Check of velden al bestaan

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Victor b

victor b

05/11/2010 10:57:36
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb een invoerscherm waar een bezoeker ingevoerd kan worden.
Nu wil ik zeg maar dat er een error komt zodra er een bezoeker ingevoerd wordt die al bestaat en dat hij dus kijkt naar de naam en de datum dat die het zelfde zijn.
Dus zodat je wel iemand met de zelfde naam op een andere datum weer kan invoeren.
Hiermee wil ik dus voorkomen dat een bezoeker 2 keer op de zelfde dag in de lijst kan komen te staan. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
Alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

13/05/2024 04:05:48
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

05/11/2010 11:06:46
Quote Anchor link
met mysql_num_rows() kan je controelren of een record met een naam of een datum al bestaat.
 
Victor b

victor b

05/11/2010 11:09:40
Quote Anchor link
Maar kan ik hier ook mee controleren of een veld met naam EN datum al bestaan? Dus dat hij kijkt of ze samen matchen! En hoe komt dit er dan ongeveer uit te zien als het naam veld 'name' is en datum 'datumbezoek'.
Misschien dat iemand me een beetje op weg kan helpen! :)
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

05/11/2010 11:14:12
Quote Anchor link
als dje de bezoeker invoerd bij datumbezoeker de datum van de dag meegeven bijv. 05-10. en als het dan de volgende dag is kijk je of die datum gelijk is aan de datum in de database die meegegeven is met invoeren van de bezoeker, zo niet kun je hem weer laten toevoegen. iets in die richting denk ik
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/11/2010 11:45:18
Quote Anchor link
Victor b op 05/11/2010 11:09:40:
En hoe komt dit er dan ongeveer uit te zien als het naam veld 'name' is en datum 'datumbezoek'.


Dit is niet zo moeilijk (te vinden met Google):
SELECT name FROM tabel WHERE name = 'zoekwaarde' AND datumbezoek = 'zoekwaarde2'.
query uitvoeren (zorg voor foutafhandeling!) en dan kijken of er 1 of geen rij is.
Gewijzigd op 05/11/2010 11:45:42 door Obelix Idefix
 
Victor b

victor b

05/11/2010 13:32:08
Quote Anchor link
Hoe krijg ik dit dan bij dit stuk code?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
error_reporting(0);
$con = mysql_connect("localhost","root","");
if (!$con)
  {

  die('Could not connect: ' . mysql_error());
  }


mysql_select_db("visitor", $con);


$sql="INSERT INTO visitors (naam, bedrijf, datumbezoek, tijd, contactpersoon, ext, aankomst, vertrek, batch)
VALUES
('$_POST[naam]','$_POST[bedrijf]','$_POST[datumbezoek]','$_POST[tijd]','$_POST[contactpersoon]','$_POST[ext]','$_POST[aankomst]','$_POST[vertrek]','$_POST[batch]')"
;

if (!mysql_query($sql,$con))
  {

  die('Error: ' . mysql_error());
  }

echo '<script>alert("Visitor toegevoegd!") </script>';
echo '<script> window.location = "nieuw_visitor.php" </script>';



mysql_close($con)
?>
 
Jasper DS

Jasper DS

05/11/2010 13:35:12
Quote Anchor link
maak gewoon een query en tel. als je 1 hebt bestaat het al als je 0 hebt bestaat het niet.

En haal je vars buiten de quotes en denk aan sql-injection

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
" ....   '".$_POST['naam']."'  ....  ";
?>
Gewijzigd op 05/11/2010 13:36:01 door Jasper DS
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

05/11/2010 15:00:13
Quote Anchor link
Uiteraard gaat je niet kijken met een extra query of een gebruikersnaam al voorkomt!!

Zorg er gewoon voor dat je op de juiste manier unique constraints hebt staan
----------

Mep dat doodgaan - die() - nu eens uit je code!! Pas fatsoenlijke foutafhandeling toe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.