Category tree

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. 50% van jullie werkzaamheden is maatwerk en de overige 50% is

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

05/03/2009 20:51:00
Quote Anchor link
Stel, ik heb een tabel met items. Ieder item heeft een id. Ik heb nog een tabel met categorieën, dit is zeg maar een oneindige tree. Iedere categorie kan weer een child zijn van een andere categorie. Ik heb ook een koppel tabel, die een itemId aan een categoryId koppelt. Ik kan de category tabel compleet opnieuw indelen met lft & rgt etc.. (ik snap er totaal niets van), dus dat is geen punt.

Stel, ik heb zo'n tree:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
- 1
   - 2
     - 3
   - 4
     - 5
       - 6
       - 7
     - 8
- 9
etc..
(dit zijn dus de id's van de categorie��n

Zo kan het oneindig door gaan.
Stel, ik koppel item 1 aan categorie 3 en 4. Dat zijn dus twee records in de koppel tabel. Ik wil uiteindelijk kan voor item 1 dit weergeven:
Code (php)
1
2
1 �� 2 �� 3
1 �� 4

Zeg maar net als bij nieuws bij T.net. Kan iemand mij misschien helpen met hoe ik dit kan bereiken? Ik weet dat het lukt met gewoon iedere categorie een parent op geven en dan eerst een query om alles van item 1 uit de koppel tabel te halen en vervolgens eerst alle children selecteren met de id's die in de koppel tabel staan en als parentId niet 0 is nog een query en zo een path opbouwen, maar ik zou dit graaaaag met zo min mogelijk queries doen.

Gr. Thomas.

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 02:38:11

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

05/03/2009 20:57:00
Quote Anchor link
nog een kolom in je database maken en daarin de toebehoren categorien beheren

dus stel je voor

id's | koppel id's
-------------------
1 |
2 | 1
3 | 1
4 | 2
5 |
6 |

En dat je je script zo bouwt dat je dan zo een output krijgt:

1
- 2
-- 4
- 3
5
6

(misschien is er een andere handigere manier ervoor, de enigste manier dat ik op het moment kan bedenken is dit namelijk)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

05/03/2009 21:51:00
Quote Anchor link
Ik snap er niet veel van. Kun je dat misschien nog wat duidelijker uitleggen?

Edit: is het niet het makkelijkste om dit toch met een aantal queries te doen en bij het bewerken op te slaan en direct de output te geven? Maar stel dat ik dan de naam van een categorie bewerk, dan is de output die opgeslagen is niet meer correct. Wat is hiervoor de beste methode?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend

Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

05/03/2009 22:27:00
Quote Anchor link
Wat ik zei is toch ook goed? welke deel snap je niet van me uitleg?

Gewoon
stel je voor je gaat alle id nummers na
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$id
=1;

$koppelid2 = "1";
$koppelid6 = "1";
$koppelid7 = "2";
$koppelid8 = "3";

while ($id <= 10) {
    if(empty(${'koppelid'.$id})) {
        echo $id.'<br>';
    }
elseif(ctype_digit(${'koppelid'.$id})) {
        for($streep=0;$streep<${'koppelid'.$id};$streep++){
            echo '<dir>';
        }

echo '- '.$id;
        for($streep=0;$streep<${'koppelid'.$id};$streep++){
            echo '</dir>';
        }
    }

$id++;
}

?>

als output krijg ik
1
---- 2
3
4
5
------ 6
----------- 7
---------------- 8
9
10
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kumkwat Trender

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

06/03/2009 07:40:00
Quote Anchor link
Ik snap het wel wat jij nou bedoelt, maar heb je überhaubt mijn post gelezen? Ik wil iets heel anders dan dat jij nu aan het doen bent.

Jason de Ridder

Jason de Ridder

06/03/2009 09:18:00
Quote Anchor link
Tommy, je mag ook best wat duidelijker zijn.

Je hebt drie tabellen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
-- MENU --   -- ITEMS --  -- MENU_ITEMS --
  id                id                menu_id
  name          item             item_id
  childof        
  left
  right

Met de volgende waarden:
Code (php)
1
2
3
4
-- MENU --  -- ITEMS --           -- MENU_ITEMS --
 1 home        1 nieuwsitem1      2 - 1
 2 nieuws      2 nieuwsitem2      2 - 2
 3 contact      3 plattegrond       3 - 3

Wat je uiteindelijke wil is een associatieve array in de trant van:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
[menu] =>
    ['home'] => 'home'
    ['nieuws'] =>
        [0] => 'nieuwsitem1'
        [1] => 'nieuwsitem2'
    ['contact'] =>
        [0] => 'plattegrond'

Moet ff weg, als ik zo tijd heb maak ik het wel ff af.

[9:39 uur]
Ik bedacht in één keer dat je ook gewoon alleen menu kan doen en deze iets van een type mee kan geven. (type menuitem, type content)
Er is een 'mooie' PEAR class, deze gebruikt het sorteer principe - ben ik even kwijt -. Komt erop neer: elk item krijgt een nummer links en een nummer rechts. Zo kan alles berekend worden, voorbeeld:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
   1 home 16
   2 nieuws 15
       3 nieuwsitem1 14
       4 nieuwsitem2 13
            5 subnieuws 12
       6 nieuwsitem3 11
   7 contact 10
       8 plattegrond 9

[edit]
Sorting heet: Modified Preorder Tree Traversal: http://www.sitepoint.com/article/hierarchical-data-database/2/
[/edit]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder

Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

06/03/2009 11:37:00
Quote Anchor link
Kijk ook eens naar deze class:

http://www.phphulp.nl/php/scripts/4/1538/

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$sql
= "SELECT id,parent_id,title,link FROM menu";

// ... $results wordt gevuld met de resultaten, via mysqli,pdo whatever

$nested = new Nested ();

foreach($results as $menu_item){
    $nested->addChild($menu_item['id'],$menu_item['parent_id'],$menu_item);
}

?>

Vervolgens kun je dan makkelijk via een recursieve functie er bijvoorbeeld een html list (<ul>/<li>) van maken voor je menu.

