Complete URL uitlezen met #

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Sjoerd

Sjoerd

08/07/2009 15:34:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. boven in mijn adresbalk zie ik een url staan die eindigt op index.php#foto23.jpg.

Het stuk na het hekje heb ik nodig, maar ik heb geen idee hoe ik deze te pakken kan krijgen?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$link = 'index.php#foto23.jpg';
$array = explode('#', $link);
echo $array[1];


Dan doet 'ie het wel, maar ik heb dus een php scriptje nodig (of html) dat het complete adres uit de adresbalk leest.
Verder heb ik dit al met javascript geprobeerd, doormiddel van:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$link = '<script language="javascript"> document.write(document.location); </script>';


Dit geeft met een echo een goed resultaat.. maar spits niet mijn link
(omdat ie bij het splitsen nog het <script language=.......> ziet staan.

Iemand een suggestie?
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 03:10:57
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

08/07/2009 15:52:00
Quote Anchor link
echo $_SERVER['REQUEST_URI'];
 
Sjoerd

Sjoerd

08/07/2009 16:00:00
Quote Anchor link
Als je het had getest, had je gezien dat dat niet werkt.
(ik had het wel al getest..)
 
Rens nvt

Rens nvt

08/07/2009 16:02:00
Quote Anchor link
Sjoerd: wat wil je hiermee doen? Het # teken wordt namelijk alleen client side gebruikt, en komt niet aan in je webserver. Het lijkt mij dus dat er geen andere mogelijk is dan javascript om dit uit te lezen.
 
Sjoerd

Sjoerd

09/07/2009 08:41:00
Quote Anchor link
Nou, ik heb met flash een applicatie gemaakt die thumbnails uitleest in een soort van srollbar, maar als ik instel dat ze linken naar bijvoorbeeld index.php?img=foto23.jpg dan refreshed ie steeds de pagina. maar dus ook de flashfile.. En dat is niet de bedoeling.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.