Code implementeren op andere websites

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

23/03/2004 11:06:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met volgend probleem.

Een module met vragen moet op verschillende websites (op andere servers) kunnen geimplementeerd worden.

We dacht dat dit ging mogelijk zijn aan de hand van iframes, een vb is te vinden op http://www.netxplo.com/tests/pagina1.html

Dit voorbeeld werkt perfect. Maar van zodra we het iframe plaatsen op een externe website website werkt dit niet meer.
Vanaf dan worden de cookies niet meer weggeschreven.

We zouden een oplossing moeten vinden die dit wel mogelijk maakt zonder de module bij de externe website te hosten.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt!
Stijn D
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 00:42:25
 
Arend a

Arend a

23/03/2004 11:43:00
Quote Anchor link
normaalgesproken geef je met een cookie een domein mee, heb je die ergens hardcoded neergezet (of zit ik hier met mn stomme kop te denken dat je daar controle over hebt met php?)
 
Rick

Rick

23/03/2004 11:48:00
Quote Anchor link
Quote:
(of zit ik hier met mn stomme kop te denken dat je daar controle over hebt met php?)
^^^^ ja daar heb je controle over

je kan cookies wel op meerdere domeinen laten werken maar het is niet zo veilig, als je namelijk geen domein opgeeft dan kan elke site de cookie uitlezen
maar voor zover ik weet is het niet mogelijk om meerdere domeinen op te geven, maar je kan wel een ander domein dan je eigen opgeven

setcookie(cookienaam,cookiewaarde,verloopdatum,pad,domein);
Gewijzigd op 23/03/2004 11:53:00 door Rick
 

23/03/2004 14:04:00
Quote Anchor link
Ik heb nu:

setcookie("netxplo_gebruiker", $inhoud_cookie, time() + $geldig,"","www.netxplo.com");


Dus op www.netxplo.com staan alle modules. Als deze code gerund wordt in een iframe op een andere server gaat het niet.

Weet iemand wat ik mis doe?

Greetz
Stijn D
 
Rick

Rick

23/03/2004 14:58:00
Quote Anchor link
in plaats van www.netxplo.com de domeinnaam van de andere server opgeven
maar dan werkt het dus alleen nog maar via iframes
of de 2e mogelijkheid, 2 cookies zetten.
1 voor netxplo en de andere voor het andere domein
 

23/03/2004 15:02:00
Quote Anchor link
Werkt ook niet.

Zou het niet kunnen dat je voor domein enkel een domein kan opgeven op dezelfde server?

greetz
 
Rick

Rick

23/03/2004 15:53:00
Quote Anchor link
ja dat klopt, daarom zal je de cookie waarschijnlijk via javascript moeten zetten
javascript zorgt ervoor dat er een functie in de parentframe word gestart die een cookie aanmaakt

het is mogelijk maar geen handige oplossing

mag ik vragen waarom je frames gebruikt?
maakt dingen alleen maar lastig
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.