beveiliging PHP in xampp control 2.1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Seggelinck G.N.A.

Seggelinck G.N.A.

10/10/2006 14:21:00
Quote Anchor link
Wie kan mij een voorbeeld mailen hoe ik dat ene nog kan beveiligen.
de rest werkt goed, alleen in xampp staat ook dat het apart moet.
heb de handleiding uitgedraaid en gelezen maar hier staat niks over PHP in.

ik ben niet tijdelijk sterk in engels dat ik hoop dat iemand een oplossing in nl weet c.q. heeft.

Het geheel is de nwe versie van XAMPP
alvast veel dank.
Gabriel
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 13:24:16
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 14:25:00
Quote Anchor link
Quote:
hoe ik dat ene nog kan beveiligen.
Hoe vaag kun je een topic maken?

Wat versta jij onder 'dat ene' en 'het' ? Ik heb nu echt geen flauw idee waar dit topic over gaat. Kun je misschien wat duidelijkheid verschaffen, dan kunnen we je beter helpen.

Ps. Werkt Xampp al wel? Dus de webserver, MySQL, PHP en PHPmyAdmin.
 
Seggelinck G.N.A.

Seggelinck G.N.A.

10/10/2006 15:11:00
Quote Anchor link
Xampp MySQL PHPmyAdmin werkt. kreeg alleen geen mogelijkheid om PHP te beveiligen. het staat er wel op PHP

Dus prachtig dat nu MySQL het wel direct doet maar vreemd van PHP.

Er staat een link in PHPMyadmin en klik je daar op dan is alles Engels en dat durf ik nu even niet door ....

er is dus een probleem php kan niet beveiligd worden en het staat er wel op!

Gabriel
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

10/10/2006 15:18:00
Quote Anchor link
je wil hem in de safe-mode draaien? probeer je php.ini is?
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 15:19:00
Quote Anchor link
Wat versta jij onder de beveiliging van PHP? PHP schrijf jij zelf, jij moet dus zorgen dat jouw script waterdicht is. Het enige dat de server doet, is de boel parsen, aan de webserver geven, die het dan doorstuurt naar de browser.

En verder, ga Engels leren. Zonder kennis van het Engels wordt het programmeren wel heel erg lastig. Vrijwel iedere programeertaal is gebaseerd op het Engels en de handleidingen zijn eveneens in het engels geschreven. Er zijn wel vertalingen beschikbaar, maar die halen het niet bij het origineel in het Engels.
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 15:23:00
Quote Anchor link
Nog een kleine toevoeging: PHPMyadmin is gewoon een php-script. Toevallig maakt die een verbinding met de MySQL-database en kun je hiermee databases gaan beheren, maar het blijft gewoon een php-scriptje.
 
Seggelinck G.N.A.

Seggelinck G.N.A.

10/10/2006 16:58:00
Quote Anchor link
Afdruk van scherm als antwoord op xampp

########################################################################
# ApacheFriends XAMPP PHP Switch win32 Version 1.5 #
#----------------------------------------------------------------------#
# Copyright (c) 2002-2006 Apachefriends #
#----------------------------------------------------------------------#
# Authors: Kay Vogelgesang <[email protected]> #
# Carsten Wiedmann <[email protected]> #
########################################################################



The working version in XAMPP is => PHP 5 <=
The verwendete Version in XAMPP ist => PHP 5 <=


Type number or 'x' (exit) for selecting your choice!
Gebe nun Nummer oder 'x' (exit) zum auswaehlen ein!

4) Switching to PHP 4 (zu PHP 4 wechseln)
x) Exit (Beenden)

Dit is het vreemde bericht in PHP en mij gevoel geeft aan dat hier ergens een fout zit

gabriel
 
M Ypma

M Ypma

10/10/2006 17:02:00
Quote Anchor link
wat moet er fout zijn dan? er staat dat hij PHP 5 draait en dat je kan switchen naar php4 of dat je kan sluiten...

Ik vind je erg vaag hoor
 
Frank -

Frank -

10/10/2006 17:04:00
Quote Anchor link
Ondanks jouw rare PM, toch een reactie:
Wat is er vreemd aan deze pagina/tekst? Het geeft je de keuze tussen PHP versie 4 en versie 5. Het heeft niets met beveiliging o.i.d. te maken. Geef gewoon een 4, 5 of x (exit) op en klaar ben je.

Dit soort dingen kun je simpel zelf testen, een webserver bijt echt niet. In het ergste geval gaat het fout en moet je een 2e poging doen. Zolang je Xampp op je eigen pc gebruikt om te testen, loop je hiermee geen enkel risico. Zorg er wel voor dat je firewall dicht staat en de webserver dus niet van buitenaf (internet) is te benaderen. Zonder uitgebreide kennis van webservers en beveiliging wil je echt geen verkeer vanaf internet op jouw pc hebben. De kans op problemen is dan veel te groot.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.