Beveiligen van images

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Justin S

Justin S

27/10/2010 17:33:43
Quote Anchor link
Ik krijg van een klant de vraag hoe ze afbeeldingen in een slideshow (javascript) te beveiligen zijn.
Nu wil ik graag beveiliging tegen twee onderdelen: Printscreen (ook voor mac gebruikers) en rechtermuisknop > afbeelding opslaan.

Ten eerste de printscreen. Dit is het moeilijkste tegen te gaan, echter kan ik bij Google geen geschikte methode vinden die dit tegengaat, het zou moeten kunnen aangezien het gewoon een keypress is, en zou af te vangen moeten zijn.

Ten tweede, de standaard beveiliging. Hetzelfde soort als Flickr gebruikt, als je het download, dan krijg je een GIF-plaatje van 1x1 pixel. Hier kan ik ook niet echt iets over vinden.

Alle hulp is welkom, ik hoef geen kant en klare scripts, een meedenk reactie of tutorial/snippet is most welcome!
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:22:06
 
Jacco Engel

Jacco Engel

27/10/2010 17:38:10
Quote Anchor link
Als eerste, als ze er niet afgehaald mogen worden zet ze dan neit op internet :)

Verder zou ik ze gewoon watermerken ....
 
- Mark -

- Mark -

27/10/2010 17:46:00
Quote Anchor link
Dat is volgens mij gewoon weg niet mogelijk. Je hebt geen controle over iemands browser op dat gebied. Je kunt mijn rechtermuisknop inderdaad uitzetten maar dat lukt je niet met iemands tool bar " Of hoe dat ding boven aan ook heet ". Die afbeelding krijg ik altijd wel geript. En printscreen staat los van de browser dus dat zou zowieso nooit moeten kunnen.

Ik weet niet om wat voor afbeeldingen het gaat ik ga uit van artwork/design dan kun je het beste alleen een preview "Slechtere resolutie/watermerk." laten zien, op deze manier krijgt niemand het gehele plaatje te pakken.
Gewijzigd op 27/10/2010 17:46:25 door - Mark -
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 17:48:27
Quote Anchor link
Het gaat om Artwork inderdaad, en ik wil niet werken met watermerken. Beide is mogelijk aangezien ik dit gezien heb op een aantal websites, o.a. Flickr en een buitenlandse Stock Images site die de afbeelding watermerkt als er een printscreen wordt gemaakt, en niet in de browser zelf.
 
- Mark -

- Mark -

27/10/2010 17:49:58
Quote Anchor link
heb je een link met een afbeelding van Flickr die dat doet bij jouw? Ik ben er niet bekend mee.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/10/2010 18:04:34
Quote Anchor link
Afbeeldingen kun je altijd gewoon rippen... Wat je er ook tegen doet, met gif er overheen of met javascript het valt te rippen.

En justin laat me maar eens zien of ik gelijk heb.
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 20:37:43
Quote Anchor link
@Mark Coenen: Op Flickr hebben ze het nu vernieuwd en gebruik van de rechtermuisknop omzeild door er een div voor te plaatsen o.i.d., eerst was het wel zo dat als je rechtermuisknop > afbeelding opslaan klikte je een leeg gifje kreeg. Ze hebben dit nu vervangen voor een alternatief rechtermuisknop-menu. De printscreen werkt bij Flickr wel gewoon, de andere site die de afbeeldingen bij een prinscreen verving kan ik zo snel niet meer vinden.

@Oetzie en mijn achternaam: Het is een website met als doelgroep: "Mensen met een hoog inkomen, gemiddelde leeftijd 40+ en beperkte computerervaring". Vandaar de rechtermuisknop manier en printscreen manier bannen. Dat is voldoende, het zijn geen mensen die in de broncode gaan zitten vissen naar een directe url naar het plaatje.

Ik hoor graag oplossingen voor beide problemen, ik kan nog steeds weinig vinden betreffende dit probleem.
Gewijzigd op 27/10/2010 21:19:54 door Justin S
 
Jasper DS

Jasper DS

27/10/2010 21:19:17
Quote Anchor link
zoals hierboven gezegd, gebruik gewoon een watermerk etc.

je kan het toch zowizo knippen met een knipprogramma
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 21:23:43
Quote Anchor link
Het gaat hier om artwork en foto's, niet om stock images o.i.d. het plaatsen van een watermerk doet af aan de lay-out van de pagina. Echter heb ik het zelf opgelost.

Ik plaats een overlappende div over het plaatje, dan werkt de rechtermuisknop niet. Achtergrond afbeelding als een gif zonder achtergrond van 1x1 pixels (Flickr oplossing).

