Broncode onleesbaar maken / "compileren"

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2017 22:35:16
Quote Anchor link
Jordy Deweer op 28/08/2017 22:33:30:
niet echt het idee, omdat het een soort van desktop applicatie is...
en PHC?

Als je van Linux houdt ;-)
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 18:41:04
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

28/08/2017 23:06:38
Quote Anchor link
persoonlijk wel, maar dat werkt dus niet op windows, allé, de "gecompileerde" bestanden...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2017 23:10:33
Quote Anchor link
Als ik in de branch de revisies zie, dan lijkt dit ook behoorlijk dood.

Als ik even de Readme lees, dan wordt dit vermoeden ook bevestigd. Het zal dus niet meet voor > PHP 5.2 werken.
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

28/08/2017 23:22:14
Quote Anchor link
een Blenc?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2017 23:23:56
Quote Anchor link
Je kan het proberen, maar het is experimenteel. Lees er gerust eens wat reviews over.
Wie weet maakt het een hoop wijzer. Ik raad aan om eerst eens wat testen ermee doen op een aantal PHP-versies, of het naar behoren werkt.
Gewijzigd op 28/08/2017 23:25:19 door - Ariën -
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

28/08/2017 23:30:58
Quote Anchor link
doe ik eens, maar dat ziet er wel actiever uit... lees me eerst even in en dan ga ik wat testen :)
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/08/2017 23:35:12
Quote Anchor link
Als het een applicatie is, waarom kies je dan niet gewoon voor een taal die van zichzelf al gecompileerd is?
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

28/08/2017 23:40:11
Quote Anchor link
omdat ik geen tijd heb een nieuwe taal te leren en omdat het webinterface moet blijven.
ik ken wel python, maar ook alleen maar cli.

Toevoeging op 28/08/2017 23:40:54:

als er wat bestaat wat hetzelfde doet in python, maar gemakkelijker te compileren is (wat zo is met python) hoor ik het ook graag, maar dat is neit echt de plaats, hier, denk ik..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/08/2017 23:56:45
Quote Anchor link
De vraag is: Onbekende en kleinere versleutelingstools: Hoelang blijven die werken, en hoe blijf je zeker dat die bij een PHP-update ook werken?

Het zou sneu zijn dat de webhosting opeens overgaat op PHP 7.1 terwijl de encryptie daar niet op werkt omdat het niet meer ontwikkeld wordt. Als je IonCube of Zend Guard kiest (die vele tienduizenden klanten hebben) dan zit je zeker safe dat er volop aan ontwikkeld wordt. En dat is dan wel betaald, maar je je hebt dan wel de beste garantie.

En zoals ik al zei: Met Ioncube kan je zelfs per encryptie van een file betalen, en dat loopt zelfs minder in de kosten dan de hele software.
Gewijzigd op 28/08/2017 23:58:28 door - Ariën -
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/08/2017 00:02:09
Quote Anchor link
Python is ook geen ideaal voorbeeld van compilatie, omdat dit bijna letterlijk terug te draaien is. Het slaat de intermediate vorm gewoon op op schijf. Ik bedoel meer een echte gecompileerde taal, zoals een .Net taal, of C, of C++. PHP is sowieso niet echt geschikt voor full blown applicaties.
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

29/08/2017 00:10:17
Quote Anchor link
ik zou eens een deftige cursus / tutorial voor vb.net ofzo moeten hebben...
maar slaat py2exe ook alle intermediate code op??

en ik zal kijken! Ik heb op het moment gewoon een budget van €0,00...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 00:16:58
Quote Anchor link
Het is niet alleen het kunnen versleutelen, maar de server moet het ook kunnen begrijpen.
Bij een hostingprovider wordt dit al lastig, omdat zij niet zomaar plugin's en extenties van jan-en-alleman gaan toevoegen.
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

29/08/2017 00:20:14
Quote Anchor link
Dat weet ik, maar het werkt allemaal via PHPDesktop...
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/08/2017 00:46:07
Quote Anchor link
Wie is dan op dat lumineuze idee gekomen? Dat is niet werkbaar. Alleen voor kleine projecten voor jezelf. Als je wil distribueren zul je instructies moeten achterlaten waar mensen de benodigdheden moeten downloaden, welke versies etc. Je mag ze immers niet zonder meer bundelen. En dat is maar het topje van de ijsberg van de ongein die je moet uithalen, iets waar je zelf nu ook achter komt.
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

29/08/2017 00:49:41
Quote Anchor link
Ben, hoe bedoel je dat je ze niet zonder meer mag bundelen? en wat precies bundelen eigenlijk? Ik ben zelf even niet meer mee...
 
