CMS of zelf webdesign

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Zie Foto

Zie Foto

21/03/2013 01:20:44
Quote Anchor link
Vroeger maakte ik website's..
Enkele div'jes, daarop een kleurtje en/of achtergrond,...
Kennis van HTML, CSS en PHP heb ik wel :)

Nu wil ik graag wat meer professioneler aan de slag.
Leer ik het best werken met een CMS systeem? Of is het beter website's te maken met Photoshop?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:19:44
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2013 01:22:24
Quote Anchor link
Het is een beetje een appel vergelijken met een ei. Want webdesign en een CMS zijn twee totaal verschillende zaken.

Websites kan je het beste in Photoshop ontwerpen. Vervolgens bouw je met CSS je kunstwerk weer op, en slice je e.v.t. de nodige illustraties, foto's en icoontjes naar jpg, gif of png bestanden.

Vervolgens bouw je de hele in Photoshop gemaakte layout na, en bouw je deze in een CMS. Hoe dit gaat ligt aan het type CMS welke je gebruikt.
Gewijzigd op 21/03/2013 01:26:16 door - Ariën -
 
Zie Foto

Zie Foto

21/03/2013 01:38:05
Quote Anchor link
Dus ik leer best werken met een CMS systeem in plaats van menu's en header's te maken in Photoshop
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/03/2013 02:17:30
Quote Anchor link
Nogmaals....een CMS systeem is niet te vergelijken met webdesign.
Het zijn beiden totaal verschillende dingen....
Heb je mijn post überhaupt al gelezen?
Gewijzigd op 21/03/2013 02:19:25 door - Ariën -
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

21/03/2013 09:25:33
Quote Anchor link
Even in jan-boeren-l*ll*n taal:

Bij een CMS moet je denken aan een kant en klare website zonder inhoud. éénmaal geïnstalleerd log je via de achterzijde van de website in het beheer gedeelte in. Daar ga je online je eerste artikel maken die je vervolgens publiceert en dan aan de voorzijde van website zichtbaar wordt voor de rest van de wereld.
De vrijheid die je had met HTML pagina's maken die mis je want het design wordt veel al bepaalt door een template die je gebruikt.

Indien je echt goed bent met PHP, waaronder ik versta dat je bekent bent met OOP en SQL
dan zou ik eens overwegen om naar een tutorial te zoeken over frameworks, waarbij ik dan denk aan Codeigniter.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.