Collatie? Geen 's in database?
Johan Rombouts
05/03/2006 16:53:00Ik heb een site gemaakt die men zelf kan beheren via php en Mysql.
Nu was ik via de "beheersite" de gegevens aan het toevoegen. En nu komt mijn probleem:
Als ik een gewoon woordje(bv in het veld) in het invulveld vul dan is er niks aan de hand, maar als ik 's of 't gebruik dan zet ie hem niet in de database en geeft ie een fout.
Heeft dit iets met 'collatie' te maken? (ik ken dit niet) of wat is hier aan de hand?
Groeten Johan Rombouts
Nu was ik via de "beheersite" de gegevens aan het toevoegen. En nu komt mijn probleem:
Als ik een gewoon woordje(bv in het veld) in het invulveld vul dan is er niks aan de hand, maar als ik 's of 't gebruik dan zet ie hem niet in de database en geeft ie een fout.
Heeft dit iets met 'collatie' te maken? (ik ken dit niet) of wat is hier aan de hand?
Groeten Johan Rombouts
PHP hulp
09/11/2024 03:15:33dit heeft te maken met waarschijnlijk de stripslashes, addslashes, of mysql die geen trek heeft in ' omdat dit de werking van de query onderuit kunne halen.
als je addslashes() gebruikt voordat je het de db instuurd en stripslashes voordat je het output is het probleem wrschlk over
edit: @jelmer, mysql_real_escape string is idd beter
als je addslashes() gebruikt voordat je het de db instuurd en stripslashes voordat je het output is het probleem wrschlk over
edit: @jelmer, mysql_real_escape string is idd beter
Jelmer -
05/03/2006 16:57:00Klinkt als een fout (en een potentieel beveiligingslek)
Ik denk dat even zoeken naar mysql_real_escape() je wel verder zal helpen.
Iig, het gaat erom dat je in de query waarin je al '-tjes gebruikt (namelijk om aan te geven welk deel een string is) je er nog eens ' voor de s in gaat zetten. En dan klopt de syntax niet meer. Dus moet je hem escapen met een \. café\'s zal wel werken.
edit: Te laat.
Ik denk dat even zoeken naar mysql_real_escape() je wel verder zal helpen.
Iig, het gaat erom dat je in de query waarin je al '-tjes gebruikt (namelijk om aan te geven welk deel een string is) je er nog eens ' voor de s in gaat zetten. En dan klopt de syntax niet meer. Dus moet je hem escapen met een \. café\'s zal wel werken.
edit: Te laat.
Gewijzigd op 05/03/2006 16:58:00 door Jelmer -
Johan Rombouts
05/03/2006 17:06:00Bedankt Gijs,
Ik heb de functie addslashes() gebruikt en het probleem is opgeslost. Hartstikke bedankt voor deze zeer bruikbare tips!!!
Groeten Johan Rombouts
Ik heb de functie addslashes() gebruikt en het probleem is opgeslost. Hartstikke bedankt voor deze zeer bruikbare tips!!!
Groeten Johan Rombouts