code-snippets plakken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

WordPress & Azure Developer

Dit ga je doen Zowel front- als back-end development aan de online website omgeving; Het up-to-date houden van alle WordPress-sites; Koppelingen maken tussen applicaties; Meedenken en adviseren over verbeteringen; Development door middel van WordPress, Javascript, HTML en CSS; Werken binnen Scrum/Agile team. Hier ga je werken Voor een grote overheidsinstelling in Den Haag zijn wij opzoek naar een WordPress developer, met kennis en ervaring op het gebied van Azure. De organisatie zit in een grote transitie waarbij de gehele website/online omgeving vernieuwd zal gaan worden. Binnen dit Scrum/Agile team ben je verantwoordelijk voor deze grote migratie/ombouw van de omgeving. De

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Traineeship Front-end developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Barendrecht! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 00:29:26
Quote Anchor link
Ik vroeg me iets af. Bestaat er software of hardware waarmee je shortcuts kunt instellen waarmee je specifieke code kunt plakken? Ik weet dat je in sommige editors code-snippets kunt instellen, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt software of hardware waarmee je die code-snippets overal in kunt plakken, dus in Kladblok/Notepad, Word, je internet browser enz.

Software:

Een programma waarmee je keyboards shortcuts kunt instellen die een stukje code plakken. Bijvoorbeeld, door op CTRL + p te drukken plakt ie de volgende code:

<p>

</p>

Of, bijvoorbeeld door CTRL + u te drukken plakt ie:

<ul>

</ul>

Hardware:

Dan denk ik aan een soort van extern toetsenbordje waarbij je op een knop drukt en dat ie dan een stukje code plakt net als in het voorbeeld hierboven.

Ben benieuwd of iemand weet of zoiets bestaat. Alvast dank voor de reacties.
Gewijzigd op 17/10/2022 00:33:17 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

15/05/2025 09:30:07

Jan R

Jan R

17/10/2022 07:24:04

17/10/2022 08:18:14
Quote Anchor link
Softwarematig kan dat gelukkig niet, al was het maar omdat je vanuit veiligheidsoverwegingen tegen begrenzingen van het besturingssysteem en virtualisatie aanloopt. Dus ben je aangewezen op hardware.

Je bent zoals altijd niet de enige die zoiets vraagt. Vanuit de gaming hoek worden er macro pads aangeboden.

Mooier zou zijn wanneer je die macro's niet nodig zou hebben, en dat PHP gewoon macro's zou ondersteunen net zoals andere talen als C en Rust dat doen. Tot die tijd moet je je behelpen met traits, of door zelf een objectje te schrijven dat prettiger code kan schrijven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$dom
= Dom::new("<!DOCTYPE html">);
// ...
$dom
  ->tag("ul")
  ->
in()
  ->
tag("li", "optie tekst")
  ->
uit();  // ul
// ...

$dom->render();  // print HTML5
?>
Gewijzigd op 17/10/2022 08:19:45 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 11:52:17
Quote Anchor link
Thanks heren.

Dat code-voorbeeld is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt iets waarmee je overal (dus ook buiten je editor) een bepaalde vooraf ingestelde code-snippet kunt plakken.

Zo'n macro pad is inderdaad zoiets wat ik zelf in gedachten had. Daar kan ik eens op verder gaan zoeken. Dankjewel!

Ik ben wel eens flinke lappen tekst aan het omzetten naar html. En dan lijkt het me handig als ik niet iedere keer <h2> </h2> en <p> </p> handmatig hoef in te typen, maar dat ik gewoon via zo'n pad op een toets kan drukken en dat ie dan zelf de begin- en eindtag invoegt.

Mochten jullie nog meer suggesties hebben of concrete apparaatjes kennen waarmee dit kan, hoor ik het graag.

17/10/2022 13:39:37
Quote Anchor link
Ok, als je het begrip "alles" beperkt tot binnen 1 Windows omgeving, dan schijn je dat in te kunnen programmeren in .mhm -bestanden. En voor Windows zijn er van derden ook macro recorders te vinden. En nog meer macro recorders. (Je moest even de goede zoekterm hebben)

Overigens kan ik het niet testen helaas, Ik ben vanwege de licentievoorwaarden na Windows 8 overgestapt op Debian..
Gewijzigd op 17/10/2022 13:42:16 door

Jan R

Jan R

17/10/2022 13:43:58
Quote Anchor link
Ik gebruik (enkel voor h1 en h2) een functie
Code (php)
1
h1("Dit is een h1 titel");

Ook voor print_r doe ik dat samen met pre tag
Code (php)
1
p($var);

En dan gewoon debuggen

Voor mij nog een paar handige zijn fout en msg. deze geven direct een divje met hun classe in de uitvoer

Jan

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 13:56:22
Quote Anchor link
@Jan R

Het gaat niet om code/functies. Het gaat erom dat ik overal in mijn applicaties een code-snippet wil kunnen plakken.

