Controlleren of een Url Protocol bestaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rowdy van der Meer

Rowdy van der Meer

13/09/2011 10:40:21
Quote Anchor link
Ik heb voor een project een url protocol gemaakt.
maar wil controleren of deze bij de gebruiker geregistreerd staat.

zo niet gebruiker doorsturen naar een download pagina met een installatie wizard zo dat hij deze kan downloaden.

Is dit mogelijk ?
Gewijzigd op 13/09/2011 12:12:41 door Niels K
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 11:40:26
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

13/09/2011 11:39:43
Quote Anchor link
Dat is bij mijn weten niet mogelijk zonder gebruik te maken van ActiveX of een andere vorm van een browser-plugin. Kun je geen informatie uit de User Agent halen, via PHP of Javascript? Of is het mogelijk om je installer aan te passen zodat hij het in de User Agent meegeeft?
 
Rowdy van der Meer

Rowdy van der Meer

13/09/2011 11:58:23
Quote Anchor link
Me installer is aan t epassen na wat ik nodig heb aangezien ik geen standaard programma hiervoor gebruik maar zelf geschreven applicatie hiervoor gebruik.

Alleen ik moet juist weten of de installerd gedraaid heeft ja of nee ik dacht aan een cookie controlleren alleen als de gebruiker de cookie verwijderd zegt de applicatie elk keer dat je de setup op nieuw moet uitvoeren.

Is het mogelijk om cookies te maken die de gebruiker niet kan verwijderen ?

Windows cookie ofzo iets ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/09/2011 12:16:15
Quote Anchor link
Nee, en je kan met flash al permacookies aanmaken, en die zullen als het goed is ook verboden worden.
 
Rowdy van der Meer

Rowdy van der Meer

13/09/2011 12:40:02
Quote Anchor link
Worden ze helemaal verboden ?
Ik dacht dat je ze wel mocht gebruiken als je de gebruiker op de hoogte er van stelde.
 
Chris -

Chris -

13/09/2011 14:58:54
Quote Anchor link
Discussie over permacookies mag, maar is netter om dat in een apart discussietopic te voeren. :)
 
Rowdy van der Meer

Rowdy van der Meer

13/09/2011 15:07:34
Quote Anchor link
was niet echt de bedoeling om te gaan discuseren (A) meer een vraag :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.