Blogvolgorde omdraaien

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Starter/junior Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als starter/junior developer zul je direct begeleid worden door een senior uit het team. Het is van belang dat

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mary Grooteman

Mary Grooteman

02/06/2018 20:43:39
Quote Anchor link
Hallo,
Weet iemand hoe je een eenvoudige bestaande blogfunctie in php zo om kunt aanpassen dat het laatst geposte bericht helemaal onderaan komt zo dat wanneer je de eerst geposte delete dat de opvolgende in datum als eerste te zien is. Dit is om een bestaand script naar een soort workshopscriptje om te bouwen, in volgorde van datum dus. Er zijn niet meer dan gemiddeld 6 blogposts nodig. Als iemand interesse heeft stuur ik de files.
Mijn pogingen draaiden uit op een omgekeerde nummering maar de posts zelf bleven waar ze stonden...
Groet, Mary
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 07:06:32
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/06/2018 21:02:02
Quote Anchor link
Hoi,

Maak je gebruik van een pakket (zoals WordPress) of is dit een ding uit eigen keuken? In het laatste geval: maakt deze code ook gebruik van een database? Misschien is het dan simpelweg een kwestie van een sorteer-argument veranderen van aflopend naar oplopend, mogelijk wordt ergens in een overzichtspagina de database als volgt aangesproken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT ... FROM je_blog_tabel WHERE allerlei_argumenten ORDER BY sorteer_kolom DESC

Dat DESC staat voor DESCending, ofwel aflopend, misschien is het simpelweg een kwestie van DESC veranderen naar ASC (wat staat voor ASCending, ofwel oplopend).

Anders zullen we inhoudelijk toch wat dieper in de code en/of databasestructuur moeten duiken. Functionaliteit blind aanpassen verzandt al snel in een langdurig schaakspel.
 
Milo S

Milo S

02/06/2018 21:02:42
Quote Anchor link
Om je vraag goed te kunnen beantwoorden hebben we iets meer informatie nodig.

Waar en hoe sla je de posts op. Sla je dit bijvoorbeeld op in een database en zit hier een datum veld bij, dan zou je wellicht al voldoende zijn met iets als onderstaand;

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
"SELECT field1, field2, field3 FROM blog_posts ORDER BY writeDate DESC";
?>
Gewijzigd op 02/06/2018 21:03:25 door Milo S
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

02/06/2018 21:10:31
Quote Anchor link
Dank voor de reacties! Géén database, geen wordpress maar platte phpfiles. En ook niet uit eigen keuken.
Ik hoopte hier iets te kunnen doen maar ik ben te weinig getraind hierin...kunnen jullie bv hier een opening zien?
for ($i = 0; $i < $this->amount; $i++) {
$blogpost = explode("|", $this->lines[$i]);
Anders moet ik even die hele file hierin plakken ?
Gewijzigd op 02/06/2018 21:13:25 door Mary Grooteman
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2018 21:25:14
Quote Anchor link
Laat de relevante code maar zien hoe je het ophaalt.
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

02/06/2018 21:26:51
Quote Anchor link
Blog-lib
Gewijzigd op 04/06/2018 10:55:52 door Mary Grooteman
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/06/2018 22:18:48
Quote Anchor link
Wat je ook doet, maak eerst een backup!

Staat elke blog op een aparte regel? (Dit lijkt mij trouwens een nogal foutgevoelig systeem maar goed)

Volgens mij moeten de volgende twee functies worden aangepast:
- amount_page() - deze bepaalt welke items je ziet (afhankelijk van de pagina waar je op zit - $_GET['page'])
- get_blog_posts() - deze haalt met behulp van amount_page() de blogposts op
(- EDIT: en waarschijnlijk moet je ook de tekstuele labels van de navigatie veranderen die aangeven wat "ouder" of "nieuwer" is)

Maar dit gebeurt beide van achteren naar voren.

Allereerst doe je er verstandig aan om een backup te maken van de huidige code, nog voordat je iets aanpast. Dit zodat je altijd terug kunt naar een werkende situatie.

