Container Div rekt niet uit in FF

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jaws

Jaws

08/03/2008 11:20:00
Quote Anchor link
Mensen,

Ben bezig met een simpele site. Nou dacht ik laat ik toch maar eens overstappen op het maken van de lay-out met div's ipv tabellen.

Er zullen best nog wel wat CSS foutjes inzitten, maar feit is dat zowel IE7 als Opera doen wat ik wil. FF daarentegen zoals jullie kunnen zien niet.

In alle browsers loopt ook de menu achtergrond niet mee met de content, maar heb begrepen dat weer een bekend probleem is? Iets met vaults of zo? Jan Koehoorn maakte er laatst een tutorial over zag ik in een ander topic.

Maar goed het grootste probleem is dat op een of andere manier trekt FF de main div niet door tot onderaan de footer. Kan iemand eens mee kijken in de broncode? van index.php en de css? Heb vanalles geprobeerd, met height, overflows en nog meer maar kom er gewoon niet uit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jaws
 
PHP hulp

PHP hulp

28/04/2024 08:35:37
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2008 11:30:00
Quote Anchor link
Gewoon je "main" div een overflow: hidden; meegeven.

Overigens zie ik nog erg veel tabellen in je lay-out en gebruik je classes waar het id's zouden moeten zijn. Een class gebruik je voor elementen die vaker voorkomen dan 1 keer. Id's gebruik je voor elementen die maar 1 keer per pagina voorkomen.
 
Jaws

Jaws

08/03/2008 11:34:00
Quote Anchor link
Jan,

Heb ik gedaan van die overflow, kijk nu maar eens naar het resultaat in FF.

De tabellen gebruik ik alleen bij het presenteren van die gegevens per product, is toch een beetje tabulaire data niet?

Maar goed dit zal ook niet het probleem veroorzaken lijkt me. Van die classes en id's heb je natuurlijk gelijk, ik zal dit aanpassen als ik dit probleem heb kunnen oplossen.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2008 11:37:00
Quote Anchor link
Jaws schreef op 08.03.2008 11:34:
De tabellen gebruik ik alleen bij het presenteren van die gegevens per product, is toch een beetje tabulaire data niet?

Okee, in dat geval kunt je tabellen gebruiken. Maar dan 1 tabel voor alle producten toch? Ik zal even kijken met FF.
Edit:
Je begint na de body tag met een center en een iframe tag, en daarna komt nog eens een keer een html tag? Daar wordt de validator niet vrolijk van hoor!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn
 
Pieter Boussaer

Pieter Boussaer

08/03/2008 11:38:00
Quote Anchor link
Wat doet hij als je bij je content div die
height:100%;
weg laat?

Edit:
Je moet in je css bij .main en bij .content allebei de height:100%; weglaten, dan loopt hij goed in FF.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Boussaer
 
Jaws

Jaws

08/03/2008 11:50:00
Quote Anchor link
@Jan dat van die center klopt, maar een Iframe zie ik toch echt niet?
Hoe los ik die <center> op met css?

@Pieter: Ja nu werkt het, dus overflow:hidden en de beide height weglaten.

Dat probleem van het menu zal wel met een achtergrondplaatje moeten of wat?
 
Pieter Boussaer

Pieter Boussaer

08/03/2008 11:54:00
Quote Anchor link
@ jaws
zet in je css bij
html
{
text-align:center;
}

en doe de <center> weg.

ik zie geen foutje in het menu? denk ik
 
Miniejjj

Miniejjj

08/03/2008 11:55:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
*    {align:center;}

Zoiets?
 
Jaws

Jaws

08/03/2008 11:59:00
Quote Anchor link
In FF blijft hij dan Links staan.

Het menu zou eigenlijk ook moeten mee uitrekken en met een background repeat, zie css code. Maar volgens mij zijn hier meer problemen mee.
 
Pieter Boussaer

Pieter Boussaer

08/03/2008 12:00:00
Quote Anchor link
ah iets vergeten bij .header, .footer , .content moet je nog zetten margin:0pt auto;
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/03/2008 12:02:00
Quote Anchor link
Jaws schreef op 08.03.2008 11:50:
@Jan dat van die center klopt, maar een Iframe zie ik toch echt niet?
Hoe los ik die <center> op met css?

@Pieter: Ja nu werkt het, dus overflow:hidden en de beide height weglaten.

Dat probleem van het menu zal wel met een achtergrondplaatje moeten of wat?

Mijn firebug extensie liet een iframe zien, maar als jij hem niet hebt, is het goed ;-)

Center oplossen met CSS: margin: 0 auto; en een width opgeven.
Menu met achtergrondplaatje met faux colums
 
Jaws

Jaws

08/03/2008 12:07:00
Quote Anchor link
Ok de center is gelukt.

@Jan, Firebug geeft bij mij ook een iframe aan, maar deze zit als het goed is in het 'Google Aangepast zoeken'.

En het menu ga ik dan idd met die faux columns maken, dacht al dat dit de enige oplossing zou zijn op dit moment.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.