Computer bevriest elke +/- 10 minuten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Low-Code Expert/Developer: Power Platform Speciali

Bedrijfsomschrijving Als Low-Code Expert/Developer bij ons innovatieve bedrijf, neem je een cruciale rol op je in de creatie, ondersteuning en implementatie van diverse oplossingen met behulp van het veelzijdige Power Platform. Dit platform omvat Power Apps, Power BI, Power Automate, Power Virtual Agent en Azure Logic Apps. Het Power Platform biedt je de mogelijkheid om klanten te voorzien van naadloze integraties door op maat gemaakte oplossingen te creëren die compatibel zijn met (bijna) alle bestaande software-infrastructuren. Dankzij het uitgebreide scala aan toepassingen, krijg je de kans om als architect en projectleider van je eigen oplossing te fungeren. Dompel jezelf onder

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Als developer bouw je in DevOps teams aan enterprise applicaties, nieuwe IOT, Chatbots of AI oplossingen. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij vorig jaar Microsoft Partner of the year geworden.

Bekijk vacature »

Front-end developer Supply Chain Angular, ReactJS,

Functie Het development team bestaat momenteel uit 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creëren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld meedenken over strategie en design. Hierin krijg je veel vrijheid om de functie naar eigen inzicht in te vullen en te pionieren. Alle data die wordt gebruikt is zichtbaar in een webapplicatie, geschreven in Angular en React. Momenteel zijn ze bezig om de dashboards anders vorm te geven en de

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als C# ontwikkelaar ben jij de spin in het web bij deze organisatie. Jij begeleidt en traint de field engineers die bij de klanten machines leveren en installeren. Daarnaast ondersteun jij de field engineers als zij bij de klant vastlopen bij het installeren van de machine m.b.t. software matige vragen. Jouw doel is dan ook om de technische kennis van de field engineers door middel van training zoveel mogelijk uit te breiden. Dit om ervoor te zorgen dat zij zelfstandiger software matige problemen kunnen oplossen. Ook ben jij verantwoordelijk voor het bedenken van software oplossingen voor klanten en dit

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:00:57
Quote Anchor link
Hallo,

Sinds een aantal maanden bevriest mijn PC om de +/- 10 minuten en hangt alles vervolgens 30 seconden tot een minuut stil. In het begin viel dit nog wel mee, want dan gebeurde het misschien 1 tot 2 keer per dag. Maar vandaag echt om de 10 +/- 10 minuten dan ik een halve minuut moet wachten tot ik weer verder kan.

Waar ligt dit aan, en hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

06/10/2024 12:40:12
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/12/2014 23:16:18
Quote Anchor link
Om te beginnen, draai eens een virusscan.
Daarna kan je eens proberen om Wise Registry Cleaner / - Disk Cleaner te draaien, of de Registry-cleaner van CCleaner.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:48:28
Quote Anchor link
De virusscan geeft niet aan dat er iets mis is.
Ik zal de andere programma's die je opnoemt even proberen, ik hoop dat het werkt, bedankt!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/12/2014 23:50:47
Quote Anchor link
Kijk ook even in je Event Viewer of je daar iets raars ziet.

Rechtermuisklik op "Computer" -> Manage -> Event Viewer
 
Lord Gaga

Lord Gaga

21/12/2014 23:54:06
Quote Anchor link
Wat is de Nederlandse benaming van Event Viewer? Ik zie namelijk niet echt iets dat daar op lijkt. :x

Edit:
Zou dit het moeten zijn? Het zijn nogal veel foutmeldingen namelijk.

Afbeelding

Edit 2:
Op een ander forum gaf iemand als oplossing om NVIDA Streamer Service uit te schakelen, dit heb ik nu gedaan en ik zal even aanzien of dit ook daadwerkelijk werkt. Weet iemand of dit verder kwaad kan?
Gewijzigd op 22/12/2014 00:06:50 door Lord Gaga
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:08:33
Quote Anchor link
Ja, dat is 'm. Als je nu (in jouw screenshot) op "Logboeken" gaat staan, dan krijg je een overzicht met categorieën. De bovenste die heeft bij "critical" en zal dan bij jou wellicht "kritische fouten" of iets dergelijks heten. Staan daar meldingen in van het afgelopen uur? Zo ja, dan zou je die eens kunnen bekijken.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:12:45
Quote Anchor link
Dit is wat er bij kritiek staat:

Afbeelding

Edit:
De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:17:02 door Lord Gaga
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:17:40
Quote Anchor link
Ik zie dat er de afgelopen 24 uur 3x een melding is geweest die iets met stroomuitval te maken heeft. Dat heb ik dus ook wel eens als ie in sleep modus e.d. gaat.

Klik eens op "fout" want het afgelopen uur heb je 8 fouten gehad.

Toevoeging op 22/12/2014 00:18:33:

>> De PC liep tussen 0:14 en 0:15 weer vast, er staat echter niets in het logboek rond 0:14 of 0:15.

