coderen en decoderen in geheimschrift

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

19/06/2013 17:04:58
Quote Anchor link
Hallo,
Ik zat op internet te zoeken en heb iets interessants gevonden:
http://shop-js.sourceforge.net/crypto2.htm

Ik weet wel wat het ongeveer doet, maar niet echt hoe je het gebruikt.
Het is dus een soort encryptie, waarmee je een tekst (bijvoorbeeld wachtwoord) over het internet kunt verzenden, zonder dat het plain tekst is, dus het is in elk geval een beetje beveiligd.
Het moet dus ook weer terug te coderen zijn, zodat je op de server bijvoorbeeld met PHP de tekst kunt ontcijferen en zo de data weer normaal hebt.
http://stackoverflow.com/questions/12457234/encrypt-in-javascript-decrypt-in-php-using-public-key-cryptography

Hoe gebruik je dit?
Ik snap dat de clou hiervan is, dat het niet voorspelbaar is hoe de gecodeerde tekst eruit ziet.
Het is dus een manier waarbij je niet aan de code kunt zien wat er wordt gedaan.
Dus je kunt het javascript gewoon in de broncode van je browser gaan lezen, dan weet je nog niet hoe je een gecodeerdetekst zelf kunt terugcoderen (kraken)

Is dit echt iets dat zou kunnen werken?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:26:00
 
Kris Peeters

Kris Peeters

19/06/2013 17:20:30
Quote Anchor link
Ik ben maar luidop aan het meedenken ...

Het decrypteren gebeurt dus op de server. Dus, die tekst moet sowieso nog ongecodeerd van de server naar jouw client computer.

Als het decrypteren via javascript gebeurt, gebeurt alles in het openbaar; dus dat is vrij onzinnig (waarschijnlijk).

Waar ben je dan precies tegen beschermd?

---
Edit:
O ja, die ongecodeerde boodschap moet misschien niet terug naar de client, en dient enkel om een "slot" te openen op de server.
Gewijzigd op 19/06/2013 17:22:56 door Kris Peeters
 
Jan terhuijzen

jan terhuijzen

19/06/2013 17:46:33
Quote Anchor link
Ja ik denk het. Je hebt de gecodeerde string en een andere string. De ene heb je nodig om de andere te kunnen ontcijferen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.