Computer bevriest elke +/- 10 minuten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / MySQL Database

.NET developer / C# / MySQL Database regio Doetinchem Functieomschrijving Ben jij een .NET ontwikkelaar die aan de slag wil gaan als .NET developer, maar ook veel te maken wil hebben met de klant? Dan ben je bij deze innovatieve, vooruitstrevende en internationaal georiënteerde organisatie in de regio Doetinchem aan het juiste adres. Je krijgt hier de mogenlijkheid om een creatief team versterken. Spreekt dit je aan reageer dan snel op deze volgende stap in jouw carriere! Jouw meest voorkomende werkzaamheden zijn: Het vertalen van wensen vanuit de business naar .NET oplossingen. Dit betekent dat je of bestaande modules gaat

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheid / Complexiteit

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en je als Java Developer bezig houden met zeer complexe bedrijfskritische applicaties? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen bedrijfskritische applicaties; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Vertalen van jouw visie op continuous integration en continuous delivery; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring als Java Developer; Je bent minimaal OCP-Java SE 6 gercertificeerd; Je hebt kennis van Webservices en Continuous Integration; Je bent analytisch sterk en zowel klant- als resultaatgericht. Bedrijfsomschrijving Binnen

Bekijk vacature »

Developer Splunk

Functie­omschrijving Bij de unit IT van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD) is informatietechnologie en security cruciaal. In Den Haag werk jij als developer Splunk aan het verbeteren van de SIEM-service. Daarmee til je het inlichtingenproces van de MIVD naar een hoger niveau. Zo speel je een belangrijke rol bij een organisatie die zich inzet voor onze veiligheid. Als developer Splunk binnen de Unit IT ben jij medeverantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de SIEM-service. Hierdoor kan de MIVD haar taken beter uitvoeren en voldoen aan de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2017. Zo houd je je onder andere bezig

Bekijk vacature »

C# Developer

C# Developer Currently we are specific looking for professionals who speak fluently Dutch on C1 level. De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Stilstand is achteruitgang voor jou; je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren over Microsoft technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt

Bekijk vacature »

Senior fullstack .NET developer

Wil jij samen met gemotiveerde en slimme collega’s bouwen aan ons geavanceerde landschap in Azure? En vind je het ook nog eens leuk om jouw kennis te delen met junior- en medior devs? Dan heb je wellicht interesse in de positie van: Senior fullstack .NET developer voor ons kantoor in Alkmaar Over de positie: Bij SnelStart werken we in een AGILE-structuur om de productie meer focus en impact te geven. Met je collega’s kom je tot de beste resultaten door onderlinge discussie, goede refinement sessies, reviews en écht teamwork. Je hebt de vrijheid om de dingen te doen zoals jij

Bekijk vacature »

BI Ontwikkelaar

Ben jij gek op het verzamelen en analyseren van informatie? En wil je met deze passie graag zorgorganisaties meer inzicht verschaffen? Lees dan snel verder. Jouw baan Als BI ontwikkelaar Datawarehouse help je zorgorganisaties bij het inzichtelijk maken en grafisch presenteren van hun data. De ene dag werk je aan rapportages en kubussen, een dag later spreek je af met je collega’s om je in een ingewikkeld zorgproces te verdiepen. Je verwerkt informatiewensen samen met onze ontwikkelaars in de software. Afwisselend en uitdagend, want je werkt aan meerdere projecten tegelijk. Wat voor projecten? Dat stemmen we zoveel mogelijk af op

Bekijk vacature »

Mobile App Developer

Ons Mobile ontwikkelteam zoekt een fanatieke Mobile App Developer. Ben jij creatief en heb je passie voor het ontwikkelen van apps? Dan zijn wij op zoek naar jou! Jouw baan ChipSoft heeft al diverse apps uitgebracht en het aantal gebruikers hiervan neemt snel toe. De apps doen het erg goed bij de zorginstellingen. Je kunt hierbij denken aan apps verpleegkundigen, thuiszorgmedewerkers, de logistieke dienst en - natuurlijk - de artsen zelf. Door jouw hands-on mentaliteit, eigenwijsheid en technisch inzicht kun je nauwkeurig herbruikbare software schrijven. Die software sluit naadloos aan op onze ‘back end’ (HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg).

