bewerken database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rob migaleddu

rob migaleddu

15/03/2017 00:15:12
Quote Anchor link
ik heb mijn database back-up gedownload en de mysql file bewerkt door er enkele comando's erin te doen

maar het probleem is als ik deze database wil terug zetten dan zegt mijn database succesvol
maar als ik het daarna weer afhaal zie ik dat de oude file er nog p staat ipv de nieuwe


weet iemand raad


alvast bedankt rob
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 03:46:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/03/2017 00:31:50
Quote Anchor link
Gokje, je maakt een nieuwe database aan, terwijl je nog met de oude verbindt?
 
Rob migaleddu

rob migaleddu

15/03/2017 00:33:21
Quote Anchor link
ik wil de oude overschrijven ? of gaat dat niet


gr
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/03/2017 00:35:34
Quote Anchor link
Je kan die leeghalen als je dat zeker weet, of anders kan je een nieuwe database aanmaken.
 
Rob migaleddu

rob migaleddu

15/03/2017 00:39:07
Quote Anchor link
en overschrijven?? moet toch ook lukken denk ik


gr
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/03/2017 00:43:27
Quote Anchor link
Dat zal lastig worden met de records. Stel dat je in de ene database een record met ID nummer 42 hebt, die in de andere weer niet bestaat. Moet die dan wel of niet overgezet worden? En wat als die met een heel ander record is gekoppeld.

Daarom kan je het niet eenvoudig overschrijven, want je kan daarmee je hele relaties tussen de records om zeep helpen.

Dus:
- database leegmaken, en de backup terugzetten.
- nieuwe database aanmaken, backup terugzetten en de database in de connectie van je script aanpassen.
Gewijzigd op 15/03/2017 00:44:24 door - Ariën -
 
Rob migaleddu

rob migaleddu

15/03/2017 00:47:05
Quote Anchor link
thx dat wist k niet

dat ga ik dan doen lijkt me het beste

groeten en bedankt

rob
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.