Vervolgens zal het zoiets worden, verander (regel 173-174 in bovenstaand fragment):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$start = $this->amount - (($cur_page-1) * $result_per_page);
$end   = $this->amount - (($cur_page) * $result_per_page);

Naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$start = ($cur_page-1) * $result_per_page;
$end   = $cur_page * $result_per_page;

En (regel 185 bovenstaand fragment):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
for ($n = $nums[2]-1; $n >= $nums[3]; $n-- ) {

Naar:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
for ($n = $nums[2]; $n < $nums[3]; $n++ ) {

Deze code houdt trouwens geen rekening met het feit dat het uitgelezen item ($n) groter is dan de lengte van het blogbestand ($this->lines). Daarom is het misschien nodig om hierna nog een extra if-statement in te bouwen.

Maar dit blijft lastig ontwikkelen :p.
Gewijzigd op 03/06/2018 00:56:31 door Thomas van den Heuvel
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

02/06/2018 22:43:48
Quote Anchor link
Dank je wel! Ik maak idd altijd een kopietje hoor, dit is op die site ook niet in gebruik, maar het bleek na een tijdje dat zoiets toch nodig was, dus het enige wat ik kon bedenken was de blogfuctie gebruiken en omdraaien. Een alternatief is een 3rtd party script maar dat betekent nog een extra inlog.

Superbedankt, ik ga hier morgen meteen mee aan de slag, ben erg benieuwd!
Gewijzigd op 02/06/2018 22:57:13 door Mary Grooteman
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/06/2018 23:15:56
Quote Anchor link
Waarom gebruik je eigenlijk geen Wordpress o.i.d., als ik vragen mag?
Gewijzigd op 02/06/2018 23:16:18 door - Ariën -
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 10:02:37
Quote Anchor link
Ja, das een goeie vraag! WP sites zien er steeds meer hetzelfde uit, weinig persoonlijkheid meer aan. Alle lol van zelf iets maken (eigen css) heb je niet omdat het al kant en klaar is. Wil je op elke pagina een andere header-achtergrond, ga d'r maar aan staan. Als het puur om een functie gaat is het wel een goede keus maar als je het uiterlijk naar je hand wil zetten, of je wil gewoon dat bepaalde dingen niet verschijnen op een pagina moet je weer uren zoeken, of moet je een child-theme aan gaan maken en dan nog...dan zijn ze veel te groot voor de relatief kleine statische sites die ik maak.
Dan hoor ik als laatste reden altijd dat mensen met een wp site het vreselijk ingewikkeld vinden om bij te houden, vaak kunnen ze dat helemaal niet en moeten ze dat weer laten doen. Tenzij ze handig zijn met computers. En dat zijn mijn meeste klanten helemaal niet. De editor die dus wel beperkt is daar kunnen ze prima mee overweg.
Vandaar, dat dus.

Toevoeging op 03/06/2018 10:11:52:

Thomas, het is gelukt!???? Alleen heb ik nu een ander probleempje maar dat zal ik zelf eerder veroorzaakt hebben, en dat is dat ik de post niet meer kan editen, witte pagina ???? maar daar ga ik nu even naar op zoek!

Toevoeging op 03/06/2018 10:16:00:

Yes, opgelost! Had idd zelf iets raars gedaan in edit-blog.php maar dat is nu weer goed, super zeg, ontzettend bedankt Thomas!