Bekijk vacature »

IT Engineer

Castor Marine levert wereldwijd SATCOM en IT diensten voor de maritieme sector. Onze klanten zijn actief in de commerciële zeevaart, offshore en superjachten. SATCOM is onze corebusiness. Daarnaast leveren we oplossingen voor de complete IT aan boord. Wij bieden 24/7 wereldwijde support om klanten de best mogelijke service te bieden. Ons hoofdkantoor bevindt zich in De Meern. Daarnaast hebben we vestigingen in Groningen en Nice (Frankrijk). Voor het SATCOM en IT team in Groningen zijn we op zoek naar een ervaren IT engineer (M/V fulltime) Als IT engineer support je onze klanten wereldwijd en lever je een bijdrage aan onze

Bekijk vacature »

Senior applicatieontwikkelaar

Ben jij een gedreven applicatieontwikkelaar met minimaal drie jaar werkervaring? En wil je een uitdagende baan met impact én jezelf breed ontwikkelen? Bij UPS bouw je mee aan complexe systemen die wereldwijd worden gebruikt en krijg je alle ruimte om nóg beter te worden in je vak. Dit ga je doen In een dynamisch scrumteam werk je aan de hand van processen en technologieën zoals CI/CD en DevOps aan het behalen van jullie doelen. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en

Bekijk vacature »

C#/Azure developer

Op zoek naar leuke collega's waarmee je kunt lachen, gave projecten en een ambitieuze werkgever die heel goed voor je zorgt? Aangenaam: Profit4Cloud! Wij zijn nu met 55 collega's en werken sinds 2015 vanuit 5 vestigingen aan mooie projecten met een fijne groep collega's die allemaal maar één ding willen: mooie en slimme software-oplossingen ontwikkelen met de nieuwste technieken. We zijn goed bezig en zijn daarom op zoek naar versterking: Medior C#/Azure developers. Ben jij de Medior C# developer die enthousiast wordt van mooie projecten waar binnen jij een belangrijke rol speelt? Dan is Profit4Cloud jouw 'place-to-be'! Als Medior C#

Bekijk vacature »

Java Developer

Full Stack Java Developer - JAVA / Spring / NoSQL BRAND NEW ROLE AVAILABLE IN AMSTERDAM, NETHERLANDS, WORKING WITH AN ESTABLISHED SOFTWARE HOUSE • Mid to senior level candidates considered • Amsterdam location, easily accessible by car and public transport • JAVA / Spring / NoSQL • Competitive salary up to €70,000 plus amazing benefits • To apply please call +31 (0)208 004 990 or email me; George.widdowson@searchability.com Based in Amsterdam we are an industry leading software company who are looking for a Dutch speaking Java Developer with financial experience to join the team. We work with prestigious clients within

Bekijk vacature »

Python/ PHP developer

Onze klant is retail- en e-tail distributeur van consumenten elektronica, software & games en pc-en gaming accessoires. Voor uitbreiding van het IT team zoeken we een PYTHON/PHP DEVELOPER In deze veelzijdige functie ben je samen met je collega's betrokken bij de gehele ontwikkelcyclus van softwareproducten; van de ontwikkeling tot het laten draaien en testen van de kwaliteit van het afgeleverde product. De uitdagen die je gaat vinden: - optimaliseren en verder uitbouwen van de bestaande web applicaties - het ontwikkelen van API met leveranciers of klanten - het ontwikkelen van interne sites - bestaande functionaliteiten verbeteren en door ontwikkelen Profiel

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:00:57
Quote Anchor link
Hallo,

Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.

Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

29/09/2020 03:53:53

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 23:16:18
Quote Anchor link
Om te beginnen, draai eens een virusscan.
Daarna kan je eens proberen om Wise Registry Cleaner / - Disk Cleaner te draaien, of de Registry-cleaner van CCleaner.

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:48:28
Quote Anchor link
De virusscan geeft niet aan dat er iets mis is.
Ik zal de andere programma's die je opnoemt even proberen, ik hoop dat het werkt, bedankt!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 23:50:47
Quote Anchor link
Kijk ook even in je Event Viewer of je daar iets raars ziet.

Rechtermuisklik op "Computer" -> Manage -> Event Viewer

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:54:06
Quote Anchor link
Wat is de Nederlandse benaming van Event Viewer? Ik zie namelijk niet echt iets dat daar op lijkt. :x

Edit:
Zou dit het moeten zijn? Het zijn nogal veel foutmeldingen namelijk.

http://updo.nl/file/7480cab8.png

Edit 2:
Op een ander forum gaf iemand als oplossing om NVIDA Streamer Service uit te schakelen, dit heb ik nu gedaan en ik zal even aanzien of dit ook daadwerkelijk werkt. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Gewijzigd op 22/12/2014 00:06:50 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:08:33
Quote Anchor link
Ja, dat is 'm. Als je nu (in jouw screenshot) op "Logboeken" gaat staan, dan krijg je een overzicht met categorieën. De bovenste die heeft bij "critical" en zal dan bij jou wellicht "kritische fouten" of iets dergelijks heten. Staan daar meldingen in van het afgelopen uur? Zo ja, dan zou je die eens kunnen bekijken.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:12:45
Quote Anchor link
Dit is wat er bij kritiek staat:

http://updo.nl/file/189e35a7.png

Edit:
De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:17:02 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:17:40
Quote Anchor link
Ik zie dat er de afgelopen 24 uur 3x een melding is geweest die iets met stroomuitval te maken heeft. Dat heb ik dus ook wel eens als ie in sleep modus e.d. gaat.

