Competitiesysteem
Ik ben nu al enkele dagen mijn hoofd aan het breken over mijn leaguesysteem. Ik ben namelijk bezig met een managergame waarbij je je eigen (voetbal,basket,cricket,..)-team beheert. Ik wil werken met 1 Eerste Klasse, 2 Tweede Klasse, 4 Derde Klasse, enz.
Er zitten 16 teams in elke divisie.
Ik weet dat ik eerst een goed datamodel moet opstellen, maar daar gaat het nu net fout.
Kan ik bv. het best een tabel `leagues` aanmaken met:
- Naam (bv 2.1)
- Team 1
- Team 2
- Team 3
- ...
- Team 16
- Punten team 1
- Punten team 2
- ...
- Punten team 16
Zelfs als dit een goed datamodel zou zijn, ben ik nog verder aan het denken geweest. Hoe geraken nieuwe managers met hun nieuwe team in het eerstvolgende lege leagueplaatsje? League's mogen ook niet beginnen als er nog lege plaatsen vrij zijn. Daarom dacht ik dat wanneer ik in het adminpaneel nieuwe leagues aanmaak, ik Team_1 tem Team_16 in Divisie 1.1 laat spelen, Team_17 tem Team_32 in Divisie 2.1 enz. Deze teams zijn een botteam en geven altijd forfeit. Waneer een gebruiker registreert, wordt hij eigenaar van een botteam.
Ben ik zo goed op weg met mijn bedenkingen, of kan ik het beter anders doen?
Dank
leagues:
id, naam, klasse, ...
teams:
id, naam, ...
leaguesteams:
id, leaguesID, teamID, punten, ...
dit is maar een klein voorbeeldje, het kan zeker nog beter, maar het is maar om je op weg te helpen.
Het helpt me zeker op weg ;)
het spel OSM kan je mss een vormend idee ook nog geven
klopt dit? :P
maar k denk dat je gewoon in je tabel van de teams, een kolom moet maken die linked naar het league ID en dan een manier edenken hoe er niet meer als 16 in 1 league komen
Dat heb ik al geregeld :)
http://www.sitemasters.be/?pagina=scripts/scripts&cat=25&id=593
Dit heb ik gevonden zoek maar eens uit
Dit heb ik gevonden zoek maar eens uit
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wouter K