Ik denk ook niet dat alles getoond wordt. Er zijn ongeveer 450 logboeken namelijk.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:21:48
Quote Anchor link
Dit zijn de fouten:

Afbeelding

Wat me trouwens wel opvalt, en ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, is dat er om de +/- 10 minuten dit verschijnt in het logboek onder Toepassingen:

Afbeelding

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:29:24
Quote Anchor link
Het zou er iets mee te maken kunnen hebben, maar dat durf ik niet te bevestigen. Hier mogelijk wel een link waar je iets aan hebt: http://www.sevenforums.com/microsoft-office/85944-how-stop-office-sp-service-running-permanently.html

Voor de rest kun je gewoon even op iedere foutmelding dubbeklikken en dan krijg je wat extra informatie te lezen. Mogelijk kun je daar iets uit opmaken.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:34:33
Quote Anchor link
Ik ben nu aan het bijhouden wanneer alles vastloopt en wanneer het weer werkt, misschien dat ik op die manier kan kijken welke programma's rond die tijden iets aan het doen zijn. Ik zit nu op:

0:14 - 0:15
0:27 - 0:28

Maar er is niets dat rond beide tijden iets heeft uitgevoerd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:42:25
Quote Anchor link
Oké ... lastig. Ik ben er ook geen expert in, maar de kritische fouten zou je daar in principe moeten kunnen terugvinden.

Je kunt ook nog even een integriteitsscan uitvoeren, hoewel ik niet echt verwacht dat het iets oplevert, maar je weet maar nooit. Hier een uitleg (in een beetje houterig Nederlands):

http://www.reviversoft.com/nl/blog/2013/03/sfc-scannow/

Het komt er simpel opneer dat je de commanc prompt opent als administrator en dat je dan intypt:

sfc /scannow

Dan gaat ie scannen en aan het eind zie je dan of er iets fout zit.
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:49:42
Quote Anchor link
Scan uitgevoerd as I type, verder heb ik ook nog gekeken of ik misschien nog iets moest updaten en het bleek dat mijn Drivers "Slechter" waren, dus ik heb dat allemaal maar meteen ge-update, geen idee of dat de oorzaak zou kunnen zijn (al hoop ik natuurlijk van wel) De scan zit nu op zo'n 24%, ik zal dit bericht aanpassen als het iets oplevert.

Edit:
Er zijn 17 drivers bijgewerkt, van "Slechter" naar "Perfect", is dat misschien de oorzaak?

Edit 2:
Er zijn geen schendingen van entigriteit gevonden, maar mijn PC is ook niet meer vastgelopen de afgelopen 10 minuten, dus ik hoop dat het probleem met het updaten etc. nu is opgelost.
Gewijzigd op 22/12/2014 00:56:28 door Lord Gaga
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 00:56:14
Quote Anchor link
Geen idee of het de oorzaak is. Dat zal moeten blijken :)
Even afwachten dan maar, en kijken of het nu beter gaat ... succes!
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 00:57:23
Quote Anchor link
IK heb net mijn bericht geëdit, het probleem lijkt inderdaad te zijn opgelost, mocht het toch nog weer vastlopen zal ik dit bericht aanpassen en hopen dat iemand het leest. :P

In ieder geval bedankt voor je hulp Ozzie! :)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:03:31
Quote Anchor link
Graag gedaan ;) Ik hoop voor je dat het is opgelost nu!
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 01:06:32
Quote Anchor link
Helaas.. om 1:03 liep het vast, om 1:04 werkte het weer en 20 seconden erna liep alles wéér vast.. Ik heb er even genoeg van voor nu, ik zoek mijn bed op en morgen zie ik wel verder. Welterusten!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/12/2014 01:12:31
Quote Anchor link
Hmmm, da's minder. Wellicht tijd om je computer opnieuw te installeren ... :(
 
E vH

E vH

22/12/2014 09:17:23
Quote Anchor link
Als het geen virus is, geen drivers zijn, dan zou ik haast denken dat je je harde schijf is moet testen.

Als een harde schijf "overslaat"... dan bevriest de computer meestal en na een tijdje, kan die weer doorwerken... denk aan een CD met een kras er in... die slaat ook over..
 
Lord Gaga

Lord Gaga

22/12/2014 11:08:59
Quote Anchor link
Hoe zou ik dit het best kunnen testen? Ik heb niet echt verstand van dit soort dingen namelijk. En mocht dit het probleem zijn, moet ik dan een nieuwe hardeschijf kopen?
 
E vH

E vH

22/12/2014 12:41:13
Quote Anchor link
http://www.seagate.com/nl/nl/support/downloads/item/seatools-win-master/

Even een scan er overheen halen.

Als je HDD kapot is of gaat, dan lijkt het mij slim om een nieuwe te halen.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.