Checken of gebruiker bericht heeft gelezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

07/08/2015 14:23:57
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik kom er niet uit, voor een klant heb ik een chatsysteem gemaakt waarbij een bedrijf groepen kan aanmaken om in deze groep andere bedrijven toe te voegen en met ze allen te kunnen chatten. Ook kunnen ze 1 op 1 chatten als een soort priveberichten systeem.

Nu kan het natuurlijk zijn dat een bedrijf niet online is of niet op de chatpagina zit waar er gechat wordt, dan wil ik een melding geven dat er in een bepaalde groep een nieuw bericht is of bij een 1 op 1 gesprek.

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 18:10:00
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/08/2015 15:24:06
Quote Anchor link
Als je bijhoudt wat je hebt gezien weet je wanneer er iets nieuws is.
 
Peter  Flos

Peter Flos

07/08/2015 18:05:33
Quote Anchor link
Simpel:
- Zodra ingeladen: Update bekeken tijd
- Zodra verstuurd: Update verzonden tijd

Als ingeladen tijd is hoger dan verstuur tijd, bericht is bekeken. Anders bericht is niet bekeken.
 
Furio Scripting

Furio Scripting

07/08/2015 23:21:29
Quote Anchor link
Peter Flos op 07/08/2015 18:05:33:
Simpel:
- Zodra ingeladen: Update bekeken tijd
- Zodra verstuurd: Update verzonden tijd

Als ingeladen tijd is hoger dan verstuur tijd, bericht is bekeken. Anders bericht is niet bekeken.


Super bedacht! Dit werkt nu voor 1 op 1 gesprekken, ik heb nu dus gelezen_tijd_klant_1 en gelezen_tijd_klant_2.

Zou dit zelfde principe ook voor groepchats kunnen werken? Ik heb een tabel groep_berichten, daarin staat de groep id, klant id,bericht en de verzonden tijd van het bericht.

Misschien kan ik bij elke page load checken of er nog nieuwe berichten zijn aan de hand van een tijd check met de verzonden_tijd. Dus als de huidige tijd < verzonden tijd dan zijn er nieuwe berichten. Alleen hoe update ik hem naar gelezen als die hem eenmaal gezien hebt.

Zou ik dan een aparte tabel moeten aanmaken waar ik voor iedere klant het bericht_id opsla en of die gelezen is ja of nee? Of in de huidige tabel een array van klant ids die het berichtje gezien hebben?
Gewijzigd op 08/08/2015 00:01:15 door Furio Scripting
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.