blog reacties script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart de kinkelaar

bart de kinkelaar

22/01/2015 20:55:50
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een blog, hij is zo goed als af.
Ik kan via een admin-pagina blog`s toevoegen. Een gewone gebruiker kan het blog alleen lezen.

Maar nu wil ik dat mensen op het blog kunnen reageren. Heeft iemand een idee hoe ik voor elkaar krijg dat mensen een reactie plaatsen op een blog en dat er dan onder de inhoud van het blog onder een kopje Reacties diegene zijn reactie verschijnt?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:47:05
 
Eddy E

Eddy E

22/01/2015 21:03:49
Quote Anchor link
Formulier
--> iets ontvangen? Ja --> verwerk en sla op in database
Nee --> toon formulier (emailadres, naam, bericht)

Toon elk bericht wat hoort bij blog-id = 383
 
Michael R

Michael R

22/01/2015 21:05:56
Quote Anchor link
Door ergens een reactie in te kunnen plaatsen die een reactie in de database zet onder het id van het onderwerp. Dan kun je via de pagina alle reacties die aan dat id gekoppeld zijn, opvragen.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/01/2015 02:26:51
Quote Anchor link
de blogs die je aanmaakt zullen als het goed is een uniek id krijgen.

een reactie is heel iets anders als een blog dus maak je daarvoor een nieuwe tabel in je database. deze tabel moet ook een primary id kolom hebben (id) maar daarnaast een foreign id met het id van de blog. De kolomnaam zou iets als blog_id moeten zijn.


tabel reactions
- id (integer, primary, auto increment)
- blog_id (integer, index)
- user_id (integer, index)
- reaction (long text)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.