Toevoeging op 03/06/2018 10:27:06:

M'n emoji's veranderen in ???, excuus ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2018 10:32:29
Quote Anchor link
Wordpress is overigens eenvoudig te stylen, het is echt niet zo dat er steeds vaker weinig persoonlijkheid aan zit. Er zijn echt meer dan 1001 templates die je nog eens naar eigen smaak kan brengen.
Gewijzigd op 03/06/2018 10:33:56 door - Ariën -
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 10:52:42
Quote Anchor link
..niet naar mijn ervaring...als ik die css-en zie, met floats en clears en alles...eerlijk gezegd werk ik nooit met templates of frameworks, ik vind het allemaal zo beperkend en one fits all. Ik werk veel sneller op mijn manier dan wanneer je iets bestaands om moet bouwen. Het staat wel nog steeds op mijn to-do list, een wp thema from scratch, maar dat lijstje is al zo lang.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2018 11:29:58
Quote Anchor link
Maar dan zou ik wel sowieso een blogsysteem met een database aanraden. Dat werkt zo veel makkelijker dan met tekstbestanden rommelen.
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 11:41:05
Quote Anchor link
Ja, misschien toch maar weer eens een poging doen om een (of deze) website om te bouwen naar WP. Of Perch uitproberen, ook op mijn lijstje.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/06/2018 14:10:34
Quote Anchor link
Fijn dat het is gelukt.

Een en ander organiseren in database-tabellen lijkt mij ook verstandig, de informatie krijgt dan wat meer structuur dan in een plat tekstbestand.

Ook wordt het beheer dan mogelijk wat gebruiksvriendelijker en stelt dit je (beter) in staat om een blog verder uit te bouwen naar eigen wensen.

Met database-tabellen voor (o.a.) (blog)artikelen heb je in principe gewoon een bak met teksten die je makkelijk kunt filteren, sorteren en waar je doorheen kunt zoeken (is min of meer gratis inbegrepen simpelweg doordat je gebruik maakt van een database).

Maar vervolgens kun je hier ook nog lagen bovenop bouwen zonder dat je beperkt wordt door deze opslag. denk aan meerdere blogs, specifieke configuratie per blog, verschillende auteurs, workflows, "rijke" teksten met WYSIWYG-editors, et cetera.
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 18:27:10
Quote Anchor link
Normaal gesproken wel, maar deze klanten zeiden dat ze niet meer dan 4 workshops per jaar wilden plaatsen. Nu blijkt 'ongeveer'5 tot 6, en het moest vooral 'simpel' zijn. Zo zie je maar.

Toevoeging op 03/06/2018 19:05:14:

Trouwens, rommelen in tekstbestanden, ik werk alleen maar in een teksteditor dus dat vind ik totaal geen probleem, juist fijn!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2018 19:24:36
Quote Anchor link
Mary Grooteman op 03/06/2018 18:27:10:
Trouwens, rommelen in tekstbestanden, ik werk alleen maar in een teksteditor dus dat vind ik totaal geen probleem, juist fijn!

Dan ben ik benieuwd hoe je makkelijk relaties aanlegt, zonder 'queries'. Hoe je bijvoorbeeld eenvoudig het gemiddelde aantal posts aangeeft per maand, of alles uit een bepaalde categorie.
Gewijzigd op 03/06/2018 19:25:47 door - Ariën -
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 19:27:18
Quote Anchor link
Niet. Aangezien ik platte statische websites maak.

Toevoeging op 03/06/2018 19:29:30:

Mary Grooteman op 03/06/2018 19:27:18:
Niet. Aangezien ik platte statische websites maak. En in dit specifieke geval waren er maar 5 tot hoguit 6 posts nodig.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2018 19:29:50
Quote Anchor link
Mary Grooteman op 03/06/2018 19:27:18:
Niet. Aangezien ik platte statische websites maak.

En hoe zoeken je bezoekers daar in, als ze in een bepaalde categorie willen zoeken.
Ik zou zeggen: Verdiep je eens in een 'relationele database', het maakt alles zo veel makkelijker.
 
Mary Grooteman

Mary Grooteman

03/06/2018 19:34:09
Quote Anchor link
Nee joh, dat was echt in dit geval totaal geen wens. Ze willen niet meer dan 4 tot 6 workshops hebben staan en er hoeft niks bewaard. Geen zoekfunctie ook. Als er zoiets nodig was had ik wel voor een ander platform gekozen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2018 19:57:12
Quote Anchor link
Het kan geen kwaad om je op de toekomst te richten. ;-)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.