Beveiliging login

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Digitale Tovenaar Gezocht: Junior Low-code/No-code

Bedrijfsomschrijving Duik mee in een wereld vol innovatieve avonturen waar gegevens en technologie een magische symbiose aangaan! Al meer dan twee decennia lang zijn we de tovenaars achter de schermen die oplossingen creëren voor de meest complexe klantcontactvraagstukken en datagedreven software-uitdagingen. Bij ons draait het om de kracht van samenwerking en groei. We zijn een hechte vriendengroep die samen bergen verzet om elkaar én onze klanten te laten schitteren. Jouw succes is ons succes en we streven ernaar om elkaar naar nieuwe hoogten te tillen, niet voor even, maar voor altijd. We willen dat jij je helemaal thuis voelt in

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Rolf -

Rolf -

13/07/2011 11:17:08
Quote Anchor link
Hee allemaal,

Ik heb even wat vragen over een inlogsysteem.

1) Ik wil het inlogsysteem zo beveiligen dat er maar 5 keer een foutief wachtwoord/username mag worden gegeven en dat de account dan geblokkeerd wordt voor een aantal minuten of pas gedeblokkeerd kan worden indien er een mail naar de gebruiker gaat.

Ik zat hierbij te denken aan een sessie waarbij het aantal keer inloggen met een username of ip geregistreerd wordt of in een database zetten hoe vaak er foutief ingelogd is. Maar omdat een ip kan veranderen is dat misschien niet zo handig. En als een hacker een username probeert te hacken en hij wordt geblokkeerd, kan hij toch gewoon doorgaan met een andere username? Wat is hiervoor de beste oplossing?

2) Mijn inlogsysteem maakt gebruik van sessions. Zijn deze nou geheel veilig of heb ik dan alsnog te maken met session hijacking? Ik heb een beetje gelezen op internet maar dan hebben ze het ook steeds over cookies en die gebruik ik niet. Een sessie is toch opgeslagen op de server en daar kan toch niemand bij?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 06:04:54
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/07/2011 11:27:12
Quote Anchor link
Het aantal attempts op een inlogaccount houd je in de database bij met de datum van de laatste attempt. Als deze ouder is dan 5 minuten, dan weer 5 nieuwe attempts geven.
 
Victor -

Victor -

13/07/2011 11:38:00
Quote Anchor link
zolang je de gebruikersnaam en wachtwoord of het 'level' van de gebruiker niet in de sessie zet of iets als ingelogd = true; dan zijn sessies veilig, gebruik ze wel in combinatie met je database, en niet alleen maar.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

13/07/2011 11:53:31
Quote Anchor link
ik log van alle foute login attemps
-ip
-username
-timestamp

Bij het inloggen controleer ik of de laatste * minuten meer dan Y foute logins geweest zijn waarbij ip of username gelijk is aan het ingevulde. Is dat zo dan wordt het inloggen geblokkeerd.

Ook controleer ik of er meer dan * aantal foute logins voor een gebruiker zijn zonder een juiste login er tussen. Als dat zo is wordt het wachtwoord gereset en krijgt de gebruiker daar een mail van.
 
Rolf -

Rolf -

13/07/2011 12:15:37
Quote Anchor link
Ok bedankt voor de reacties!

@Victor: Ik zet de username in de sessie omdat ik die dan kan weergeven op elke pagina. Dit is dus niet veilig begrijp ik? Hoe kan ik er dan voor zorgen dat op elke pagina de username staat en dat de sessies veilig zijn?

Kan iemand mij ook een goede uitleg geven wat session hijacking nou precies is, want het is me nog niet helemaal duidelijk.

@Aar en tjvb: Dus als ik het goed begrijp moet ik een nieuwe tabel aanmaken (b.v. login_attemps) en daarin opslaan per foutieve login: ip, username + timestamp. Dan moet ik als iemand in wil loggen de tabel controleren op aantal foute logins.

Is dit dan waterdicht?
 
