cookie beveiligen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Dit ga je doen Het ontwerpen en bouwen van diverse applicaties (C#, ASP.NET, MVC); Het ontwikkelen van Webservices (WCF); Het meewerken aan de transitie naar Azure; Het samenwerken met collega's binnen een Scrumteam en meedenken over de User Stories; Het bouwen van unittesten; Meedenken over nieuwe tooling, ontwikkelingen en technologieën in de markt. Hier ga je werken Je komt te werken bij een organisatie die verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van verschillende portalen. Deze portalen worden gebruikt door diverse partijen en jouw taak is om ervoor te zorgen dat deze optimaal functioneren. Je wordt onderdeel van een Scrumteam en werkt

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Team Lead Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Als Team Lead Java Developer draag een grote verantwoordelijk je stuurt ontwikkelaars aan en staat dagelijks in contact met jou ICT Manager. De team Bestaat uit front-end en backend systemen. Je ben in staat op hoog niveau de technische vak te bepalen en ook te bewaren. Je dag zie er als volgt uit, ontwikkelen van nieuwe en bestaande applicaties, het uitvoeren van processen en analyses en het beschrijven van functioneel ontwerpen. Ook zal samen met jouw Tester applicaties gaan testen door middel van peer reviews en het leveren van support aan gebruikers

Bekijk vacature »

Full stack developer

Functie Binnen een ontzettend stimulerende werkomgeving kom jij te werken in een software team van 14 developers. Met ontzettend stimulerend bedoel ik een modern pand, wat voorzien is van alle nodige soft- en hardware, zodat jij jouw werk goed kan uitvoeren. Daarnaast zitten ze in een bos, waardoor je in een groene omgeving rustig kunt werken. Het team bestaat uit front end, back end en full stack developers. Jij krijgt dus de keuze hier waar jij jezelf het liefst op zou richten, maar de voorkeur gaat uit naar back end. Er wordt hier Scrum (agile) gewerkt in multidisciplinaire teams met

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Bo Bo

Bo Bo

28/10/2008 13:27:00
Quote Anchor link
Hallo halloo,

ik vraag me heel kort en krachtig af hoe ik een cookie het beste kan beveiligen zodat het 100% save is en toch nog gewoon bruikbaar.

ik gebruik cookie om de login te onthouden. Ik heb nu een speciaal wachtwoord om via cookie in te loggen die aan de gebruiker hangt. Maar hoe zouden jullie het doen met encryptie, salt's? en eventueel koppelen aan een ip-adres ofzo?

groetjes bo
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 23:19:37
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

28/10/2008 13:29:00
Quote Anchor link
100% save
beetje veel ?
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

28/10/2008 13:30:00
Quote Anchor link
Cookies, of wat voor andere user beinvloedbare informatie dan ook, kun je nooit 100% veilig krijgen. Zorg dan ook dat je naast de cookies ook nog andere authenticatie methodes toepast.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
Bo Bo

Bo Bo

28/10/2008 13:45:00
Quote Anchor link
mjah 100% lukt nooit, maar daarmee wouw ik aan geven dat het gewoon goed veilig moet zijn. in ieder geval hackers zo moeilijk mogelijk maken..

hoe encrypte jullie cookies? base64? zodat hij weer te decode is? of een hash maken met sha1? (bijv sha1( username:cookiepass ) en dan vergelijken in de database?
 
PHP Newbie

PHP Newbie

28/10/2008 14:12:00
Quote Anchor link
Het enige wat je in een cookie zet is een unieke code. Deze unieke code zet je ook in de database en dan kun je in de database de gegevens zetten die opgeslagen moeten worden.

Je kunt bijvoorbeeld ook het IP in de database opslaan. Wanneer het IP-adres in de database niet overeenkomt met het IP adres waarmee op dit moment ingelogd wordt zou er wel eens iets fout kunnen zitten en kun je een bezoeker uiloggen.

Probleem hiermee is dat gebruikers met een laptop die vaak op verschillende locaties zitten steeds opnieuw in moeten loggen.

