CMS met offline programma

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

J A

J A

27/12/2008 19:25:00
Quote Anchor link
Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar een CMS waarbij er een programma zit waar je dus de teksten van je site en dergelijke kunt veranderen. Weet iemand die te vinden?

En anders zoek ik een manier waarop ik een PHP script naar een windows programma'tje kan veranderen.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:51:17
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/12/2008 19:33:00
Quote Anchor link
Een CMS = een 'programma' waarmee je de teksten van je site kunt veranderen.

Of wil je iets wat je eerst moet installeren?
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 19:35:00
Quote Anchor link
Je probleem is bekend, maar php is een webservice taal dus valt ook niet te compileren naar een runtime of zo.
 
J A

J A

27/12/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Ik ken alleen maar systemen die je op je server moet zetten en dan in je browser naar de pagina moet gaan om de teksten van je site te kunnen veranderen. Maar nu wil ik dus dat ik gewoon een programma open op mijn computer en daar alles kan veranderen. En dat dat dus ook op mijn site is veranderd dan. (internet verbinding is dus wel nodig)

Edit:

Quote:
Je probleem is bekend, maar php is een webservice taal dus valt ook niet te compileren naar een runtime of zo.


Hmm.. jammer. Met welke taal zou dit wel kunnen?

Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J A
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 19:37:00
Quote Anchor link
Dreamweaver of zo?
 
J A

J A

27/12/2008 19:39:00
Quote Anchor link
Nee, het moet echt via een eigen programma gaan en dus niet via een tekst editor zoals Dreamweaver e.d.
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 19:43:00
Quote Anchor link
Leg je probleem dan ff wat beteer uit zodat we snappen wat je precies wil.
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

27/12/2008 19:43:00
Quote Anchor link
je kan eens Wordpress proberen, en dan een leuke XML-RPC client zoeken, ik kan zelfs vanaf mijn iPod Toch Wordpress bewerken, en dan bedoel ik niet via safari ;)
 
J A

J A

27/12/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Quote:
je kan eens Wordpress proberen, en dan een leuke XML-RPC client zoeken, ik kan zelfs vanaf mijn iPod Toch Wordpress bewerken, en dan bedoel ik niet via safari ;)


Ik zal even kijken, heb nog nooit gewerkt met wordpress en weet niet precies wat het inhoud. Heb er wel eens van gehoord, maar meer ook niet. Iniedergeval, bedankt ;)

Quote:
Leg je probleem dan ff wat beteer uit zodat we snappen wat je precies wil.


Ok ...

Ik wil mijn tekst bewerken die op mijn site staat en dan dus ook in een database. Dan zou ik in PHP een script kunnen schrijven waarmee ik de teksten in de database zou kunnen veranderen en dus automatisch ook de teksten die op de site staan, want die haalt het weer van de database.

Ik moet dat script die de tekst bewerkt eerst uploaden naar mijn server en er dan in mijn browser ernaar toe gaan. Nou wil ik dat makkelijker maken. Je hebt van die portable software, waarmee je dus geen installatie nodig bent voor een programma (voorbeeld: TeamViewer).

Nou wil ik dus een portable programma'tje. Als ik die opstart komt er dus een windows venster en daarin zet ik dan een soort van layout met even simpel, een tekstveld. In dat tekstveld staat de tekst die ik op mijn site ook heb staan. Verander ik in dat tekstveld iets en ik klik op bijvoorbeeld 'updaten'. Dan veranderd het programma (die trouwens in het begin verbinding heeft gemaakt met mijn database) de tekst die in de database staat.

Als ik naar mijn site kijk en vernieuw hem dan even, zou hij dus opnieuw de tekst uit de database moeten halen. Dit is dus de nieuwe tekst die ik heb ingevoerd in mijn programma'tje. En zo is de tekst dus geupdate.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door J A
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

27/12/2008 20:04:00
Quote Anchor link
Je kan eens gaan spelen met Flash en AIR... Opslaan op de pc van gebruiker en zodra er een connectie is met internet -- ZOEF -- versturen naar je server...
 
J A

J A

27/12/2008 20:07:00
Quote Anchor link
Ik zal even kijken wat dat AIR precies inhoud, heb er laatst nog iets overgelezen op Adobe site. Maar zoiets bedoel ik inderdaad :)
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 20:07:00
Quote Anchor link
Ik denk dat ik het snap, maar je kunt dat soort dingen zelf maken met Adobe Flex builder. Zoek ff op google of zo verder want voor je probleem zijn denk ik maar weinig programmas die op jou site zijn afgestemd.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

27/12/2008 20:22:00
Quote Anchor link
Je zou met PHP GTK aan de slag kunnen gaan, daarmee kan je met PHP grafische cross-platform applicaties maken. Maar je kan met vrijwel iedere programmeertaal (Java, C etc) zoiets maken...

Echter out of the box? Forget it ;).
 
Menno

menno

27/12/2008 20:27:00
 
Yorick17

yorick17

27/12/2008 20:31:00
Quote Anchor link
De oplossing light dus ergens bij een Adobe product..
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

22/01/2009 11:07:00
Quote Anchor link
ik denk dat wordpress wel iets is hoor... als je adobe dingen gebruikt ga je echt html aan zitten passen, wat ik uit zijn post begrijp wil hij offline de database aanpassen, dat is precies wat je met XML-RPC kan met wordpress: http://codex.wordpress.org/Weblog_Client

dit is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het is wel tof: http://www.tiddlywiki.com/
is een html bestand(geen php!!) en daar zit je hele website en cms in, je kan hem gewoon openen in je browser en aanpassen, meenemen, kopiëren, uploaden, wat je maar wil.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.