Bovenste uit lijst selecteren als die al in gebruik is dan de volgende.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Robin van der Vliet

Robin van der Vliet

14/05/2010 16:58:10
Quote Anchor link
Ik zoek een script dat als je de site bezoekt (per pageview) dat er het bovenste word gekozen uit de lijst en als die al in de MYSQL database staat dan degene daaronder en als die er al in staat dan steeds de volgende.

DE LIJST:
a
b
c
d
e
f
g
h
i
j
k
l
m
n
o
p
q
r
s
t
u
v
w
x
y
z
aa
ab
ac
ad
ae
af
ag
ah
ai
aj
ak
al
am
an
ao
ap
aq
ar
as
at
au
av
aw
ax
ay
az
ba
bb
bc
bd
be
bf
bg
bh
bi
bj
bk
Enz, enz, enz.
Gewijzigd op 14/05/2010 16:58:35 door Robin van der Vliet
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:36:36
 
Joren de Wit

Joren de Wit

14/05/2010 17:15:03
Quote Anchor link
Het probleem is dat jij 'aa' lager vindt dan 'b' maar MySQL vindt dat niet. Als je alfabetisch sorteert komt 'aa' echt eerder dan 'b'.

De oplossing ligt hem in het feit hoe je 'hoger' definieert. Je zou bijvoorbeeld een lijst met getallen kunnen gebruiken om de volgorde aan te duiden. Het getal 1 zou dan aan 'a' gekoppeld worden terwijl 'aa' 27 krijgt. Nu kun je sorteren op die lijst met getallen en krijg je wel de gewenste volgorde.
 
Robin van der Vliet

Robin van der Vliet

14/05/2010 17:18:09
Quote Anchor link
Maar hoe doe ik dan dat hij het controleert uit een MYSQL-database en als hij erin staat gaat hij naar de volgende en als hij er niet in staat schrijft hij hem erin en stopt het script.
Gewijzigd op 14/05/2010 17:18:22 door Robin van der Vliet
 
Joren de Wit

Joren de Wit

14/05/2010 17:22:13
Quote Anchor link
Dus je wilt eigenlijk een bepaalde waarde koppelen aan een oplopend id? Doe dat niet in de database, maar pas bij het uitlezen van het betreffende id.

In de database krijg je dan gewoon een auto_increment op een kolom van het type INT. Bij elke pageview voeg je vervolgens een nieuw record in. Bij het uitlezen zul je uiteindelijk van de id's de gewenste waarde moeten creëren. Dus 26 wordt z, 27 wordt aa en 28 wordt ab. Daar moet je vast wel uit kunnen komen.
 
Robin van der Vliet

Robin van der Vliet

14/05/2010 17:32:26
Quote Anchor link
Maar hoe doe je dat?
Er moeten ook getallen in het id komen hé.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

14/05/2010 17:35:44
Quote Anchor link
Quote:
Maar hoe doe je dat?

Precies zoals ik in mijn vorige post beschrijf? Waar loop je nu vast?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.