checkbox koppelen aan waarde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ren

Ren

13/02/2006 13:46:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik wil graag het volgende:

Ik heb een checkbox met diverse cursussen. Nu wil ik aan deze cursus een bepaald bedrag hangen die niet worden weergegeven. De value is nu de cursus wat nodig is voor het generen van de mail. Nu wil ik naast de cursus dus ook het bedrag weergeven in de mail.

Ff een voorbeeld voor de verduideliking:

Dit zijn twee cursussen uit de tabel:

<tr><td><INPUT TYPE=checkbox NAME="cursusdatum" VALUE="Introductiedag 23 april" <input type="checkbox" name="cursusdatum" value="Introductiedag 23 april"
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if($_POST['cursusdatum'] == "Introductiedag 23 april"){echo'checked';} ?>
></td><td valign="top">Introductiedag 23 april</td></tr>
<tr><td><INPUT TYPE=checkbox NAME="cursusdatum" VALUE="Paascursus 15 t/m 17 april" <input type="checkbox" name="cursusdatum" value="Paascursus 15 t/m 17 april"
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php if($_POST['cursusdatum'] == "Paascursus 15 t/m 17 april"){echo'checked';} ?>
></td><td valign="top">Paascursus 15 t/m 17 april</td></tr>

Nu wil ik dus dat aan de paascursus en introductiedag een bepaald bedag wordt gehangen. En dit moet later worden berekend met een bepaalde meerprijs en kortingen. (Dat worden me volgende stappen)

Dus wie o wie, kan mij vertellen of ik zoiets kan koppelen?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 18:21:17
 
Erik Rijk

Erik Rijk

13/02/2006 14:04:00
Quote Anchor link
je code is echt een puinhoop zoals het hier nu staat.

je kan de prijs voor elke cursus in de database opslaan.
de aangevinkte checkbox neem je via een sessie mee naar de volgende pagina, of je stuurt hem mee via de url en daar lees je hem uit dmv een query:

SELECT * FROM tabel WHERE waarde = '".$_SESSION['checkbox']."'

zo ziet de gebruiker de prijs van de cursus.

Succes
 
Ren

Ren

13/02/2006 14:05:00
Quote Anchor link
Ik wil alleen niet met een database werken. Anders was het idd wel gelukt.

P.S. De code komt hier idd niet erg overzichtelijk over. In Coffeecup is het een stuk beter.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

13/02/2006 14:14:00
Quote Anchor link
Een tip die mij van veel ellende heeft bespaart is gebruik een editor die je dwingt om over de scripting codes na te denken.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Crimson Editor.
HIER de link :)
 
Erik Rijk

Erik Rijk

13/02/2006 14:16:00
Quote Anchor link
@ rene

waarom wil je niet met een database werken?
werkt een stuk makkelijker en sneller.
 
Ren

Ren

13/02/2006 14:34:00
Quote Anchor link
@lissy: Oke ik zal eens naar deze editor gaan kijken

@Erik: Voor waar ik werk heb ik nog geen contact kunnen krijgen met het hostingbedrijf (k*t bedrijf), en ik dus nog niet weet of ze een database hebben en zoja wat de gegevens zijn.

Maar weten jullie ook of dit mogelijk is?
Gewijzigd op 13/02/2006 15:13:00 door Ren
 
Burdy

Burdy

13/02/2006 20:36:00
Quote Anchor link
Het is mogelijk en je zou het volgende kunnen doen (mooi is misschien anders, maar goed).

Je maakt een combinatie van de naam van de cursus en de prijs van de cursus, gescheiden door een speciaal teken, bijvoorbeeld een |-teken:

<input type="checkbox" name="chkBox1" value="Introductiedag 23 april|57,50">Introductiedag 23 april<br>

Na het posten kun je op dat |-teken splitsen, je hebt dan de afzonderlijke cursusnaam en de bijbehorende prijs weer terug.

Plak onderstaand voorbeeld even in een losse pagina en test 'm uit, dan zie je wel wat ik bedoel.
Je kunt het verder wel ombouwen tot hetgeen je ermee wilt bereiken.

<form action="
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SERVER['PHP_SELF'];?>
" method="post">
<input type="checkbox" name="chkBox1" value="Introductiedag 23 april|57,50">Introductiedag 23 april<br>
<input type="checkbox" name="chkBox2" value="Paascursus 15 t/m 17 april|19,99">Paascursus 15 t/m 17 april<br>
<input type="submit" name="btnSubmit" value="Verzenden">
</form>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?
    if(isset($_POST['btnSubmit']))
    {

        if(isset($_POST['chkBox1']))
        {

            echo "curcus: ";
            echo substr($_POST['chkBox1'], 0, strpos($_POST['chkBox1'], "|"));
            echo "<br>";
            echo "prijs: &#8364; ";
            echo substr($_POST['chkBox1'], (strpos($_POST['chkBox1'], "|")+1), 999);
            echo "<br>";
        }


        if(isset($_POST['chkBox2']))
        {

            echo "curcus: ";
            echo substr($_POST['chkBox2'], 0, strpos($_POST['chkBox2'], "|"));
            echo "<br>";
            echo "prijs: &#8364; ";
            echo substr($_POST['chkBox2'], (strpos($_POST['chkBox2'], "|")+1), 999);
            echo "<br>";
        }
    }

?>


Een database zou, zoals in voorgaande reacties al aangegeven, wel de voorkeur hebben.
Gewijzigd op 13/02/2006 20:38:00 door Burdy
 
Ren

Ren

14/02/2006 14:11:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reactie. Liefst wil ik het ook met een database doen, maar helaas nog geen mogelijkheid voor. Ik ga proberen om het met dit voor elkaar te krijgen. Lukt vooralsnog niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.