Klik eens op "fout" want het afgelopen uur heb je 8 fouten gehad.

Toevoeging op 22/12/2014 00:18:33:

>> De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.

Ik denk ook niet dat alles getoond wordt. Er zijn ongeveer 450 logboeken namelijk.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:21:48
Quote Anchor link
Dit zijn de fouten:

http://updo.nl/file/3414eb80.png

Wat me trouwens wel opvalt, en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, is dat er om de +/- 10 minuten dit verschijnt in het logboek onder Toepassingen:

http://updo.nl/file/379a4022.png

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:29:24
Quote Anchor link
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben, maar dat durf ik niet te bevestigen. Hier mogelijk wel een link waar je iets aan hebt: http://www.sevenforums.com/microsoft-office/85944-how-stop-office-sp-service-running-permanently.html

Voor de rest kun je gewoon even op iedere foutmelding dubbeklikken en dan krijg je wat extra informatie te lezen. Mogelijk kun je daar iets uit opmaken.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:34:33
Quote Anchor link
Ik ben nu aan het bijhouden wanneer alles vastloopt en wanneer het weer werkt, misschien dat ik op die manier kan kijken welke programma's rond die tijden iets aan het doen zijn. Ik zit nu op:

0:14 - 0:15
0:27 - 0:28

Maar er is niets dat rond beide tijden iets heeft uitgevoerd.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:42:25
Quote Anchor link
Oké ... lastig. Ik ben er ook geen expert in, maar de kritische fouten zou je daar in principe moeten kunnen terugvinden.

Je kunt ook nog even een integriteitsscan uitvoeren, hoewel ik niet echt verwacht dat het iets oplevert, maar je weet maar nooit. Hier een uitleg (in een beetje houterig Nederlands):

http://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/03/sfc-scannow/

Het komt er simpel opneer dat je de commanc prompt opent als administrator en dat je dan intypt:

sfc /scannow

Dan gaat ie scannen en aan het eind zie je dan of er iets fout zit.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:49:42
Quote Anchor link
Scan uitgevoerd as I type, verder heb ik ook nog gekeken of ik misschien nog iets moest updaten en het bleek dat mijn Drivers "Slechter" waren, dus ik heb dat allemaal maar meteen ge-update, geen idee of dat de oorzaak zou kunnen zijn (al hoop ik natuurlijk van wel) De scan zit nu op zo'n 24%, ik zal dit bericht aanpassen als het iets oplevert.

Edit:
Er zijn 17 drivers bijgewerkt, van "Slechter" naar "Perfect", is dat misschien de oorzaak?

Edit 2:
Er zijn geen schendingen van entigriteit gevonden, maar mijn PC is ook niet meer vastgelopen de afgelopen 10 minuten, dus ik hoop dat het probleem met het updaten etc. nu is opgelost.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:56:28 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:56:14
Quote Anchor link
Geen idee of het de oorzaak is. Dat zal moeten blijken :)
Even afwachten dan maar, en kijken of het nu beter gaat ... succes!

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:57:23
Quote Anchor link
IK heb net mijn bericht geëdit, het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost, mocht het toch nog weer vastlopen zal ik dit bericht aanpassen en hopen dat iemand het leest. :P

In ieder geval bedankt voor je hulp Ozzie! :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:03:31
Quote Anchor link
Graag gedaan ;) Ik hoop voor je dat het is opgelost nu!

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 01:06:32
Quote Anchor link
Helaas.. om 1:03 liep het vast, om 1:04 werkte het weer en 20 seconden erna liep alles wéér vast.. Ik heb er even genoeg van voor nu, ik zoek mijn bed op en morgen zie ik wel verder. Welterusten!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:12:31
Quote Anchor link
Hmmm, da's minder. Wellicht tijd om je computer opnieuw te installeren ... :(

Elmar vH

Elmar vH

22/12/2014 09:17:23
Quote Anchor link
Als het geen virus is, geen drivers zijn, dan zou ik haast denken dat je je harde schijf is moet testen.

Als een harde schijf "overslaat"... dan bevriest de computer meestal en na een tijdje, kan die weer doorwerken... denk aan een CD met een kras er in... die slaat ook over..

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 11:08:59
Quote Anchor link
Hoe zou ik dit het best kunnen testen? Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen namelijk. En mocht dit het probleem zijn, moet ik dan een nieuwe hardeschijf kopen?

Elmar vH

Elmar vH

22/12/2014 12:41:13
Quote Anchor link
http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/item/seatools-win-master/

Even een scan er overheen halen.

Als je HDD kapot is of gaat, dan lijkt het mij slim om een nieuwe te halen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.