connectie open houden + ajax

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Toby hinloopen

toby hinloopen

16/03/2009 02:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

set_time_limit(0);
ignore_user_abort(1);

$time = microtime(1);

$file = fopen('file.txt','a');

while(connection_status()==0) {
    echo '0';
    fwrite($file,'connection updated: connection open for '.((int)(microtime(1)-$time)).' seconds! status: '.connection_status()."\n");
    flush();
    sleep(1);
}


fwrite($file,'connection closed: connection open for '.((int)(microtime(1)-$time)).' seconds! status: '.connection_status()."\n");
fclose($file);

?>


Dit script blijft net zo lang iedere seconde een 0 sturen totdat de connectie gesloten wordt.

Ik ben er ook achter dat je met aJaX de XHR.responseText al kan lezen terwijl de pagina nog geladen wordt. (status 3)

Is het dus handig om een aJaX connectie open te houden en gewoon iedere X aantal milliseconde de responsetext te lezen?

Vraag me niet waarom ik dit zou willen doen. Vertel me gewoon waarom dit een stom idee is of niet.

Mocht je het toch willen weten: ik probeer een zo snel mogelijke verbinding te maken tussen 2 computers met javascript. Het gaat hier vooral om zo laag mogelijke vertraging.

Het lezen gaat dan via die connectie die open blijft en het versturen van data via een 2e aJaX request.

Mogelijk wil ik dit gebruiken in een chat of een multiplayer javascript game.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Toby hinloopen
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.