contract vs offerte

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in de regio van Bergen op Zoom ben je als PHP Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van Software. Daarnaast ben je ook voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden en innovaties die essentieel kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Je deelt veel kennis en informatie met het team en ontvangt deze dan ook graag terug. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Bedrijfsprofiel Deze uitdagende opdrachtgever is ruim 20 jaar actief in de regio Bergen op Zoom. Het vooruitstrevende team staat de hele dag voor je klaar om je te helpen en ondersteunen.

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 01:43:13
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Een vraag voor de ondernemers onder ons. Wat is eigenlijk het verschil tussen een contract en een offerte? Zover ik het begrijp, is een offerte een vrijblijvend aanbod, maar je kunt er ruimte op vrijmaken voor de handtekening van de klant. Als die de offerte dan ondertekent, geldt de offerte als contract. Wat is dan eigenlijk het verschil vraag ik me af.

Stel ik kom bij een klant en ik doe een voorstel dat ik voor hem een website maak. Bied ik dan een offerte aan, of een contract? Of is beide mogelijk ... en zo ja, wat is dan het verschil?

Alvast dank voor jullie reacties.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 17:17:01
 
- SanThe -

- SanThe -

10/09/2015 01:55:11
Quote Anchor link
Offerte is een voorstel/onderhandeling en kan eventueel aangepast worden.
Een contract is een definitieve afspraak/overeenkomst.

Of een ondertekende offerte als contract geldig is weet ik niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 02:09:59
Quote Anchor link
Thanks SanThe, maar wat biedt je nu aan als je naar een potentiële klant gaat? Stel jij wil een website. Ik kom dan bij jou langs voor een eerste kennismakingsgesprek. Een week later kom ik terug en heb ik een plan van aanpak bij + een offerte. En is het dan de bedoeling dat jij zegt "ja het is akkoord". En moet ik dan vervolgens weer naar huis om een contract op te stellen, dan weer naar jou toe om het contract af te geven (of toezenden per post) en dan weer wachten totdat het contract ondertekend terugkomt?
Gewijzigd op 10/09/2015 02:10:50 door Ozzie PHP
 
- SanThe -

- SanThe -

10/09/2015 02:45:20
Quote Anchor link
Dat zou ik dus niet weten.
Lijkt mij persoonlijk dat als er 'ja' wordt gezegd en er dan een bevestiging op de offerte met handtekeningen en dergelijke is vastgelegd, voldoende. Maar of dat wettelijk erkend is kan ik niet zeggen.

Toevoeging op 10/09/2015 03:02:06:

Ik heb een beetje zitten googlen en op de gevonden sites (rechtswinkel, kassa etc) lijkt een getekende offerte rechtsgeldig te zijn.
Gewijzigd op 10/09/2015 03:03:00 door - SanThe -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/09/2015 06:58:34
Quote Anchor link
Ja, een getekende offerte is een rechtsgeldige overeenkomst.

Je ziet ook wel eens offertes met contract-achtige clausules, die de opdrachtgever ter plekke kan ondertekenen. Je moet het ijzer immers smeden als het heet is: "Wilt u hier maar even tekenen?"
Gewijzigd op 10/09/2015 07:03:17 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 13:11:09
Quote Anchor link
Oké, thanks! En wat is dan eigenlijk het wezenlijke verschil of ik bij een klant aankom met een offerte of met een contract? Is dat eigenlijk enkel "hoe het overkomt"? Komt een contract dwingender over? Is dat het verschil?

En stel je hebt een offerte met een prijs van € 1.000 en de klant zeg "ik wil € 800". Uiteindelijk middel je en wordt de nieuwe prijs € 900. Pas je dit dan direct op de offerte zelf aan? Of is het dan de bedoeling dat ik thuis alsnog een contract opstel met de nieuwe prijs van € 900?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/09/2015 14:24:54
Quote Anchor link
Een offerte en een contract omschrijven beide duidelijk wat je overeenkomt, dus er is juridisch geen verschil. Een geaccepteerde offerte is gelijkwaardig aan een getekend contract.

Doorhalen of er iets bij schrijven is bij zowel offertes als contracten inderdaad ook niet ongebruikelijk en rechtsgeldig. Let er wel op dat je bij handgeschreven toevoegingen ook een paraaf laat zetten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 14:38:08
Quote Anchor link
Oké, dankjewel Ward. Als ik dan even de lijn doortrek ... kun je dan eigenlijk altijd met offertes werken en nooit met contracten? (immers een ondertekende offerte geldt als contract??)

En op het moment dat een offerte wordt ondertekend, wordt ie dan zowel door mij als de klant ondertekend of alleen door de klant? En is een ondertekende offerte een "ondertekende offerte" of is het na ondertekenen een contract?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/09/2015 17:27:58
Quote Anchor link
>> Als ik dan even de lijn doortrek ... kun je dan eigenlijk altijd met offertes werken en nooit met contracten?

Ja, je kunt een offerte aanbieden en de klant vragen die voor akkoord ondertekend te retourneren.