Printscreens kan je makkelijk ontwijken door javascript uit te schakelen. Als javascript is uitgeschakeld worden er geen afbeeldingen weergegeven. Aangezien het ook om een javascript slideshow gaat, is dat geen probleem. Daarnaast wacht ik op het event van de printscreen, de volgende keys: Printscreen, Command-key, Shift, 3 (laatste drie voor de Mac printscreen functie) op basis van key-char index (44, 224/17, 16, 51). Vervolgens pas ik bij een key-down een functie toe die de transparantie over het plaatje omkeert en het plaatje verdwijnt achter de overliggende div en dat zal resulteren in een printscreen zonder foto, want die is dan verborgen.

Ik moet het nog testen, zal het resultaat hier posten. Over de printscreen functie twijfel ik nog van de werkbaarheid aangezien OS-acties voorgaan op browser-acties, maar wellicht is de browser sneller.
Gewijzigd op 27/10/2010 21:24:12 door Justin S
 
Jasper DS

Jasper DS

27/10/2010 21:26:28
Quote Anchor link
toon de website dan zal ik bewijzen dat het makkelijk te omzeilen is
 
- SanThe -

- SanThe -

27/10/2010 21:34:33
Quote Anchor link
En dan klik je in de browser op 'extra' en op 'options' en dan kan je het plaatje zo downloaden.
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 21:35:08
Quote Anchor link
PHP jasper op 27/10/2010 21:26:28:
toon de website dan zal ik bewijzen dat het makkelijk te omzeilen is


Lees het topic nou eens man.

Doelgroepomschrijving: leeftijd: 40+ en computervaardigheden laag tot gemiddeld.

Het gaat hier alleen om het feit dat het niet té gemakkelijk moet zijn zoals ik in mijn TS aangaf, natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de afbeeldingen van de site te halen...

Toevoeging op 27/10/2010 21:36:11:

- SanThe - op 27/10/2010 21:34:33:
En dan klik je in de browser op 'extra' en op 'options' en dan kan je het plaatje zo downloaden.


Nogmaals, lees de doelgroepomschrijving. Dit zijn mensen die net weten hoe ze een plaatje op moeten slaan met hun rechtermuisknop... Als ze 'm echt willen krijgen ze 'm toch wel, maar het gaat erom dat ze daar even mee aan het tobben zijn.
 
- SanThe -

- SanThe -

27/10/2010 21:38:21
Quote Anchor link
Justin Streuper op 27/10/2010 20:37:43:
Het is een website met als doelgroep: "Mensen met een hoog inkomen, gemiddelde leeftijd 40+ en beperkte computerervaring".


Met andere woorden: Rijk maar dom.
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 21:41:06
Quote Anchor link
- SanThe - op 27/10/2010 21:38:21:
Justin Streuper op 27/10/2010 20:37:43:
Het is een website met als doelgroep: "Mensen met een hoog inkomen, gemiddelde leeftijd 40+ en beperkte computerervaring".


Met andere woorden: Rijk maar dom.


Zo zou je het kunnen stellen, verder niks mis mee!
 
- Mark -

- Mark -

27/10/2010 21:45:53
Quote Anchor link
bij mac kun je ook command-key, shift, 4 doen zodat je een selectie kunt maken van datgene wat je wilt printen "fotograferen" zal maar zeggen.

Ik hoop dat het voldoende is voor je klant.
Gewijzigd op 27/10/2010 21:47:07 door - Mark -
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 21:46:57
Quote Anchor link
Oh, dat wist ik niet (best handige functie eindelijk)! Thanks
 
Max van den Bosch

Max van den Bosch

27/10/2010 22:48:07
Quote Anchor link
Om het direct linken tegen te gaan Lees dit artikel op mijn homepage!
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 22:50:01
Quote Anchor link
Max vd Bosch op 27/10/2010 22:48:07:
Om het direct linken tegen te gaan Lees dit artikel op mijn homepage!


Thanks dit helpt zeker! Schakelt weer een mogelijkheid tot rippen uit!
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/10/2010 23:02:47
Quote Anchor link
Gebruik om afbeeldingen van internet te halen het "knipprogramma" van Windows7.
Ook makkelijk voor mensen met beperkte computerkennis.
 
Justin S

Justin S

27/10/2010 23:07:02
Quote Anchor link
Ja alleen kan je je daar amper tot niet tegen wapenen, en aan de andere kant, volgens mij gebruikt niemand dat (ik in ieder geval niet want zie ook niet echt het nut ervan) en daarnaast blijven er nog een hoop opties over om de afbeelding van internet te halen.
 
Rene Wennekes

Rene Wennekes

28/10/2010 00:09:08
Quote Anchor link
Ik zou gewoon een watermerk gebruiken.
Anders is er geen middel om ze te beveiligen. Ook als je ze onder een <div> zet, je kunt ze gewoon uit de cache halen.
Doelgroep mag wel zijn, internet doet echter niet aan discriminatie.

Zeker met de optie - zoek afbeeldingen - in google.
Dit en het irriterende save-as balkje kun je voorkomen door de meta gegevens in de header. Je kunt dan voorkomen dat je images niet geindexeerd worden.

Zou ik wel vooral doen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.