted


Als je het een beetje genormaliseerd wilt houden moet je een nieuwe tabel aanmaken met dat soort procesgegevens

CREATE TABLE stemmen (
memberid int(3) NOT NULL,
stem ENUM('ja','nee') DEFAULT 'nee',
PRIMARY KEY (memberid),
KEY (stem)
) TYPE= MYISAM

Maar dit brengt me wel weer op een goed idee...
Ik ga een poll schrijven met SQL en de resultaten met GD library
Gewijzigd op 16/06/2004 20:56:00 door Ano Niem
 
De VeeWee

de VeeWee

16/06/2004 21:32:00
Quote Anchor link
dit lijkt me gewoon te veel gegevensopslag inpakken.
als je een limited database ruimte hebt kan je even goed gewoon bij de user de nummer van laatst gevote poll laten noteren zodat die niet meer kan stemmen... (pakt slechts 1 veld in en geen enkel extra rij!)
 
B a s
Beheerder

B a s

16/06/2004 23:05:00
Quote Anchor link
Quote:
Maar dit brengt me wel weer op een goed idee...
Ik ga een poll schrijven met SQL en de resultaten met GD library


ben benieuwd sickness.. zou wel mooi zijn.. ben zelf ook wat aan het prutsen met GD2 laatste tijd.. heb iig interesse in wat je maakt! succes :)
 

17/06/2004 11:01:00
Quote Anchor link
vet zoiets zoek ik ook een poll met gd library
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.