>> En op het moment dat een offerte wordt ondertekend, wordt ie dan zowel door mij als de klant ondertekend of alleen door de klant?

Dat is wel zo netjes ja, omdat je je met je eigen handtekening zelf ook duidelijk committeert aan de opdracht. Je hoeft alleen niet ter plekke samen te tekenen alsof je met elkaar in het huwelijk treedt; je kunt ook de offerte aanbieden als een ondertekende brief (eventueel met bijlagen zoals functionele specificaties).

Kijk er daarnaast een beetje commercieel naar: je wilt omzet draaien en daarom wil je niet dat paperassen onderop een stapel blijven liggen of voor tig revisies heen-en-weer moeten worden gemaild.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 17:38:22
Quote Anchor link
Allright, thanks. Laatste vraag ... is het dan zo dat je eigenlijk altijd met offertes werkt en nooit met contracten, of kan het ook zo zijn dat je in sommige situaties (zo ja, welke) wél een contract opstelt en juist niet een offerte?

(Is een ondertekende offerte hetzelfde als een contract?)
 
Pieter R

Pieter R

10/09/2015 18:48:38
Quote Anchor link
Hoi Ozzi,
Een contract is eigenlijk een algemene term voor een schriftelijk overeenkomst.
Een getekende offerte is ook een overeenkmst, dus een contract.

De term offerte gebruik je eigenlijk alleen bij een levering van een dienst of product.
Daarin staat oa wat er word geleverd, tegen welke prijs, wanneer, ed.
Maar jij bepaald wanneer je werkt als het maar volgens de afspraken en op tijd af is.
In eerste instantie zou ik dan ook gewoon met offertes werken.

Je zou met je opdrachtgever ook een algemener contract kunnen op stellen voor iets wat over langere tijd loopt.
Bijvoorbeeld dat je elke maand een x aantal uren werk voor hem doet.
Ik zou daar een beetje mee oppassen en niet te snel iets tekenen.
Uurtje, factuurtje is dan het beste.
Vertrouwen in elkaar is belangrijk en dat moet je soms even de tijd geven.

Grt Pieter

https://nl.wikipedia.org/wiki/Overeenkomst_%28contract%29
https://nl.wikipedia.org/wiki/Offerte
Gewijzigd op 10/09/2015 18:51:00 door Pieter R
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/09/2015 19:07:11
Quote Anchor link
Ik noem het nooit een "offerte" (want dat klinkt als geld) maar een "voorstel" of iets dergelijks ;-)

De juridische werking van aanbod en acceptatie is in het Nederlands recht heel simpel: een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Je zet iets daarom vooral op papier om twee redenen: misverstanden uitsluiten (praten we over hetzelfde?) en bewijslast achteraf (we hebben het toen zus-en-zo afgesproken). Of je dat dan doet met een contract, een offerte, een mailtje of achterop een servet maakt niet uit.

Afbeelding
Gewijzigd op 10/09/2015 19:07:47 door Ward van der Put
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/09/2015 22:13:08
Quote Anchor link
Okidoki, thanks allemaal :-)
 
Tortuga web

tortuga web

11/09/2015 16:59:19
Quote Anchor link
Als aanvulling: Een offerte is over het algemeen geldend voor een produkt. D.w.z. Een website, gereed op een datum en voor een vaste prijs. Denk er aan een offerte altijd met een 'houdbaarheidsdatum' te sturen. Als je dat niet doet, en iemand accepteert je offerte 2 jaar later, dan is die nog steeds geldig.
Van een contract spreek je eerder bij doorlopende werkzaamheden, zoals bv onderhoud van een website. Dan moet je goed opletten met clausules als beeindiging van contract en peijswijzigingen bv.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

11/09/2015 17:35:20
Quote Anchor link
Thanks voor de aanvulling tortuga!
 
Eddy E

Eddy E

13/09/2015 14:04:54
Quote Anchor link
Zoiets wilde ik ook al gaan zeggen: een contract sluit je niet voor een product af.
Dus als je een nieuw raamkozijn wil, neem je geen contract bij de venster-boer. Je neemt een product af (1 raamkozijn met alle opties etc) en dat voor een bepaalde prijs. Die prijs wil ik vooraf weten, dus vraag ik een offerte. Ik ga akkoord en onderteken die offerte. Dan wordt het een opdracht.

Nadat de opdracht klaar is, is het niet vanzelfsprekend dat ik weer zaken met hem ga doen.
Bij een contract is dat meestal wel het geval. Daardoor kunnen opdrachten (voor de klant) goedkoper, want er komen er gegarandeerd meer (zie handtekening op contract).
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2015 15:04:06
Quote Anchor link
@Eddy

Thanks ... maar stel je gaat voor een klant een website maken, dan moet je gaan vastleggen wat er gaat gebeuren en hoe lang het gaat duren. Dat kan bijv. wel een paar maanden zijn. Het is dus echt een traject waar je over praat. Dan heb je toch een soort van overeenkomst (contract) nodig lijkt me. Of niet?
 
