Bot maken voor eigen website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 09:53:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Weet iemand hoe ik een Bot voor mijn eigen website kan maken, die bijvoorbeeld op het forum automatisch topics sluit en andere dingen controleert op het forum en op de site?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 00:52:01
 
Sab Kriksdeegir

Sab Kriksdeegir

12/05/2007 10:25:00
Quote Anchor link
Er bestaan verschillende mogelijkheden daarvoor.
Ten eerste kan je gebruik maken van PHP zelf.
Door HTTPrequests te maken met CURL.

Je moet er wel rekening mee houden dat je alles zelf gaat moeten proggen.
Zoals het simuleren van de login van je BOT, het zoeken naar threads en/of andere dingen die hij zou moeten doen.

Ik maak meestal mijn BOTs met VB6 en Winsock. Dan krijg ik nog een mooie GUI erbij maar het principe blijft qua hetzelfde.

HTTPrequest => Data poste -> Wachten tot je data terugkrijgt van de server
De teruggekregen HTML controleren via reguliere expressie en op basis daarvan een actie kiezen.
HTTPrequest => ...
 
Martin Meijer

Martin Meijer

12/05/2007 10:39:00
Quote Anchor link
Het compleet programmeren van zoiets zal geen probleem zijn, ik moet even het begin hebben hoe je dit het beste kan doen. Dus dan zal ik het via de HTTPrequest doen denk ik.

VB heb ik geen ervaring in (helaas).

Zijn hier tutorials van (HTTPrequest)? Anders kijk ik wel even op php.net voor de function te bestuderen en als ik nog vragen heb kan ik altijd nog even vragen.
 
Sab Kriksdeegir

Sab Kriksdeegir

12/05/2007 22:37:00
Quote Anchor link
zal wel ergens een tutorial voor bestaan.
Gewoon op CURL googlen.

Nja de basis staat op http://phphulp.nl/php/scripts/2/259/
natuurlijk zal je ook moeten leren om een simulatie te maken van PHPSESSION ID en die meesturen in de header van je CURL anders blijft je bot niet ingelogd...

Beste is ergens een minidebug page te maken met de response van de server nadat je bijvoorbeeld "ingelogd" hebt. Dan kan je zien welke header je toegestuurd krijgt en je zelf terug mee moet gaan sturen...

Feit is dat je gewoon terugkrijgt van de server alsof je informatie zelf zou posten
wss zal dit pure HTML zijn met daartussen de informatie die je wenst....
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.