Chmod met PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

26/08/2013 16:20:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een script te maken dat een bestand maakt en erin schrijft.
Het bestand bestaat dus nog niet.
Dit kan soms wel eens fout gaan omdat er bijvoorbeeld niet in de file mag worden geschreven, of omdat er soms niet uit mag worden gelezen.
Dit is mijn code:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
function createfile() {
    
    $filename = "test.php";
    
    $filehandle = fopen($filename, 'w');
    
    fwrite($filehandle, "Test line 1 \n");
    fwrite($filehandle, "Test line 2");
    
    fclose();
}

?>


Nu wil ik graag dat dit stukje zodanig wordt veranderd, dat het het altijd werkt.
Dus op een of andere manier moet de file worden ge-chmod door PHP.
Het bestand hoeft maar eenmalig te worden gemaakt.
Kan iemand me helpen?
Gewijzigd op 26/08/2013 16:20:49 door Mark Hogeveen
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 00:41:14
 
Eddy E

Eddy E

26/08/2013 16:49:12
Quote Anchor link
Niet het bestand chmodden(), maar de map waar het in komt (en eventueel de map daarboven ook).
En uiteraard het PHP-bestand zelf waarin je deze code zet ook chmodden().

Maar als het maar eenmalig hoeft, waarom dan niet even snel via FileZilla oid doen?
 
LEDfan nvt

LEDfan nvt

26/08/2013 17:07:43
Quote Anchor link
Ik denk dat het hier gaat om het aanmaken van een configuratie bestand.
Ik zou in het archief dat je download al een map 'config' met daarin een leeg bestand config,php toevoegen, Op de configuratie pagina kijk je dan eerst naar de rechten van de map (http://php.net/manual/en/function.is-writable.php). Als deze goed staan ga je verder met het configureren. Als deze niet goed staan kan je aan de gebruiker vragen om de directories goed te zetten. Als tweede optie kan je het config bestand in een textarea plaatsen en het de gebruiken laten kopieren naar het configuratie bestand.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.