birthday field in Symfony

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/03/2014 17:38:42
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb het project Symfony weer opgepakt. Ik heb nu een form gemaakt door middel van het commando doctrine:generate:crud

één van de formuliervelden is in de entity van het type DATE. dit betreft de geboortedatum van de gebruiker. Ik heb de type al veranderd van 'date' naar 'birthday' en de format gewijzigd naar dd-MMMM-yyyy. het resultaat is nu dat er drie selects zijn die dit weergeven:

3 - march - 2014

Aangezien het een typisch nederlandse site wordt zou ik graag de maanden in het nederlands willen weergeven.
Wie weet hoe ik dat het makkelijkste doe?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 05:36:29
 
Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

03/03/2014 17:55:03
Quote Anchor link
Als het goed is zou je in je controller het volgende moeten kunnen doen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
\Locale::setDefault('nl-NL');
?>

Dit zou je wel elke keer moeten doen, dus daarom kan je beter in je php.ini de instelling intl.default_locale veranderen naar nl-NL.

Als je de Symfony2 replacement gebruikt voor de Intl extension, dan kan dit helaas niet. Je kan dan het beste een bundle zoeken die dat wel doet of anders een custom form type registreren.
Gewijzigd op 03/03/2014 17:55:25 door Koen Vlaswinkel
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

03/03/2014 18:11:00
Quote Anchor link
Fantastisch Koen, dat werkt in ieder geval uitstekend. Bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.