Écht programeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 13:39:00
Quote Anchor link
heey allemaal,

na een aantal jaren te hebben gephpt wil ik eigenlijk gewoon echte software programeren. Ik heb wat ervaring met delphi en java alleen das allebij niet echt mijn ding. Java omdat je eersta java moet instaleren en het mij niet precies genoeg is aangezien je altijd aan package vast zit en delphi was het ook niet. Nou las ik wat over C. Hier heb ik totaal geen ervaring mee maarja. Weet iemand een goeie editor van C. Waar je gewoon een formuliertje kan tekenen enzo. (net zoals lazarus voor deplhi) en het liefst natuurlijk free ware. Nou ik ben benieuwd.

groetjes Johan

PS: voor windows Vista
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Veenstra
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:46:23
 
- -

- -

31/07/2008 13:41:00
Quote Anchor link
Zomfg, zoveel typfouten; ik ga het niet eens aflezen..
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 13:43:00
Quote Anchor link
oeps wel heel erg ja,
vergeten na te lezen.
zo beter?
 
GaMer B

GaMer B

31/07/2008 13:45:00
Quote Anchor link
Wil je écht programmeren? Dan wil je ook geen IDE. Gewoon Eclipse of Notepad++ gebruiken om voor C(++) te programmeren. Leer de OOP methodes uit je hoofd en maak zo een win32 venster / formulier.

Dàn kun je pas trots op jezelf zijn en kun je zeggen: Ik kan écht programmeren.
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 13:46:00
Quote Anchor link
haha;)
ik zal is kijken,
allen het ontwerpen van layouts id bij mij meestal een probleem op zoon manier
 
GaMer B

GaMer B

31/07/2008 13:48:00
Quote Anchor link
Johan Versteeg schreef op 31.07.2008 13:46:
haha;)
ik zal is kijken,
allen het ontwerpen van layouts id bij mij meestal een probleem op zoon manier

In C(++) zijn er libraries/imports die dat allemaal op het beeldscherm kunnen toveren.
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

31/07/2008 13:51:00
Quote Anchor link
Ooohlala, Ik ga oop leren dit jaar. Kan je me wat details geven, van wat het inhoud, of moet ik daar een ander topic voor maken? ben toch wel benieuwd wat ik ga kunnen dan :P

en idd, delphi is niet bepaald.. programeren, c++ wel, maar daar waag ik me voorlopig nog niet aan.
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 13:57:00
Quote Anchor link
haha;)
ik zal is kijken,
allen het ontwerpen van layouts id bij mij meestal een probleem op zoon manier
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 13:59:00
Quote Anchor link
Elipse:
Instaleren lukt niet. Ik pak zoon map uit en na het openen van eclipse.exe krijg ik een foutmelding met een link naar een eroor log die niet klopt...

NotePad++:
hoe voer je daarmee je script uit?
heeft ieamd mischien even een simpel "Hello world"scriptje voor een test?
 
GaMer B

GaMer B

31/07/2008 14:02:00
Quote Anchor link
Deze website heeft een uitgebreide PDF documentatie/tutorial over hoe je Eclipse kunt combineren met C(++). Ook leggen ze uit hoe je jouw pc-bak kunt omtoveren in een C(++) compilation omgeving.
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 14:03:00
Quote Anchor link
kun je hem even vertalen?:P
 
GaMer B

GaMer B

31/07/2008 14:04:00
Quote Anchor link
Johan Versteeg schreef op 31.07.2008 14:03:
kun je hem even vertalen?:P

O_o Kom op zeg, als je geen engels kan lezen ben je verloren in de C(++) / programmeer wereld.
 
Jan Veenstra

Jan Veenstra

31/07/2008 14:04:00
Quote Anchor link
haha wel aardig, gaat wel lukken denk ik;)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

31/07/2008 14:08:00
Quote Anchor link
lol, alle programerings talen vind ik zo makkelijk om te leren, en onthouden, omdat het niks meer is dan een logisch lopend engels verhaal, en als je engelse gramatica BAGGER is, dan ben je echt aan het stampen, net als met frans, en geschiedenis, blegh.
 
- wes  -

- wes -

31/07/2008 14:23:00
Quote Anchor link
PHP programmeren is net zo echt hoor :)
 
Jelmer -

Jelmer -

31/07/2008 14:32:00
Quote Anchor link
Laat je vooral niet afschrikken door de typedefinities overal, memory management, dll-hell en het constant moeten compilen om iets uit te proberen.

En mocht je meteen in C++ willen duiken, dan hebben ze speciaal ook voor je klaar liggen: Generics, Templates (nee, niet de templates die jij kent), operator overloading en natuurlijk verplicht OOP. Naja, klassen, functies en instanties gebruiken. Niemand dwingt je af abstract logisch kloppende code te schrijven.

...

Script-talen zijn veel leuker. Al het stomme werkt wordt al voor je gedaan, al het leuke werk kan sneller. Je kan bijvoorbeeld ook Python gaan leren en een (of meerdere) bindings gebruiken. Zo kan je met Python bijvoorbeeld Cocoa Mac OS X programmaatjes maken, of Gtk, Qt, en er zullen vast ook wel Win32 of .NET bindings bestaan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.