CMS maken bij website?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J V

J V

30/06/2007 19:57:00
Quote Anchor link
Ik ben erachter gekomen dat ik met CMS mijn website online kan updaten, zonder dat ik steeds de hele site moet uploaden omdat ik 1 letter heb veranderd.
De site is niet voor mij, maar voor iemand anders, die wel eens iets aan de tekst wil veranderen of op 1 pagina een plaatje wil uploaden. Hier heb ik dus een simpele CMS voor nodig.
Na heel wat zoeken op internet, kom ik gewoon bijna nergens tegen hoe je nou een simpele CMS kunt maken. Ik hoef op alle pagina's alleen maar een beetje tekst te veranderen en op 1 pagina een foto te uploaden met desnoods ruimte voor een kleine tekst.
Hoe moet ik dit doen? Misschien heeft iemand hier een tutorail op internet gezien of ergens anders. Zou iemand mij in ieder geval een beetje op weg kunnen helpen?
Ik zoek niet naar gratis open source programma's zoals joomla, omdat ik dan mijn huidige website kwijt ben en alles openieuw moet doen, of ik moet dit helemaal fout begrepen hebben.
Wat ik ervan opmaak is dat ik een html website maak, en die later met php aanpas zodat iemand anders via een cms de website kan aapassen.

Als ik nu rare dingen loop uit te kramen, sorry maar ik ben dus nog een redelijke newbie op dit gebied.

Groeten Flugel V.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 17:39:09
 
GaMer B

GaMer B

30/06/2007 20:03:00
Quote Anchor link
Ik heb nog een .pdf bestand die alles uit legt over hoe je een CMS moet maken inclusief login etc.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

30/06/2007 20:05:00
Quote Anchor link
TinyMCE, een database en een uurtje scripten en je krijgt zoiets. Nouw is dit een simpel voorbeeld maar je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt, zoals ze hier demonstreren. Plaatjes, filmpjes... you name it.

In mijn voorbeeld heb ik dan ook het 'verhogen' en 'verlagen' van een menuitem zitten, toegevoegd omdat ik het wel een makkelijke functie vind voor mijn website. Wat voor soort menu je hebt maakt niet zoveel uit, want ook een 'tabjes' menu is geen probleem. Zelfs een menu met verschillende niveau's is geen probleem met wat creativiteit. En als je paginas wilt aanmaken die niet direct in het menu moeten? Vinkje erin, en gaan met die banaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
 
Sneeuwvlok

Sneeuwvlok

30/06/2007 20:06:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 30.06.2007 19:57:
Ik ben erachter gekomen dat ik met CMS mijn website online kan updaten, zonder dat ik steeds de hele site moet uploaden omdat ik 1 letter heb veranderd.


Kan je dan dat niet beter met Mysql oid doen?
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

30/06/2007 20:16:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 30.06.2007 19:57:
Ik ben erachter gekomen dat ik met CMS mijn website online kan updaten, zonder dat ik steeds de hele site moet uploaden omdat ik 1 letter heb veranderd.
De site is niet voor mij, maar voor iemand anders, die wel eens iets aan de tekst wil veranderen of op 1 pagina een plaatje wil uploaden. Hier heb ik dus een simpele CMS voor nodig.
Na heel wat zoeken op internet, kom ik gewoon bijna nergens tegen hoe je nou een simpele CMS kunt maken. Ik hoef op alle pagina's alleen maar een beetje tekst te veranderen en op 1 pagina een foto te uploaden met desnoods ruimte voor een kleine tekst.
Hoe moet ik dit doen? Misschien heeft iemand hier een tutorail op internet gezien of ergens anders. Zou iemand mij in ieder geval een beetje op weg kunnen helpen?
Ik zoek niet naar gratis open source programma's zoals joomla, omdat ik dan mijn huidige website kwijt ben en alles openieuw moet doen, of ik moet dit helemaal fout begrepen hebben.
Wat ik ervan opmaak is dat ik een html website maak, en die later met php aanpas zodat iemand anders via een cms de website kan aapassen.

Als ik nu rare dingen loop uit te kramen, sorry maar ik ben dus nog een redelijke newbie op dit gebied.

Groeten Flugel V.


Dat is zeker mogelijk.. er zijn ook al wel een X aantal standaard kant en klare oplossingen voor beschikbaar even zoeken op google bijvoorbeeld en je heb er 1tje....
Maar een zelf gemaakt CMS is natuurlijk veel beter en leuker om te doen omdat deze dan toegespitst is op jou eigen website.. en niet al die extra rotzooi in zit zoals eventueel copyright of van die owner teksten...

dus ja zeg maar wat je wilt....

Groetjes...

@Arjan Kapteijn:
Nice!!!!
ziet er leuk uit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Marco PHPJunky
 
GaMer B

GaMer B

30/06/2007 20:17:00
Quote Anchor link
Ja, en dat is nou juist een CMS ;)
 
Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

30/06/2007 20:48:00
Quote Anchor link
Heb je een berichtje gestuurd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ceasar Feijen
 
Robert -

Robert -

30/06/2007 23:33:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 30.06.2007 20:03:
Ik heb nog een .pdf bestand die alles uit legt over hoe je een CMS moet maken inclusief login etc.


Heb je daar ook een link van of heb je die op je computer? Zou hem graag wel eens willen inzien.
 
