Computer bevriest elke +/- 10 minuten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Web Application Developer

Dit ga je doen Samen met het team werk je aan de visualisatie functionaliteiten en hoe dit gebruikt kan worden in een operationele setting; Het ontwerpen, ontwikkelen, onderhouden en leveren van support betreft het Warehouse Management Systeem en de bijbehorende web visualisaties; Je gebruikt hierbijde tools WebGL en ASP.net; Het meewerken in implementatieprojecten; Het leveren van Go-Live Support; Sparren met jouw Amerikaanse collega's. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Web Application Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

(Lead) PHP Software Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een PHP software developer met een aantal jaar werkervaring. Je krijgt een plek in een klein team met 2 andere software developers. Wil jij graag werken met de nieuwste technieken bij een bedrijf waar jij de lead gaat nemen in de verder ontwikkeling en modernisering van een eigen software pakket? Dan ben je hier aan het juiste adres! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "in-house" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Voor een opdrachtgever in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een programmeur. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:00:57
Quote Anchor link
Hallo,

Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.

Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

16/05/2025 16:56:36

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 23:16:18
Quote Anchor link
Om te beginnen, draai eens een virusscan.
Daarna kan je eens proberen om Wise Registry Cleaner / - Disk Cleaner te draaien, of de Registry-cleaner van CCleaner.

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:48:28
Quote Anchor link
De virusscan geeft niet aan dat er iets mis is.
Ik zal de andere programma's die je opnoemt even proberen, ik hoop dat het werkt, bedankt!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 23:50:47
Quote Anchor link
Kijk ook even in je Event Viewer of je daar iets raars ziet.

Rechtermuisklik op "Computer" -> Manage -> Event Viewer

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:54:06
Quote Anchor link
Wat is de Nederlandse benaming van Event Viewer? Ik zie namelijk niet echt iets dat daar op lijkt. :x

Edit:
Zou dit het moeten zijn? Het zijn nogal veel foutmeldingen namelijk.

Afbeelding

Edit 2:
Op een ander forum gaf iemand als oplossing om NVIDA Streamer Service uit te schakelen, dit heb ik nu gedaan en ik zal even aanzien of dit ook daadwerkelijk werkt. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Gewijzigd op 22/12/2014 00:06:50 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:08:33
Quote Anchor link
Ja, dat is 'm. Als je nu (in jouw screenshot) op "Logboeken" gaat staan, dan krijg je een overzicht met categorieën. De bovenste die heeft bij "critical" en zal dan bij jou wellicht "kritische fouten" of iets dergelijks heten. Staan daar meldingen in van het afgelopen uur? Zo ja, dan zou je die eens kunnen bekijken.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:12:45
Quote Anchor link
Dit is wat er bij kritiek staat:

Afbeelding

Edit:
De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:17:02 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:17:40
Quote Anchor link
Ik zie dat er de afgelopen 24 uur 3x een melding is geweest die iets met stroomuitval te maken heeft. Dat heb ik dus ook wel eens als ie in sleep modus e.d. gaat.

Klik eens op "fout" want het afgelopen uur heb je 8 fouten gehad.

Toevoeging op 22/12/2014 00:18:33:

>> De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.

Ik denk ook niet dat alles getoond wordt. Er zijn ongeveer 450 logboeken namelijk.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:21:48
Quote Anchor link
Dit zijn de fouten:

Afbeelding

Wat me trouwens wel opvalt, en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, is dat er om de +/- 10 minuten dit verschijnt in het logboek onder Toepassingen:

Afbeelding

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:29:24
Quote Anchor link
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben, maar dat durf ik niet te bevestigen. Hier mogelijk wel een link waar je iets aan hebt: http://www.sevenforums.com/microsoft-office/85944-how-stop-office-sp-service-running-permanently.html

Voor de rest kun je gewoon even op iedere foutmelding dubbeklikken en dan krijg je wat extra informatie te lezen. Mogelijk kun je daar iets uit opmaken.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:34:33
Quote Anchor link
Ik ben nu aan het bijhouden wanneer alles vastloopt en wanneer het weer werkt, misschien dat ik op die manier kan kijken welke programma's rond die tijden iets aan het doen zijn. Ik zit nu op:

0:14 - 0:15
0:27 - 0:28

Maar er is niets dat rond beide tijden iets heeft uitgevoerd.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:42:25
Quote Anchor link
Oké ... lastig. Ik ben er ook geen expert in, maar de kritische fouten zou je daar in principe moeten kunnen terugvinden.

Je kunt ook nog even een integriteitsscan uitvoeren, hoewel ik niet echt verwacht dat het iets oplevert, maar je weet maar nooit. Hier een uitleg (in een beetje houterig Nederlands):

http://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/03/sfc-scannow/

Het komt er simpel opneer dat je de commanc prompt opent als administrator en dat je dan intypt:

sfc /scannow

Dan gaat ie scannen en aan het eind zie je dan of er iets fout zit.

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:49:42
Quote Anchor link
Scan uitgevoerd as I type, verder heb ik ook nog gekeken of ik misschien nog iets moest updaten en het bleek dat mijn Drivers "Slechter" waren, dus ik heb dat allemaal maar meteen ge-update, geen idee of dat de oorzaak zou kunnen zijn (al hoop ik natuurlijk van wel) De scan zit nu op zo'n 24%, ik zal dit bericht aanpassen als het iets oplevert.

Edit:
Er zijn 17 drivers bijgewerkt, van "Slechter" naar "Perfect", is dat misschien de oorzaak?

Edit 2:
Er zijn geen schendingen van entigriteit gevonden, maar mijn PC is ook niet meer vastgelopen de afgelopen 10 minuten, dus ik hoop dat het probleem met het updaten etc. nu is opgelost.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:56:28 door Lord Gaga

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:56:14
Quote Anchor link
Geen idee of het de oorzaak is. Dat zal moeten blijken :)
Even afwachten dan maar, en kijken of het nu beter gaat ... succes!

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:57:23
Quote Anchor link
IK heb net mijn bericht geëdit, het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost, mocht het toch nog weer vastlopen zal ik dit bericht aanpassen en hopen dat iemand het leest. :P

In ieder geval bedankt voor je hulp Ozzie! :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:03:31
Quote Anchor link
Graag gedaan ;) Ik hoop voor je dat het is opgelost nu!

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 01:06:32
Quote Anchor link
Helaas.. om 1:03 liep het vast, om 1:04 werkte het weer en 20 seconden erna liep alles wéér vast.. Ik heb er even genoeg van voor nu, ik zoek mijn bed op en morgen zie ik wel verder. Welterusten!

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:12:31
Quote Anchor link
Hmmm, da's minder. Wellicht tijd om je computer opnieuw te installeren ... :(

E vH

E vH

22/12/2014 09:17:23
Quote Anchor link
Als het geen virus is, geen drivers zijn, dan zou ik haast denken dat je je harde schijf is moet testen.

Als een harde schijf "overslaat"... dan bevriest de computer meestal en na een tijdje, kan die weer doorwerken... denk aan een CD met een kras er in... die slaat ook over..

Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 11:08:59
Quote Anchor link
Hoe zou ik dit het best kunnen testen? Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen namelijk. En mocht dit het probleem zijn, moet ik dan een nieuwe hardeschijf kopen?

E vH

E vH

22/12/2014 12:41:13
Quote Anchor link
http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/item/seatools-win-master/

Even een scan er overheen halen.

Als je HDD kapot is of gaat, dan lijkt het mij slim om een nieuwe te halen.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.