The Force

The Force

13/07/2011 13:23:41
Quote Anchor link
Victor - op 13/07/2011 11:38:00:
zolang je de gebruikersnaam en wachtwoord of het 'level' van de gebruiker niet in de sessie zet of iets als ingelogd = true; dan zijn sessies veilig, gebruik ze wel in combinatie met je database, en niet alleen maar.

Dat is niet helemaal waar. Je kan er best inzetten dat de gebruiker ingelogd is of wat zijn username is. Wachtwoord lijkt me een beetje onzinnig. Sessie data staat op de server en kan niet door de gebruiker op wat voor manier dan ook aangepast worden (tenzij je er een GET of POST variabele of andere user input in opslaat natuurlijk). Zie ook http://www.webmasterworld.com/php/3371366.htm .

Het enige wat de gebruiker heeft is een Session ID, die opgeslagen wordt in een cookie. Session hijacking houdt in dat een hacker (bijvoorbeeld via een XSS aanval) de session id van een ander (laten we zeggen de admin) te weten komt. Als de hacker nu naar de website gaat met de Session ID van de admin dan is hij ook ingelogd. Wat je hieraan kan doen is (naast XSS voorkomen) is additionele gegevens van de gebruiker in de sessie bijhouden en controleren of deze nog steeds overeenkomen. Denk bijvoorbeeld aan het IP adres en de user agent. IP adres controle betekent wel dat als iemand bijvoorbeeld op zijn werk inlogt en hij neemt de laptop mee naar huis dat hij dan opnieuw in moet loggen.

Edit: ter aanvulling. Lees eens http://www.sitepoint.com/php-security-blunders/ en http://phpsec.org/projects/guide/4.html door.
Gewijzigd op 13/07/2011 14:10:49 door The Force
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/07/2011 16:24:32
Quote Anchor link
@TheForce: in het security artikel van sitepoint wordt in het 1e voorbeeld een manier gegeven om te controleren of een maand is ingevuld. Zij controleren dit als volgt:

if (!preg_match("/^[0-9]{1,2}$/", $month)) die("Bad month, please re-enter.");

Wat is eigenlijk het voordeel (of niet?) van de bovengenoemde manier in plaats van het als volgt te doen:

if (!ctype_digit($month) || $month < 1 || $month > 12) die("Bad month, please re-enter.");
 
Pim -

Pim -

13/07/2011 17:04:10
Quote Anchor link
Weet iemand waarom je niet bij elke request een nieuwe SID zou maken dmv session_regenerate_id()?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/07/2011 17:43:43
Quote Anchor link
@Pim: als je dit doet, wordt dan de ID in de cookie gewijzigd en de bestandsnaam van het sessie bestandje? Of wordt er een compleet nieuw sessie bestandje aangemaakt en blijft het oude sessie bestandje bestaan?
 
The Force

The Force

13/07/2011 19:43:35
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/07/2011 17:43:43:
@Pim: als je dit doet, wordt dan de ID in de cookie gewijzigd en de bestandsnaam van het sessie bestandje? Of wordt er een compleet nieuw sessie bestandje aangemaakt en blijft het oude sessie bestandje bestaan?

De oude sessie blijft nog bestaan. Zie documentatie.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/07/2011 20:05:59
Quote Anchor link
Dan heeft het wijzigen van de sessie_id niet zo veel zin lijkt me...
 
The Force

The Force

13/07/2011 20:21:31
Quote Anchor link
Kijk nu eens naar de documentatie. Vanaf PHP 5.1.0 kan je de oude laten weggooien en voor oudere versies van PHP zijn daar ook trucjes voor.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/07/2011 20:28:59
Quote Anchor link
Oké, maar terugkomend op de vraag van Pim... dan denk ik dat je wel bij iedere request een nieuwe sessi_id zou kunnen laten genereren, maar dan moet je wel het oude sessie bestand weggooien. Lijkt me niet dat daar een nadeel aan zit. Het enige wat ik me kan bedenken is dat bij iedere pagina aanroep er dus een nieuw sessie bestand moet worden aangemaakt en het oude bestand moet worden weggegooid. Dit zal nadelig zijn voor de algehele performance van de website.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.