BoxPlot in plain text

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark L

Mark L

26/03/2011 01:01:20
Quote Anchor link
Ik heb op wikipedia een boxplot gevonden die gemaakt is met karakters: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boxplot

Dit vind ik heel mooi/handig, dus ik wil dit graag ook zo doen. Nu heb ik het gekopieerd in mijn script, maar het werkt niet.
Ik krijg dit te zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
mediaan     ----------------+      +-------------------- 3e kwartiel
1e kwartiel ------------+                         +--- grootste niet-uitschieter
minimum     -+                                              +--- uitschieters      
                                                           +-- maximum
   1.5 interkwartielafstand      1.5 interkwartielafstand
     +------------------          +------------------                              
   +-----------------------------------------------------------------------------+
                       +----------+                                            
            +----------         +----------------          x x              
                       +----------+                                            
                                                                                  
                                                                                
     --+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+-----+--    
             0                                                                  
   +-----------------------------------------------------------------------------+



in plaats van dit:


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
mediaan            3e kwartiel
1e kwartiel                           grootste niet-uitschieter
minimum                                                    uitschieters      
                                                            maximum
   1.5 interkwartielafstand      1.5 interkwartielafstand
                                            
  
                                                                    
                               x x              
                                                                    
                                                                                  
                                                                                
        
             0                                                                  
  


Gek genoeg als ik de wikipediapagina in een nieuwe file kopieer en 'm dan ontleed, dan doet hij het weer wel. Maar als ik deze pagina include in het gewenste bestand, dan werkt het niet.
Ik denk dat het iets met charsets te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe dit zit en wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

m.v.g.,
Mark L.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 22:32:55
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

26/03/2011 06:16:14
Quote Anchor link
? dit teken, is anders dan -.
? dit is heel anders dan +.

Je gebruikt gewoon de verkeerde tekens!
Maar je moet er idd wel goed opletten dat de charsets goedstaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.