Inmiddels heb ik mede dankzij jullie input wel het volgende apparaat gevonden. Ik moet er nog even over nadenken of ik het ook daadwerkelijk ga aanschaffen. Maar hiermee schijn je dus zelf van alles aan de knoppen te kunnen verbinden. Als het goed is ook het outputten van tekst, maar bijvoorbeeld ook het starten van een programma.

https://www.elgato.com/nl/stream-deck

17/10/2022 16:00:16
Quote Anchor link
Zet de 150 euro af tegen de (gratis) programma's die ik heb gelinkt, die ook tekst kunnen plakken in je editor.
En reken jezel even voor of dat je het ding binnen de afschrijving hebt terugverdiend (plus het risico dat-ie minder goed kan werken dan dat je verwacht).
En dan weet je het of je hem moet aanschaffen of niet.

Als je echt vaart wilt maken met HTML kan je doorgaans beter de code er omheen goed organiseren, of investeren in een typdiploma, daarmee gaan AL je toetsaanslagen sneller. Maar die afweging moet je zelf maken. Wel coole LEDjes trouwens :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 18:17:17
Quote Anchor link
Een bedrag van 150 hoef je niet af te schrijven ;-)

Ik moet wel eens teksten omzetten naar html, niet in een editor, maar in de back-end van een website. Dat zijn die wysiwyg-editors. Dat betekent dus gewoon handmatig alles er goed in zetten aan de hand van een tekst in Word. Dus dan zit je heel vaak html-tags in te kloppen voor titels, paragrafen, lijstjes enz. Als dat met een druk op de knop kan, zou dat best nice zijn. Of het apparaat handig werkt, geen idee. Tot nu toe lijkt dit wel hetgeen te zijn wat het dichtst in de buurt komt. De goedkopere keypads hebben letters of cijfers erop staan. Da's niet echt handig.

Er is ook nog een LoupeDeck Live. Dat ziet er ook wel nice uit, maar is weer duurder.

Paul Ulje

Paul Ulje

18/10/2022 00:24:33
Quote Anchor link
Dag Ozzie,
Ik kan je niet echt helpen maar ik vind het wel een leuk probleem.
Je spreekt over een Worddocument.
En ik neem aan dat door toevoeging van html-tags het uiteindelijk een .html document wordt.
Dus ik heb het even geprobeerd in StarOffice, of OpenOffice zoals het tegenwoordig heet.
En verdomd! Een testje gedaan met aan- en opmaken van een kop, een tabelletje en een lijst.
Opgeslagen als .html en dit komt eruit.
Het staat nog in de oude KAPITALEN maar het werkt wel gewoon.
Weer wat geleerd... :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <META HTTP-EQUIV="CONTENT-TYPE" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
    <TITLE></TITLE>
    <META NAME="GENERATOR" CONTENT="OpenOffice 4.1.6  (Win32)">
    <META NAME="AUTHOR" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CREATED" CONTENT="20221018;161623">
    <META NAME="CHANGEDBY" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CHANGED" CONTENT="20221018;185093">
    <STYLE TYPE="text/css">
    <!--
        @page { margin: 2cm }
        P { margin-bottom: 0.21cm }
        H1 { margin-bottom: 0.21cm }
        H1.western { font-family: "Calibri", sans-serif; font-size: 16pt }
        H1.cjk { font-family: "Microsoft YaHei"; font-size: 16pt }
        H1.ctl { font-family: "Lucida Sans"; font-size: 16pt }
        TD P { margin-bottom: 0cm }
        A:link { so-language: zxx }
    -->
    </STYLE>
</HEAD>
<BODY LANG="nl-NL" DIR="LTR">
<H1 CLASS="western">Dit is een kop</H1>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm"><BR>
</P>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm">en dit is platte tekst</P>
<TABLE WIDTH=100% BORDER=1 BORDERCOLOR="#000000" CELLPADDING=4 CELLSPACING=0>
    <COL WIDTH=128*>
    <COL WIDTH=128*>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>Kopregel</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>En nog een</P>
        </TD>
    </TR>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>
</P>
</P>
<UL>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">Een</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">twee</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">drie</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">vier</P>
</UL>
</BODY>
</HTML>
Gewijzigd op 18/10/2022 00:31:44 door Paul Ulje

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2022 01:23:35
Quote Anchor link
@Paul Ulje

Ik weet dat Word en andere text-editors tekst kunnen omzetten naar html. Alleen krijg je er allerlei sh!t bij, zoals ook in jouw voorbeeld te zien is. En dat wil je dus niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.