checkbox controle of true of false

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Remco schrubben

remco schrubben

03/04/2012 12:55:53
Quote Anchor link
Kris, Bedankt voor de reactie.

Ik heb deze net geprobeerd. Alleen update hij ook alle 6 rows na nee toe.
Dit terwijl ik maar 1 row heb aangevinkt die dan op ja zou moeten gaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 19:24:49
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/04/2012 14:04:57
Quote Anchor link
Heb je al eens gecontroleerd of je $_POST data goed doorkomen?
 
Kris Peeters

Kris Peeters

03/04/2012 14:30:11
Quote Anchor link
Zoals ik zei, ik heb de discussie niet helemaal gevolgd.

Okay, even opnieuw beginnen.

Waarom staat er een veld "checkbox" in de tabel?
Sowieso moet je die anders noemen, maar wat staat die daar nu te doen?
Als ik het goed begrijp, is dit een goedkeuring tot publicatie, die door de admin(s) wordt geset (ja?)
Dan noem je die bv. "gepubliceerd"

Klopt dit nog, of heeft die checkbox in de database een andere betekenis?
Gewijzigd op 03/04/2012 14:30:33 door Kris Peeters
 
Remco schrubben

remco schrubben

03/04/2012 17:27:37
Quote Anchor link
Ger, Ik heb met een var_dump gekeken wat er uit komt. Deze staat 3 reactie's van mij terug op pagina 1.

Kris, je komt in de buurt. Via een lijst waar de zelfde artiesten op staan als in mijn voorbeeld plaatje met 6 artiesten, krijg ik punten door gestuurd, deze krijg ik elke zondag. Omdat de lijst op mijn website dan al 7 dagen te zien is wil ik nadien aangeven wie de meeste punten heeft verdient die 7 dagen.

Ik ga even vanuit de Harten 10 de meeste punten heeft gekregen. Dit wil ik dan aangeven met ja in de database de overige 5 moet dan nee krijgen.
Doordat er bij Harten 10 ja word aangevinkt kijkt een andere script naar alle ja's in de database en die zet hij in een overzicht van alle weken met daarbij de winnaar(s) van die weken(Soort archief).

Met de checkbox geef ik dus alleen maar aan of die artiest winnaar is of niet. Meer doet deze checkbox eigenlijk niet.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/04/2012 20:24:18
Quote Anchor link
Splits het op in twee delen. Maak je het jezelf veel makkelijker mee.
Voor die weekwinnaar: toon het overzicht met hyperlinks (obv id of zo).
Als je klikt op de hyperlink wordt alleen van dat ene record het veld checkbox aangepast.
Voor het wijzigen van een typfout zou je dan kunnen vasthouden aan je huidige script (zonder de checkbox). Al blijf ik het onzinnig vinden om (tot) 50 records te updaten als je in 1 veld een typfout hebt gemaakt.
 
Remco schrubben

remco schrubben

03/04/2012 20:37:18
Quote Anchor link
Obelix, In mijn overizcht waar ik alleen de titel krijg van die week, heb ik 2 linken achter staan. 1x een edit icoon en 1x verwijder icoon.
Deze functie mag duidelijk zijn neem ik aan.

Maar ik ben uiteraad ook aan denken geweest hoe ik het moest toe passen als ik maar 1 record zou opvragen ivm een tik fout.

Ik ie hier alleen een mogelijkheid als ik een extra pagina maak.
Voorbeeld.

1. Ik klik in overzicht.php de titel aan die een fout bevat.
2. Dan kom ik op bewerk_1.php waar ik alle rows te zien krijg voor die week.
3. Achter de rows zet ik weer een edit icoon om de daadwerkelijke rows te editten.
4. Dan kom ik bewerk_2.php en daar haal ik dan daadwerkelijk de tik fout weg en druk op update.
5. op bewerk_1.php handel ik de checkbox functie af

Bedoel je dan zoiets?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

03/04/2012 20:57:43
Quote Anchor link
Ja.
Alleen stap 5 zou ik ook daar niet met een checkbox doen, maar met een linkje.
Dat linkje gaat naar een bestandje met daarin 1 query: update de inhoud van het veld checkbox en met een header weer terug naar of overzicht.php of bewerk_1.php (net hoe je het instelt).

Andere vraag: hoe krijg je de punten binnen? Kan er niet via de site gestemd worden? Dan kun je het daar toch veel sneller/makkelijker mee regelen?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

03/04/2012 20:58:38
Quote Anchor link
Ik had die var_dump over het hoofd gezien.
Maar als ik het helemaal goed begrijp gaat je update query niet goed op de checkboxen, ik denk dat je scripts opsplitsen daar weinig verandering in zal brengen.
Je moet eerst dat probleem oplossen en dan pas verder gaan denken.
Je krijgt dus uit het formulier de juiste data door, dus zal het probleem waarschijnlijk ergens in de opbouw van de query zitten, dus echo de query eens.
Gewijzigd op 03/04/2012 21:02:53 door Ger van Steenderen
 
Remco schrubben

remco schrubben

03/04/2012 21:42:20
Quote Anchor link
Ger, geen probleem iedereen ziet wel eens wat over het hoofd.
Zal even na jou tip kijken.

Obelix, Hummm dat zou een idee zijn. Bedenk me alleen dat ik het liefst de doorlinken onzichtbaar iets word. Even uitzoeken hoe ik het ga doen en hoe het zit met header door verwijzing.

Wat betreft je andere vraag. Ik krijg de punten door via idd een stem lijst. Er word via de site gestemt daar staat de stem lijst ook. Alleen hoe moet ik met mijn kennis in php en mysql zo poll in godsnaam maken. Ik zie voor mij zelf hier geen heil in.
Tevens heb ik er met de site eigenaar over gehad om iets te laten maken. Dit zou te veel geld gaan kosten voor de eigenaar. Daarom hebben wij eigenlijk deze manier bedacht.
 
Remco schrubben

remco schrubben

05/04/2012 01:01:25
Quote Anchor link
Bij deze wil ik even laten weten dat het is opgelost.

1.Ik heb op de overzicht pagina niks verandert.
2. op bewerk.php heb ik 2 iconen neer gezet 1 voor bewerken 1 voor checkbox.
Deze staat nu bij elke row die ik uit de database krijg. Als ik op bewerk krijg ik door middel van lightbox een soort pup-op waar ik de row kan bewerken.
Zodra ik op checkbox klik gaat er gelijk een actie na de database waar deze row word geupdate met de checkbox waarde.

Het is beetje het idee van Obelix geworden.

Bedankt voor de uitleggen en het mee denken
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

05/04/2012 06:01:16
Quote Anchor link
Mooi dat het toch gelukt is en bedankt voor het melden daarvan.
 
Remco schrubben

remco schrubben

05/04/2012 17:18:14
Quote Anchor link
Geen probleem Obelix.
Nu ik het zo heb en er even dagje over heb lopen na denken, kwam ik er achter dat dat misschien wel de beste oplossing zou zijn in het probleem. Wat mij wel beetje steekt is dat ik nu 1 extra pagina heb moeten maken. Ik had gehoopt dat het via een makkelijke en begrijpbare manier voor mij. Er een manier was hoe ik het allemaal via de bewerk.php pagina kon doen.

Maar naar begin van lichte irritatie (Tenminste zo voelde het) heb ik toch even de tijd genomen hier na te kijken. En dit werkt vooralsnog zoals we wensen.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.