caches maken van kenteken gegevens op RDW

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M B

M B

13/06/2007 23:49:00
Quote Anchor link
zoals menig autofreak ondertussen wel weet kun je via RDW gegevens opvragen over in Nederland gekentekende auto's.

zie: https://www.rdw.nl/Ovi/

nu ben ik bezig met een register voor een bepaald merk en type auto en hierbij kan ik zelf gemaakte caches gebruiken om gegevens automatisch in te voeren (gewoon via bron weergeven en dat rauw in kladblok opslaan)

Wat ik (weer) wil is het automatisch van RDW plukken, opslaan en gebruiken voor het invoeren. ("weer" staat tussen haakjes omdat het werkte toen alles nog op een http server draaide.)

ondertussen heb ik een werkend scrip gevonden maar ik stuit steeds op het probleem dat ik de tekst "Object moved to here." terug krijg. Iemand een idee hoe dit te omzeilen is?

probeer onderstaand stuk maar eens (let op: je hebt dan wel cURL nodig)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php

//Hier alleen even een kenteken invullen!
$kenteken = "";

//hier komt de url van de ontvanger
$ch = curl_init("https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx");

//checkt of de SSL certificaat geldig is
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, true);
curl_setopt($ch, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, true);

//volgende blokje code zorgt dat de ontvangende server de data krijgt als post
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1);
//van de volgende regel code, kan ontvanger uitlezen als $_POST['user'] en pass als $_POST['pass']
//dat kan je gebruiken om zeg maar een authorized user te zijn.

curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, "__VIEWSTATE=dDwtMTMxMzc1ODYyODs7PjiFsXf/84QrAPaX7CubADFIIKqa&btnZoeken=Zoeken&txtKenteken=".$kenteken."");

//dit gebruik je om de data terug te krijgen
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);

//hier komt de output van de script
$outpu = curl_exec($ch);
//naja dit is duidelijk
curl_close($ch);

echo $outpu;

?>


alvast bedankt.

Groetjes,

Michel
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 07:45:50
 
TonyD

TonyD

14/06/2007 00:22:00
Quote Anchor link
zet volgende optie op true voor de curl executie

CURLOPT_FOLLOWLOCATION

dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
curl_setopt($ch, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, 1);
?>


wanneer curl nu een 302 status verkrijgt (object moved) zal hij naar de verwijzende url gaan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TonyD
 
M B

M B

14/06/2007 09:29:00
Quote Anchor link
@TonyD,

bedankt voor je reactie, ik word nu doorgesturd naar de volgende pagina maar nu loop ik vast op het feit dat de variabelen niet meer meegezonden worden.

iemand een idee hoe dat op te lossen is?
 
M B

M B

21/06/2007 20:23:00
Quote Anchor link
topic maar even opgevist van pagina 6 want het probleem is er nog steeds :(

niemand die me kan helpen?
 
Veur Heur

Veur Heur

14/02/2008 10:04:00
Quote Anchor link
Is hier nog eens ooit een oplossing voor gekomen, Michel?
 
Robert Deiman

Robert Deiman

14/02/2008 10:09:00
Quote Anchor link
Behoorlijk oud topic dat je hebt opgevist niet? Daarnaast denk ik dat je Michel beter een mail kan sturen. Michel is al vanaf juni 2007 niet meer ingelogd geweest. Mail sturen kan via zijn profiel, waar overigens ook zijn e-mail adres (als die nog wordt gebruikt) staat vermeld.
Gewijzigd op 03/01/2012 12:45:57 door B a s
 
Jelle Posthuma

Jelle Posthuma

14/02/2008 10:59:00
Quote Anchor link
@Robert,
Keek net ff in jouw profiel, mooie omgeving in die foto.
Waar is dat eigenlijk?
 
M B

M B

14/02/2008 13:49:00
Quote Anchor link
@ vespino,

Heb je mail ook ontvangen en helaas kan ik je niet helpen. Ben er helaas nooit mee verder gekomen en ook wil RDW zelf niet meewerken. Al meerdere malen gevraagt of ze mij niet gewoon een output kunnen sturen van hun database maar helaas.

Zo vraag ik me bijvoorbeeld nog steeds af hoe websites als Marktplaats aan de gegevens komen? Die trekken ze niet zoals ik wilde (en nog steeds wil) zo van de website van RDW maar daar hebben ze een eigen database voor. Dit is op te maken uit het feit dat auto's die niet meer bestaan volgens RDW de gegevens nog gewoon van op te halen zijn via het plaatsen van een advertentie op Marktplaats.

@ Robert Deiman

Topics waar ik ooit in heb gereageerd of zelf heb aangemaakt heb ik een "abbonement" op ;) Maar ben inderdaad l een behoorlijke tijd niet meer hier geweest omdat ik simpelweg momenteel niet echt veel bezig ben met PHP (totaal geen tijd voor helaas :().
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.