Button value gebruiken in een function.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Carl Zwanenburg

Carl Zwanenburg

04/03/2013 22:48:34
Quote Anchor link
LS,

ik maak in een te bouwen website gebruik van aparte frames. In 1 frame heb ik een aantal Buttons. Aan elke button wil ik een aparte waarde toekennen, die ik bij activeren gebruik in een function in een tweede frame. Op basis van de waarde van het specifieke button worden gegevens uit een mysql database gehaald en gepresenteerd in de tweede frame.

Mijn probleem is dat de buttons, feitelijk in HTML zichtbaar zijn, maar de activering in PHP via de function naar de Database moet worden gezonden.

Ik kom hier nog niet uit hoe ik een waarde aan een button kan toekennen (HTML op de website) en deze de betreffende PHP kan schrijven om een query uit te voeren middels een function en de resultaten kan weergeven in een aparte frame.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:29:14
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

04/03/2013 22:56:47
Quote Anchor link
Hallo Carl.

Frames zijn uit. Ik adviseer je om divs (<div></div>) te gebruiken.

PHP draait op een server, HTML en javascript in de browser!

Dus jij tikt een url in, de browser vraagt de webpagina op aan de server,
de server maakt met behulp van php een Geldig HTML document en retourneert die aan de browser.
De browser zet de html en javascript om in de pagina zoals we die dan zien.

om iets van de browser terug te sturen naar de server kun je werken met een formulier (<form></form>)
 
Carl Zwanenburg

Carl Zwanenburg

05/03/2013 12:07:36
Quote Anchor link
Hoi Frank.

<div></div> is nieuw voor mij. Ik werk met Dreamweaver, dus die maakt makkelijk van die frames. Ik ga eens kijken wat dat is.

Wat je zegt klopt. Dat had ik al begrepen, maar welke PHP script moet ik gebruiken om vanuit het HTML document een value mee te geven aan de server zodat deze een nieuw document kan maken met nieuwe informatie uit de Database. Misschien dat <div></div> daarvoor ook de oplossing is, weet ik dus nog niet, maar ga er mee aan de gang. Als je nog wat PHP script hebt om dat te versnellen, stel ik dat op prijs.

Bedankt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.