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/03/2009 11:46:00
Quote Anchor link
Je kunt toch gewoon:

categorien

id INT
parent INT
name TEXT

Als er geen parent is, is het dus een hoofd categorie.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

06/03/2009 15:49:00
Quote Anchor link
Het is de bedoeling dus dat ik zeg maar categorieën heb. Iedere categorie heeft een parent, zoniet, dan is parent 0. Het ophalen van een tree is niet zo moeilijk. Stel, ik heb deze tabellen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
items
+----------------------------------+
| itemId                           |
| 1                                |
| 2                                |
| 3                                |

koppelTable
+--------+------------+------------+
| id     | itemId     | categoryId |
| 1      | 1          | 3          |
| 2      | 1          | 4          |
| 3      | 2          | 1          |
| 4      | 3          | 1          |

categories
| id     | name       | parent     |
| 1      | Test 1     | 0          |
| 2      | Test 2     | 1          |
| 3      | Test 3     | 2          |
| 4      | Test 4     | 1          |
| 5      | Test 5     | 4          |
| 6      | Test 6     | 5          |

Dus ik bekijk item 1. Daarbij wil ik dan deze trees weergeven:
Test 1 » Test 2 » Test 3
Test 1 » Test 4

Hoe kan ik dit met zo min mogelijk queries doen? Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk id.

Ik gebruik btw MySQL

Edit, is het niet makkelijker om gewoon álle data uit de categorieën tabel te selecteren en uit de koppel tabel en dan een tree bouwen en eventueel server-side cachen?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend

Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

06/03/2009 17:18:00
Quote Anchor link
Je moet een recursieve functie maken die een loop doorloopt en vervolgens zichzelf aanroept om de childs weer te vinden. Ik had eerst een mooie link waarbij je 2 array's had, een array parents en een array childs.

Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

06/03/2009 17:46:00
Quote Anchor link
Ik ben even gaan knutselen, en kreeg zo'n tree:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
array(2) {
  [0]=>
  array(1) {
    [2]=>
    array(3) {
      ["id"]=>
      string(1) "2"
      ["name"]=>
      string(6) "Genres"
      ["children"]=>
      array(1) {
        [3]=>
        array(3) {
          ["id"]=>
          string(1) "3"
          ["name"]=>
          string(8) "Shooters"
          ["children"]=>
          array(1) {
            [4]=>
            array(3) {
              ["id"]=>
              string(1) "4"
              ["name"]=>
              string(21) "First Person Shooters"
              ["children"]=>
              array(1) {
                [0]=>
                array(3) {
                  ["id"]=>
                  string(1) "6"
                  ["name"]=>
                  string(1) "t"
                  ["parent"]=>
                  string(1) "4"
                }
              }
            }
          }
        }
      }
    }
  }
  [1]=>
  array(1) {
    [0]=>
    array(3) {
      ["id"]=>
      string(1) "2"
      ["name"]=>
      string(6) "Genres"
      ["parent"]=>
      string(1) "0"
    }
  }
}

Met deze code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php
                if ($reviewsData[0]['categoriesCacheId'] == "0") {
                    $categoriesModel = new categoriesModel();
                    $categoriesDump = $categoriesModel->getAllCategories(0, true, 'parent');
                    foreach ($categoriesDump as $category) $categoriesData[$category['parentId']] = $category;
                    unset($categoriesDump);

$categoriesLinks = $reviewsModel->getAllCategoryLinks($reviewsData[0]['reviewId']);

$outputTree = array();
                    foreach ($categoriesLinks as $link) {
                        $outputDump = array();
                        $outputDump[] = array('id' => $categoriesData[$link['category']]['parentId'], 'name' => $categoriesData[$link['category']]['name'], 'parent' => $categoriesData[$link['category']]['parent']);

$stop = true;
                        $categoryId = $link['category'];

while ($stop) {
                            $categoryId = $categoriesData[$categoryId]['parent'];
                            echo $categoryId;

if ($categoryId != 0) {
                                $outputDumpCopy = $outputDump;
                                unset($outputDump);
                                $outputDump = array();
                                $outputDump[$categoryId]['id'] = $categoryId;
                                $outputDump[$categoryId]['name'] = $categoriesData[$categoryId]['name'];
                                $outputDump[$categoryId]['children'] = $outputDumpCopy;
                                unset($outputDumpCopy);

echo '<hr /><pre>';
                                var_dump($outputDump);
                                echo '</pre>';
                            }
else {
                                $stop = false;
                            }
                        }

$outputTree[] = $outputDump;
                    }

$this->view->assign('v', $outputTree);
                }

?>

Nu is mijn bedoeling om dit te cachen in een tabel en als er iets aan een categorie wordt gewijzigd, de cache items waar de gewijzigde category wordt gebruikt, te verwijderen, en als er geen tree in de cache zit, gewoon een nieuwe maken.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.