Controle of bestand compleet op server staat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

19/05/2021 14:23:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben voor een video site bezig en bij een van de laatste stappen wordt vanaf een externe server een videobestand via FTP op de server geschreven.

De bestandsnaam komt o.a. vanuit het project_ID dus daar kan ik op checken of het uiteindelijk bestand dus al beschikbaar is en dus of het project een andere status kan krijgen.

Echter; dat het bestand bestaat (file_exists) wil niet zeggen dat het er al 100% op staat. Bij video's loopt het snel op en bij 10 mb van de 20 mb bestaat het bestand wel, maar nog niet compleet.

Is er een manier dat ik kan checken of een bestand helemaal compleet is?

Ik kwam al wel wat tegen met fgets, maar kan het nog niet helemaal plaatsen hoe ik nu zeker weet dat het videobestand helemaal compleet is. Weet iemand van jullie dit toevallig?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 19:59:49
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/05/2021 14:33:16
Quote Anchor link
Met md5_file() die je vergelijkt?
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

19/05/2021 14:45:16
Quote Anchor link
Dat zou een oplossing kunnen zijn als ik vanaf het videoprogramma (dat schrijft naar de FTP) ook een md5 mee zou kunnen laten geven, maar voor zover ik nu gezien heb gaat dat niet.

Dan kan ik de md5 vanuit md5_file() niet vergelijken met een bestaande md5
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/05/2021 14:49:32
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je het nog door ffmpeg haalt? In dat geval krijg je een seintje als het geconverteerd is.
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

19/05/2021 14:52:46
Quote Anchor link
Was tot nu toe niet de bedoeling omdat bestand helemaal kant en klaar als mp4 op FTP wordt gezet, maar ik ga me even verdiepen in ffmpeg.

Bedankt
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.