J V

J V

01/07/2007 17:10:00
Quote Anchor link
Robert schreef op 30.06.2007 23:33:
GaMer13 schreef op 30.06.2007 20:03:
Ik heb nog een .pdf bestand die alles uit legt over hoe je een CMS moet maken inclusief login etc.


Heb je daar ook een link van of heb je die op je computer? Zou hem graag wel eens willen inzien.

Daar sluit ik me bij aan, want op internet kan ik er echt helemaal niets over vinden (tutorails dan).
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

01/07/2007 17:12:00
Quote Anchor link
Ik snap niet waarom mensen altijd opzoek gaan naar tutorials over zo'n specifiek onderwerp. Je moet opzoek gaan naar tutorials als 'hoe sla ik gegevens op in een database' en 'hoe haal ik gegevens op uit een database'. Ik ga toch ook niet opzoek naar een tutorial 'hoe maak ik een facturatie systeem', nee, ik ga dan opzoek naar iets als 'hoe kan ik reken met MySQL' en 'hoe maak ik een pdf met PHP'.

Generieke kennis is wat je zoekt, leer PHP'en.
 
J V

J V

01/07/2007 17:14:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 30.06.2007 20:05:
TinyMCE, een database en een uurtje scripten en je krijgt zoiets. Nouw is dit een simpel voorbeeld maar je kunt het zo uitgebreid maken als je zelf wilt, zoals ze hier demonstreren. Plaatjes, filmpjes... you name it.

In mijn voorbeeld heb ik dan ook het 'verhogen' en 'verlagen' van een menuitem zitten, toegevoegd omdat ik het wel een makkelijke functie vind voor mijn website. Wat voor soort menu je hebt maakt niet zoveel uit, want ook een 'tabjes' menu is geen probleem. Zelfs een menu met verschillende niveau's is geen probleem met wat creativiteit. En als je paginas wilt aanmaken die niet direct in het menu moeten? Vinkje erin, en gaan met die banaan.


Erg duidelijk allemaal, ik had wel al eens iets gelezen over TinyMCE. Het ziet er dus naar uit dat ik dat programma moet gaan gebruiken. Ik heb nu dus een site in html, moet ik die omzetten naar php, zodat ik met mysql kan gaan werken of is dit niet nodig? Of moet ik op sommige plekken in mijn html script wat php gaan verwerken zodat mysql werkt? Want je kunt niet html met mysql laten communiseren?
Ik ga op internet even zoeken naar wat informatie over TinyMCE.
Alvast bedankt.
 
J V

J V

01/07/2007 17:21:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 01.07.2007 17:12:
Ik snap niet waarom mensen altijd opzoek gaan naar tutorials over zo'n specifiek onderwerp. Je moet opzoek gaan naar tutorials als 'hoe sla ik gegevens op in een database' en 'hoe haal ik gegevens op uit een database'. Ik ga toch ook niet opzoek naar een tutorial 'hoe maak ik een facturatie systeem', nee, ik ga dan opzoek naar iets als 'hoe kan ik reken met MySQL' en 'hoe maak ik een pdf met PHP'.

Generieke kennis is wat je zoekt, leer PHP'en.

Ik ben ook druk op website's aan het zoeken over informatie van het leren van php, maar daar heb je vaak niet veel aan. Html tutorails zijn daarentegen goed en duidelijk en ze leggen je stap voor stap uit hoe je een website kunt maken.
Met php leggen ze je echo en variabelen uit. Nu snap ik die 2 dingen best, maar wat je er mee moet doen en waar je het voor moet gebruiken, staat nergens. Dit zal allemaal wel dom klinken, omdat jullie php allemaal al kunnen en die tutorails jullie waarschijnlijk genoeg verteld. Mij niet, daardoor zoek ik naar een tutorail wat zoveel mogelijk te maken heb met mijn probleem, zodat ik geen onnodige dingen leer waar ik niets van snap.
Met een tutorail van php schrijven en hoe een mysql database werkt, heb ik nog niets, omdat ik iets wil weten over een cms.
Ik hoop dat u het snapt,

Flugel V
 
GaMer B

GaMer B

01/07/2007 17:22:00
Quote Anchor link
Jordy schreef op 01.07.2007 17:10:
Robert schreef op 30.06.2007 23:33:
GaMer13 schreef op 30.06.2007 20:03:
Ik heb nog een .pdf bestand die alles uit legt over hoe je een CMS moet maken inclusief login etc.


Heb je daar ook een link van of heb je die op je computer? Zou hem graag wel eens willen inzien.

Daar sluit ik me bij aan, want op internet kan ik er echt helemaal niets over vinden (tutorails dan).

Ik heb dat .pdf bestand op mijn pc staan. Stuur maar een PM met je e-mail adres als je interesse hebt...
 
Vincent

Vincent

01/07/2007 17:32:00
Quote Anchor link
GaMer13 schreef op 01.07.2007 17:22:
Jordy schreef op 01.07.2007 17:10:
Robert schreef op 30.06.2007 23:33:
GaMer13 schreef op 30.06.2007 20:03:
Ik heb nog een .pdf bestand die alles uit legt over hoe je een CMS moet maken inclusief login etc.


Heb je daar ook een link van of heb je die op je computer? Zou hem graag wel eens willen inzien.

Daar sluit ik me bij aan, want op internet kan ik er echt helemaal niets over vinden (tutorails dan).

Ik heb dat .pdf bestand op mijn pc staan. Stuur maar een PM met je e-mail adres als je interesse hebt...



Mijne zit in je inbox :-D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.