code .htaccess

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Dennis Fei

Dennis Fei

06/03/2012 16:23:31
Quote Anchor link
Ik zou wat willen vragen. Ik heb een website met drie pagina's index.php, scripts.php en snippets.php. Om de extensie.php weg te laten in de browser heb ik een .htaccess bestand gemaakt met de volgende code:

RewriteBase /

RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}!-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule^(.*)$ $index.php
RewriteRule^(.*)$ $scripts.php
RewriteRule^(.*)$ $snippets.php

Er zit ergens nog iets fout want in de browser word de extensie nog gewoon getoond. Heeft iemand een idee waar in de code nog fouten zitten?
Alvast erg bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 07:33:43
 
Cake Masher

Cake Masher

06/03/2012 19:13:23
Quote Anchor link
Ik heb ff voor je gegoogled, en kwam het volgende tegen om alle extensies weg te halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine on
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME}\.php -f
RewriteRule ^(.*)$ $1.php

(bovenstaande heb ik overigens niet getest!)

Als ik dat vergelijk met jou htaccess, merk ik dat je spaties mist. Nu weet ik niet of htaccess spatie gevoelig is of niet, dus dat zou je eventueel kunnen proberen.
En bovenaan staat bij jou RewriteBase /. Ik weet niet wat hier 't nut van is, en weet ook niet of dat nodig is.

Daarnaast zou je $index.php een naar index.php kunnen veranderen, en dat proberen.

Toevoeging op 06/03/2012 19:14:13:
Bron
Gewijzigd op 06/03/2012 19:14:53 door Cake Masher
 
Dennis Fei

Dennis Fei

06/03/2012 19:42:21
Quote Anchor link
ok. ik ga het meteen proberen.

Toevoeging op 06/03/2012 21:54:29:

ok het werkt. Echter wanneer ik weer terugklik krijg ik gewoon weer index.html te zien. Moet ik de bestanden ook nog hernoemen? Dit is de link:
http://dev.compuhulp.eu/index
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.