Beveiliging html bestanden wijzigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jb bl

jb bl

10/03/2009 17:14:00
Quote Anchor link
Ik heb een site met een honderd tal html pagina's. Deze wil ik online kunnen bewerken, alleen eenvoudige tekst aanpassingen doen, zonder daarvoor FTP te moeten gebruiken.

Ik heb al heel wat eenvoudige wysiwyg editors gevonden en ermee aan de slag gegaan, op zich gaat het wel aardig, alleen de map waarin de bestanden staan moet dan volledig via CHMOD open staan, zodat de pagina's overschreven moeten kunnen worden, maar dit vind ik een beetje gevaarlijk, omdat dwaadwillende dat dus ook kunnen doen.

Hoe zorg ik ervoor dat het html bestand wat ik wil aanpassen even tijdelijk writable wordt en vervolgens weer geblokkeerd wordt om naartoe te schrijven?

Ik kan het doen door alle 100 pagina's in een database te zetten, maar dat is veel te veel werk, vadaar dat ik het zonder database wil doen, dus rechtstreeks in de html pagina aanpassen.
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 21:47:08
 
Max S

Max S

10/03/2009 17:17:00
Quote Anchor link
Dit kan je met PHP doen met fopen() maar ik denk niet dat je dat bedoelt.
Ik denk dat chmod de enig optie is....
 
- SanThe -

- SanThe -

10/03/2009 17:24:00
Quote Anchor link
- Bestand inlezen in editor.
- Editen
- Indien klaar:
--- CHMOD writeable
--- Wegschrijven
--- CHMOD readonly
 
Jb bl

jb bl

11/03/2009 13:13:00
Quote Anchor link
Dus dan moet het toch met chmod.

Hier moet ik denk ik wel gaan uitkomen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.