E vH

E vH

29/08/2017 08:10:48
Quote Anchor link
Jordy Deweer op 28/08/2017 18:02:36:
Ik ben in PHP een systeem aan het ontwikkelen voor een organisatie waar ik vrijwilligerswerk voor doe.

Mag ik aannemen dat hetgeen wat jij aan het ontwikkelen bent, ook onder vrijwilligerswerk valt?

Jordy Deweer op 28/08/2017 18:02:36:
Nu willen zij dat programma verkopen, maar zonder dat de broncode beschikbaar wordt.


Bovenstaande van mij is een aanname; dus bij deze ook even een reactie die compleet los staat op alle andere gegeven reacties.

Stel dat jij inderdaad vrijwillig het systeem hebt ontwikkeld, dan komt er bij mij maar 1 vraag naar boven; waarom willen zij iets verkopen waar jij rechten over hebt, wil je dit uberhaubt wel?

In dat geval zou ik of naar een licentiemodel gaan;
of afstand doen van de code en een normale overdracht doen waarbij je de rechten meegeeft, uiteraard wordt jij hier dan (financieel) beter van.

Maar goed; even inhoudelijk terug naar je vraagstelling.
Stel dat ik een potentiele koper ben, dan wordt ik echt niet gelukkig van een gecodeerde programmering; omdat ik op dat moment niks meer kan uitbouwen op een bestaand concept. Met andere woorden: Jij koopt een auto. Ik geef je de sleutel. Je rijd er je rondjes mee, tank raakt leeg. Maar heb zelf een slot gebouwd in de tankdop. Maar die sleutel kreeg je niet van mij mee.

Het voelt als een nare nasmaak. Mijn advies is; denk even 3x na voordat je je in allerlei bochten gaat wringen.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/08/2017 11:23:46
Quote Anchor link
Jordy, waar ik op doel zijn de verschillende libraries die je gebruikt, PHP en wat er verder bij komt kijken. Per geval moet je gaan bekijken of je dit wel in je distributie mag stoppen of dat de gebruiker dit zelf "eventjes" moet downloaden.
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

29/08/2017 11:59:47
Quote Anchor link
Als de broncode (php) van de applicatie dan onleesbaar moet zijn, is het dan niet beter om de applicatie zelf te houden en als een service aan te bieden.

Dus de hosting/onderhoud etc blijft bij jullie en met een maandelijks abonnement kunnen mensen er gebruik van maken.

Dan blijft de broncode alleen binnen jullie organisatie bekend.
 
Jordy Deweer

Jordy Deweer

29/08/2017 19:59:46
Quote Anchor link
Ik heb afgesproken dat ik de broncode schrijf en afstand doe van rechten, zonder betaling. Ik ontwikkel als hobby en vind het wel leuk om daarmee dan iemand te helpen.

Het is soms moeilijk om iedereen via een URL te laten gaan... Daarom hebben we ervoor gekozen om een soort Windows applicatie in PHP te schrijven: de interface in PHP en de afhandeling d.m.v. PHPDesktop. Deze maakt alleen verbinding met een externe database.

Ik ontwikkel het als tussentijdse oplossing, alvorens ik me in, bijvoorbeeld, VB.net kan richten. Ik zou het liefst natuurlijk met Python werken dan, maar ja...

Het zullen niet écht computerexperts zijn die met het programma werken, en om de Python bytecode heb je toch wel wat tijd en kennis nodig; neem ik aan, klopt dat niet?

Ik zie wel hoe ik het oplos. Als ionCube toegankelijk is voor mij als schermlezergebruiker, zou ik dat wel eens durven overwegen...
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

29/08/2017 20:49:48
Quote Anchor link
Waarom zou je dan liever in Python werken? Om de bytecode kan het niet zijn, hier kun je gewoon wat voor downloaden. PHP was in dit geval echter een bijzonder ongelukkige keuze, omdat het gewoonweg niet gemaakt is om full blown applicaties te schrijven. Leuk een library, maar je weet maar nooit of dat blijft werken, of überhaupt goed werkt bij iedereen.
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.