checkbox[] afhankelijk van andere checkbox[]

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Wladimir S

Wladimir S

01/08/2011 13:20:28
Quote Anchor link
Ik heb 2 arrays (genaamd keuze en joker), die beide 12 checkboxen bevatten.

als ik in de kolom joker een box aanklik, moet de overkomstige box in de array keuze aangezet worden, als deze nog niet aangeklikt was.

Is dat mogelijk binnen PHP?

Ik heb ergens op het web een stukje javascript gevonden, dat goed werkt, maar daarbij wordt keuze en joker als enkelevoudige velden gebruikt, zodat ik dus geen gebruik van arrays kan maken.

En als het javascript goed zou werken, wat gebeurt er als de gebruiker javascript heeft uitgeschakeld?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 10:07:33
 
Eric Wagener

Eric Wagener

01/08/2011 13:30:23
Quote Anchor link
Je kunt dat stukje JavaScript waarschijnlijk wel gebruiken. Je moet alleen de id's van de checkboxen anders maken dan de name. Dus bijvoorbeeld name=checkbox[1] en id=checkbox_1.
Voor dit soort dingen gebruik ik altijd jQuery, dat maakt het leven een stuk simpeler.
 
Wladimir S

Wladimir S

01/08/2011 13:35:05
Quote Anchor link
Dank voor de reactie.
Ik zal het vanavond thuis uitproberen.
 
Jurgen R

Jurgen R

01/08/2011 22:12:44
Quote Anchor link
Ik zou ook opteren voor javascript of jQuery omdat de reactiesnelheid veel sneller is en er geen gebruik moet gemaakt worden van een page reload.
Je kan dan nog altijd zorgen voor een eventueel back-up scriptje in php voor het geval een gebruiker javascript uitschakelt.
 
Wladimir S

Wladimir S

01/08/2011 23:09:32
Quote Anchor link
Het werkt nu hardstikke goed.
Nogmaals bedankt voor je hulp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.