CMS voor sportverenigingen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan Boerema

Johan Boerema

09/06/2011 20:55:11
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben op zoek naar het meest geschikte CMS voor sportverenigingen.
Het belangrijkste is dat de site vaak en snel geupdate wordt, dus met een app of via mail oid zou heel handig zijn. Verder moeten de gebruikers een eigen profiel kunnen krijgen en ook vanuit dit profiel in een team geplaatst kunnen worden.
Een afgeschermd gedeelte voor alleen de leden zou mooi zijn. En ook het bijhouden van de competities van de verschillende teams zou heel mooi zijn.
Natuurlijk zijn de standaard zaken als een fotoalbum en nieuws/pagina's toevoegen en bewerken ook benodigd.
Het zou mooi zijn als je er een eigen template voor kunt gebruiken, maar dat vind ik in deze wat minder belangrijk.
Kan iemand mij adviseren over wat ik het beste kan gebruiken?

Ik lees trouwens heel veel over Joomleague. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb zelf meer ervaring met Wordpress. Heeft Wordpress ook zoiets?

Groeten Johan
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 03:44:44
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

10/06/2011 00:29:22
Quote Anchor link
Joomleque ken ik eerlijk gezegd niet.

Omtrent Wordpress en Joomla zijn een hoop dingen te vinden als lay-outs, modules en dergelijke. Het punt van standaard software is dat jij in de meeste gevallen nooit echt krijgt zoals je het zelf zou willen.

In je beschrijving hierboven merk ik dat je waarschijnlijk op dit moment een website hebt, maar die is aan misschien aan vernieuwing toe of je wilt iets aan de huidige website toevoegen, waarin hij voor leden op dit moment te kort schiet.

Het is dan vooral de keuze die moet worden genomen of jullie je veel promoten via internet en of het, het dus waard is om er geld in te investeren of met (soms) gratis systemen te werken, waarmee je niet altijd het gestreefde doel bereikt.

Het punt bij bijvoorbeeld Joomla en wordpress is dat je er een basiskennis voor moet hebben. Als je deze niet hebt is het lastig te onderhouden. Als jij de site beheerder bent voor de vereniging zou je het in eigenhand kunnen houden, maar als er meerdere mensen bij betrokken zijn zou je moeten overleggen wat handig is.

Wat je het beste als eerste kan doen is alles op papier zetten. Dan heb je overzicht wat je wilt/word verwacht. Aan de hand van het lijstje kan je gaan sturen naar wat er moet komen en wat wel en niet kan. Probeer anders de volgende dingen ruim te beantwoorden voor jezelf:

- Voor wie is de website?
- Wie gaat/gaan de website beheren
- Is de website een belangrijk middel voor de vereniging?
- Waarom is de website belangrijk?
- Wat wil je met de nieuwe website bereiken (doel) ?
- Wat zou er allemaal gewenst zijn op de nieuwe website?
- Welke prioriteit heeft welk onderdeel (op een schaal van 1 tot 5 (Bijvoorbeeld: Contactformulier 5, gastenboek 1)
- Is er een budget voor de website beschikbaar gesteld?
- Zijn er sponsoren, welke belang hebben bij een nieuwe website? (nooit vergeten ook zij hebben een mening. Soms willen ze er een extra potje voor vrijmaken).
- Hoe ga ik ervoor zorgen dat de website actueel blijft?
- Waar heb(ben) ik/wij verstand van? (bijvoorbeeld: HTML/CSS/Javascript/Joomla/Wordpress/Drupal/ en noem maar op), zo kan je inschatten, welke mensen je kunnen helpen.

En ik denk dat dit een goed opzetje is voor nog een aantal vragen. Misschien denk je wel van ja, dat ga ik niet doen, kost te veel tijd. Maar de meeste websites vallen in een gat, omdat er niet duidelijk is wat er moet komen. Achtergrond informatie is belangrijk in dit geval. Ik kan natuurlijk ook zeggen dat je via mijn bedrijf een website kan laten, maken die in principe heel gebruikersvriendelijk is (o.a. Makkelijk te beheren), maar ik ben ook bekend met verenigingen en dat er zeker niet altijd geld hiervoor is. Daarom is het juist belangrijk om eerst te gaan schrijven. Dan kom je er snel achter wat wel en niet kan.

Dit hoef je allemaal natuurlijk niet hier te plaatsen, maar heb je voor jezelf wel een heel goed beeld bij wat je wilt en kan. Ik denk dat dit je al een heel eind op weg zal helpen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.