Checkboxen in een option veld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet Knaap

Piet Knaap

05/05/2014 10:00:43
Quote Anchor link
Ik heb de onderstaande php code gemaakt. De code laat een lijst met namen zien (die in een mysql db staan) en als er één naam geselecteerd wordt volgt er een post en wordt de informatie getoond.

De code werkt goed met één naam. Wat echter niet lukt is om van de select een (input) type checkbox te maken. Ik wil voor alle namen een checkbox maken en als ik er een aantal selecteer het systeem die namen weer geeft (array) Een checkbox maken is het probleem niet. "Input type checkbox" enzovoorts

Het eerste probleem waar ik tegen aanloop is dat alle namen onder elkaar komen te staan en niet meer in het pulldown menu.

Het tweede probleem is dat als ik een checkbox selecteer de pagina direct gereload wordt. De pagina moet pas gereload worden als ik alle vinkjes heb gezet.



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php

echo"<td>";    echo '<input type="text" border="no" name="OpmerkingTekst" style="border: none; width: 175px;"  value="Selecteer een Naam"/>'; echo"</td>";
echo"<td>";
            echo '<select name="CollegaValue" style="width: 425px;" tabindex ="1" onchange="this.form.submit();">';
            echo '<option name="selectedLocatie" value="Collega_Alles">Collega filter resetten (reset filter)';    
        
                        $TGW_Query_Collega =
                        "
                        SELECT
                        Naam
                        FROM
                        Tabel
                        "
;        
            $TGW_Query_Collega_Array = mysql_query($TGW_Query_Collega);
         while($TGW_Query_Collega_Row=mysql_fetch_array($TGW_Query_Collega_Array))
            {

    echo '<option name="selectedLocatie" value="'.$TGW_Query_Collega_Row['Naam'].'">'.$TGW_Query_Collega_Row['Naam'].'';
    
            }
        
        echo "</optgroup>";
            echo "</select>";
echo"</td>";
?>
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 03:06:58
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/05/2014 10:35:43
Quote Anchor link
Je kunt geen checkboxen in een <select> zetten als je dat van plan was. Je zult de hele <select> in dat geval moeten vergeten en de checkboxen in een <div> zetten. Met wat css en javascript kun je vervolgens de div wel heel aardig als een dropdown laten functioneren.

Het tweede probleem moet je ook zoeken in javascript. waarschijnlijk is er een event gekoppeld aan de checkbox die je nu hebt en die zul je er uit moeten slopen. Dan kun je de checkboxen gewoon uit en aan zetten zonder dat er verder iets gebeurt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.