Bots
heey mensen
ik heb de laatste tijd veel last van bots op mijn gb, wil nu een functie inbouwen die deze bots tegengaan..
Heb gezocht op google maar kon zo 1,2 geen leuke funcite vinden, wel veel over captcha.
Wil geen gebruik maken van CAPTCHA!
Heeft iemand zo nog een functie hiervoor..?
Tips of info zou ook super zijn!
ik heb de laatste tijd veel last van bots op mijn gb, wil nu een functie inbouwen die deze bots tegengaan..
Heb gezocht op google maar kon zo 1,2 geen leuke funcite vinden, wel veel over captcha.
Wil geen gebruik maken van CAPTCHA!
Heeft iemand zo nog een functie hiervoor..?
Tips of info zou ook super zijn!
Je kan een hidden input toevoegen op je form met de waarde 0. Bij het formulier doe je dan een onsubmit om die waarde naar 1 te krijgen. Dat gebeurt dan met JavaScript.
Bij het controleren van het form kijk je of de waarde 1 is. Dan is er JS gebruikt. Bots kennen geen JS.
Maar let op, 100% waterdicht is het niet, plus dat mensen die geen JS (aan) hebben het form ook niet kunnen verzenden.
Bij het controleren van het form kijk je of de waarde 1 is. Dan is er JS gebruikt. Bots kennen geen JS.
Maar let op, 100% waterdicht is het niet, plus dat mensen die geen JS (aan) hebben het form ook niet kunnen verzenden.
ja, ik had iets over deze manier gelezen maar ben minder blij dat er javascript gebruikt moet worden voor diegene die het uit hebben staan.
Weet je zo nog andere opties,,?
Weet je zo nog andere opties,,?
Er zijn vele eenvoudige oplossing, een van de simpelste... Maak een extra veld aan, noem die bijv. 'email_check' ofzo. Dat veld verberg je vervolgens met CSS (display: none) zodat bots het wel invullen maar menselijke gebruikers niet.
Dan is het enkel een kwestie van even checken of het veld wel of niet leeg is en klaar is coen.
Dan is het enkel een kwestie van even checken of het veld wel of niet leeg is en klaar is coen.
Super, dat ga ik eens proberen....
Maar bots, vullen dus altijd alle velden? je moet het maar net weten :p
bedankt man! :D
oja nog 1 vraag, als je het veld als hidden aangeeft, werkt dat dan ook of zien de bots het veld dan niet?
Maar bots, vullen dus altijd alle velden? je moet het maar net weten :p
bedankt man! :D
oja nog 1 vraag, als je het veld als hidden aangeeft, werkt dat dan ook of zien de bots het veld dan niet?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Coen Egberink
Dat kunnen ze redelijk makkelijk interpreteren, maar je kunt ermee experimenteren.
Mocht de oplossing niet werken, dan kun je doen zoals ik op mijn site doe:
Wat is de hoofdstad van Nederland?
[invulveld]
Wat is de hoofdstad van Nederland?
[invulveld]
dat moet je ook maar net weten... niet zo handig vor kinderen of buitenlanders... iig personen die dat niet weten :P
zou je niet iets kunnen combineren?
bijvoorbeeld dat je in het eerste form dat javascript en dat hidden trucje toepast, en als het dan fout gaat krijgen ze alsnog een kans door een sommetje op te lossen of een plaatsnaam in te vullen.
dan hebben bots en mensen zonder js een 2de form, maar de rest kan gewoon door wandelen ;)
zou je niet iets kunnen combineren?
bijvoorbeeld dat je in het eerste form dat javascript en dat hidden trucje toepast, en als het dan fout gaat krijgen ze alsnog een kans door een sommetje op te lossen of een plaatsnaam in te vullen.
dan hebben bots en mensen zonder js een 2de form, maar de rest kan gewoon door wandelen ;)
of wat ik altijd doe, iets dynamischer dan de wijze van Jurgen.
Vraag welke dag van de maand het is! ik gebruik daar altijd een mooi dropdown boxje voor van 1 t/m 31, heel snel in te vullen door de gebruiker, want wie een pc bij de hand heeft, heeft ook de datum bij de hand. En zo verandert het toch iedere dag.
Die dag vergelijk je vervolgens met de date() functie.
Vraag welke dag van de maand het is! ik gebruik daar altijd een mooi dropdown boxje voor van 1 t/m 31, heel snel in te vullen door de gebruiker, want wie een pc bij de hand heeft, heeft ook de datum bij de hand. En zo verandert het toch iedere dag.
Die dag vergelijk je vervolgens met de date() functie.
Ik heb het zelf nu op de manier van <input type='hidden'> gedaan, en dat veld moet leeg zijn om te kunnen posten. Voor zover ik het nu kan zien werkt het prima!
Mijn code staat hier mocht je willen weten hoe ik het precies heb gedaan: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/1446/
Mijn code staat hier mocht je willen weten hoe ik het precies heb gedaan: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/1446/
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen
Maar bots kunnen dat "hidden" ook lezen.
Wellicht beter/consequeter om dat veld met css BUITEN het zichtveld te plaatsen (negatieve z-index, text-indent: -9999px; etc).
Want een goede bot kan ook gaan zoeken naar display: none voor een ID/name in een <form>-tag.
Wellicht beter/consequeter om dat veld met css BUITEN het zichtveld te plaatsen (negatieve z-index, text-indent: -9999px; etc).
Want een goede bot kan ook gaan zoeken naar display: none voor een ID/name in een <form>-tag.
Zie deze tutorial.
je kan natuurlijk ook altijd de evidente dingen nemen zoals die dag van de maand of ne neemt een foto met wat letters op en je kijkt of de gebruiker deze goed invult...
'Eddy:
Maar bots kunnen dat "hidden" ook lezen.
Dat ze het lezen is toch niet erg? Ze zullen dan toch de bot moeten aanpassen om dat veld leeg te laten? En durf vrijwel zeker te zeggen dat de meeste mensen daar geen zin in hebben :D
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jasper Geelen