commentaar // #

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2011 01:59:21
Quote Anchor link
Ola,

Ik gebruik voor 1 regel commentaar altijd //
Nu kwam ik erachter dat # ook werkt, maar dit heb ik nooit eerder gezien. Is dat een normale manier die ik gewoon kan gebruiken of is dat verouderd?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 23:58:49
 
Pim -

Pim -

02/08/2011 05:00:22
Quote Anchor link
Het wordt volgens mij niet echt gebruikt. Ik zou het lekker bij // laten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2011 08:26:53
Quote Anchor link
Ik vind het eigenlijk wel mooi staan... maar ik vraag me af of ik er problemen mee kan krijgen?
 
Chris -

Chris -

02/08/2011 09:14:56
Quote Anchor link
Nee hoor:

/*
//
#

Allemaal geldig :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2011 09:19:49
Quote Anchor link
oh oke.... nice :)
 
Moe BE

Moe BE

02/08/2011 12:42:52
Quote Anchor link
Ik kies voor /* .... */
Lekker makkelijk als je je commentaar wilt uitbreiden naar meerdere regels.
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 12:55:31
Quote Anchor link
/*...*/ Kan meer zijn dan alleen meerdere regels. Het wordt ook gebruikt bij PHPDocumentator en wordt door veel editors gebruikt.

Voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
/**
 * @param int $id
 * @param int $aantal
 * @param bool $keuze
 * @return bool
 */
function functie($id, $aantal, $keuze){
    return true;
}
 
Moe BE

Moe BE

02/08/2011 12:58:07
Quote Anchor link
Inderdaad, ik gebruik hier doxygen voor.
 
Jasper DS

Jasper DS

02/08/2011 13:57:17
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik het "#" teken en "//" het # gebruik ik voor algemene informatie en // voor specifieke informatie over een regel.

voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
# Stap 1: maak het formulier
echo ' hier het formulier ';

# stap 2: gooi de gegevens in de database
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

    # check gegevens
    if(strlen($_POST['veld']) < 3)
    {

        echo 'veld moet minstens 3 tekens bevatten.' // geef de foutmelding
    }
    else
    {
        # maak de query
        $sql = "query"; // let op sql-injectie!
        
        # voer query uit

        # check query

    }
}

?>


zo doe ik het, is dat een beetje duidelijk?
 
Pim -

Pim -

02/08/2011 15:51:09
Quote Anchor link
Geef je werkelijk zo veel commentaar??
 
Eric Wagener

Eric Wagener

02/08/2011 15:54:24
Quote Anchor link
LOL @Pim.
Wat is de meerwaarde eigenlijk Jasper (no offence, ik vraag het mij gewoon af)?
 
Jasper DS

Jasper DS

02/08/2011 17:45:13
Quote Anchor link
@pim, ik probeer zo veel mogelijk commentaar te schrijven.

@eric, het is gewoon eigen smaak. Je moet doen van je zelf het netst vindt. Ik wou mijn manier gewoon even delen. ;)
 
Roel -

Roel -

02/08/2011 20:05:49
Quote Anchor link
Ik gebruik nooit commentaar. Op school moet het voor opdrachten wel en dan doe ik het ook. Verder doe ik het niet. Omdat ik er niet aan denk en ik heb er geen zin in :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2011 21:09:06
Quote Anchor link
Hehe... lol... Jasper doet het uitgebreid en Roel doet het niet. Persoonlijke keuze uiteraard, maar dan heeft voor mij de manier van Jasper de voorkeur... al is deze een beetje uitgebreid ;-)

Roel, niet commentariseren is niet handig en niet slim. Nu weet je nog hoe je code in elkaar zit maar over een half jaar niet meer. Je eigen commentaar helpt je dan om snel te doorzien hoe de code in elkaar zit.

Jasper, je commentaar kan wat korter, dus niet voor iedere regel ook een regel commentaar. In plaats daarvan geef je commentaar per codeblok. Dus niet: haal databaseverbinding op, maak query, haal gegevens uit de database, stop gegevens in de variabele $data, maar... in plaats daarvan: haal gegevens uit de database en stop ze in $data. Dit is zomaar een voorbeeldje, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Probeer dus niet regel voor regel te beschrijven, maar probeer het per codeblok te beschrijven.
 
Roel -

Roel -

02/08/2011 21:16:36
Quote Anchor link
Ik herken m'n code nog perfect na een paar jaar.
Het wordt wel een ander verhaal als een ander ermee aan de slag moet.

Zolang dat niet hoeft, doe ik het zo :)
 
Jasper DS

Jasper DS

02/08/2011 21:17:22
Quote Anchor link
@ozzie, natuurlijk doe ik dit niet zo extreem als hierboven, het was om goed aan jullie te laten zien hoe ik het doe. ;)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/08/2011 21:51:33
Quote Anchor link
@Roel: het is toch een goede gewoonte hoor... kleine moeite, groot plezier :)

@Jasper: oké dan ;-)
 
Pim -

Pim -

03/08/2011 02:01:34
Quote Anchor link
Ik beschrijf eigenlijk alleen mijn klassen en methoden in phpdoc en als ik iets heel ingewikkelds doe is een methode. Verder doe ik geen commentaar bij de code zelf.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/08/2011 13:31:44
Quote Anchor link
Ah oké... ik doe het altijd bij de methoden zelf, maar niet heel ingewikkeld, gewoon 1 of 2 regeltjes die uitleggen wat de methode doet. Ik zet er bijvoorbeeld niet bij wanneer en door wie de methode gemaakt is en welke variabelen deze bevat en wat de methode returnt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.