Dennis WhoCares

Dennis WhoCares

13/09/2015 16:02:30
Quote Anchor link
Hoi Ozzie,

sorry dat ik mezelf hierin stort.
Normaliter heb je een offerte, waarin je je klant een voorstel doet, dit voorstel is vrijblijvend, en hoeft de klant niet mee eens te zijn.
In deze offerte zal je inderdaad zoals tortuga aangaf ook een vervaldatum moeten hebben.

Als de klant het er niet mee eens is, en je komt samen tot een andere overeenkomst, is het verstandig om een nieuwe offerte te maken waarin jullie je ook aan de vervaldatum houden.

Afspraken over hoe lang het gaat duren voordat je je product oplever zal in algemene voorwaarden moeten opgenomen worden, denk ik ? Deze kun je eventueel bij de offerte bijvoegen. Of eventueel in een functioneel ontwerp ?

Normaliter op moment van het leveren van product ontvangt de klant een factuur, waarin staat wat de klant jou schuldig is, en je een betalingstermijn aangeef. (let op) veel bedrijven hanteren een standaard betalingsperiode van 6 weken, dan sta je wel zwak als je op je eigen factuur de klant 2 weken de tijd geef ;)

Neem in algemene voorwaarden ook op, wie er eigenaar wordt/is van de 'broncode', hier is vaak onenigheid over.
Ik maak ook iOS en OSX apps, de klant wil soms graag de broncode hebben, hoewel ik daar meer geld voor reken omdat ik dan (bij bepaalde projecten) eventueel toekomstig werk misloop omdat ze dat dan kunnen uitbesteden aan een ander.
 
Willem vp

Willem vp

13/09/2015 16:40:31
Quote Anchor link
> dit voorstel is vrijblijvend

Even ter aanvulling: het staat de klant uiteraard altijd vrij om wel of niet op een aanbod in te gaan. Soms staat er op een offerte iets in de trant van "deze offerte is vrijblijvend". Dat betekent dan weer iets heel anders, namelijk dat degene die de offerte aanbiedt zijn aanbod mag intrekken, zélfs als de klant de offerte al heeft geaccepteerd (en het dus een overeenkomst is geworden).

> Afspraken over hoe lang het gaat duren voordat je je product oplever zal in
> algemene voorwaarden moeten opgenomen worden

Als er iets níet in algemene voorwaarden opgenomen moet worden, is het dat wel. ;-) De oplevertermijn is bij uitstek iets om in de overeenkomst vast te leggen. Algemene voorwaarden zijn overkoepelend voor alle overeenkomsten, en een oplevertermijn is heel erg gebonden aan een specifiek product.

> Deze kun je eventueel bij de offerte bijvoegen.

Als 'deze' slaat op de Algemene Voorwaarden, dan moet je heel erg oppassen met het woord 'eventueel'. Als de klant niet de gelegenheid heeft gehad de AV in te zien voordat hij de overeenkomst aangaat, zijn ze in principe niet geldig voor die overeenkomst. Het is dus verstandig om -in ieder geval als je voor het eerst zaken doet met een klant- de AV meteen bij de offerte te voegen. In dit geval kun je je er niet vanaf maken door onderaan je offerte een regeltje op te nemen dat je AV van toepassing zijn; een rechter maakt daar gehakt van.

> Of eventueel in een functioneel ontwerp ?

Deze zin snap ik uberhaupt niet.. ;-) Zowel wanneer het slaat op de AV als wanneer het slaat op de oplevertermijn betreft het dingen die niet in een functioneel ontwerp thuishoren.

> veel bedrijven hanteren een standaard betalingsperiode van 6 weken, dan sta je wel zwak
> als je op je eigen factuur de klant 2 weken de tijd geef ;)

Hangt ervan af. Als jouw betalingstermijn alleen in je AV staat misschien wel (omdat in een heleboel inkoopvoorwaarden dergelijke bepalingen in de AV worden afgewezen) maar als het expliciet in de overeenkomst is opgenomen, heeft de klant zich gewoon aan jouw betalingstermijn te houden.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

13/09/2015 17:51:28
Quote Anchor link
Dankjulliewel. Nuttige info!!

Meer tips/adviezen zijn en blijven welkom. Leer ik weer wat bij :-)
 
Eddy E

Eddy E

13/09/2015 18:15:43
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 13/09/2015 15:04:06:
@Eddy

Thanks ... maar stel je gaat voor een klant een website maken, dan moet je gaan vastleggen wat er gaat gebeuren en hoe lang het gaat duren. Dat kan bijv. wel een paar maanden zijn. Het is dus echt een traject waar je over praat. Dan heb je toch een soort van overeenkomst (contract) nodig lijkt me. Of niet?


Ja, maar het is niet zo dat jij een contract aangaat voor 'websites' aanmaken.
Stel dat het bedrijf een extra website wil (andere niche bijvoorbeeld), dan doe je dat toch ook niet gratis. Je hebt de afspraak/opdracht om 1 website naar specificaties te maken voor een X bedrag.
Daar heb je 5 maanden de tijd voor.
Maar het is niet zo dat jij 5 maanden lang websites voor hem maakt.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.