PHPHulp geeft bijvoorbeeld een melding "Cookies corrupt of incorrect". Ik heb er helemaal geen behoefte aan om dat te weten, log me dan gewoon uit, log ik wel weer in. Die witte pagina met die error melding voegt niets toe en wekt alleen maar ergernis op.
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

28/10/2008 14:22:00
Quote Anchor link
$l_sHash = md5($_SERVER['REMOTE_ADDR']);
$l_sHash .= md5($_POST['gebruikernaam']);
$l_sHash .= md5(rand());
$l_sHash = md5($l_sHash);

dit sla ik altijd op samen met en het ip adres in db en dan kijk ik of deze code en zijn ip adres in de database staan
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

28/10/2008 14:55:00
Quote Anchor link
Een cookie is client side. Dat is gewoon een file (nu ja, afhankelijk van de webbrowser...) op de locale pc van de gebruiker.

Dus ja, is het veilig om daar gevoelige informatie achter te laten?

phphulp slaat usernane en md5(paswoord) op in de cookies.

Wat waarschijnlijk beter zou zijn, is om dat nog eens te coderen. Bekijk eens hoe phpBB3 zijn paswoorden codeert. In mijn laatste post geef ik een link waar je een aantal functies krijgt die je zo kan gebruiken:
http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=1&id=56718

Telkens je inlogt, wordt het paswoord in de db aangepast. Daarmee zou je ook wel wat kunnen verzinnen om de veiligheid te verhogen.
 

28/10/2008 14:59:00
Quote Anchor link
Emmanuel Delay schreef op 28.10.2008 14:55:
Dus ja, is het veilig om daar gevoelige informatie achter te laten?

Nee dat is dus niet veilig. Je slaat nooit de gebruikersnaam en wachtwoord op in een cookie, ook niet gecodeerd. Lees die posts van php newbie en rvw nog eens door, dat is de manier.
 
- -

- -

28/10/2008 15:04:00
Quote Anchor link
Phphulp.nl is zelf zo buggy als wat, neem dus niets over van phphulp.nl zelf.

Wat PHP Newbie zegt, een unieke ID koppelen aan een IP adres, en verder geen shit in een cookie zetten. Gebruik zelf enkel sessies icm met nog wat andere checks.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

28/10/2008 15:13:00
Quote Anchor link
Ik gebruik sowieso nooit cookies om in te loggen.

Een (goeie) webbrowser stelt zelf voor om login gegevens op te slaan, dus waarom zou je nog moeite doen?

Ik vind dat cookies meer dienen voor preferences, maar ja, dat is maar een mening.
 

28/10/2008 15:16:00
Quote Anchor link
Emmanuel Delay schreef op 28.10.2008 15:13:
Een (goeie) webbrowser stelt zelf voor om login gegevens op te slaan, dus waarom zou je nog moeite doen?

Ik vind dat cookies meer dienen voor preferences, maar ja, dat is maar een mening.

Omdat sommige mensen altijd ingelogd willen zijn en niet steeds weer moeten inloggen... Ik weet niet precies of dit klopt, maar volgens mij is een sessie al weg als je een tab sluit.
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

28/10/2008 15:20:00
Quote Anchor link
Karl: sessies zijn niet weg als je een tab sluit, pas als de browser compleet is afgesloten.

EDIT:

Wellicht dat dat bij Chrome trouwens niet zo is, aangezien daar iedere tab zijn eigen proces heeft! Maar bij firefox en IE zijn ze iig niet weg bij het sluiten van een tab.

EDIT2:

Meteen even getest, ook bij chrome blijven sessies bestaan bij het sluiten van een tab.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nils Kuijpers
 
--

--

28/10/2008 15:24:00
Quote Anchor link
Ben benieuwd hoe dat bij Chrome is, met die aparte processen.
 

28/10/2008 15:26:00
Quote Anchor link
Nils schreef op 28.10.2008 15:20:
Karl: sessies zijn niet weg als je een tab sluit, pas als de browser compleet is afgesloten.

EDIT:

Wellicht dat dat bij Chrome trouwens niet zo is, aangezien daar iedere tab zijn eigen proces heeft! Maar bij firefox en IE zijn ze iig niet weg bij het sluiten van een tab.

Mjah, kijk, misschien is dit een rare hersenkronkel van mij, maar ik zou het vrij logisch vinden als die weg zijn, aangezien je de pagina hebt gesloten en weg bent van de site (iig, daar gaan we nu van uit).
Voor zover ik weet heeft ie geen optie om gesloten pagina's weer te openen, firefox sinds een aantal versie's ook en Opera had het al heel lang.
Als je dan weer naar de site gaat start je, vind ik, weer een nieuwe sessie.

Verder weet ik wel dat als je firefox killt via process manager op windows, en je start hem later weer op dat de sessie dan soms wel is blijven bestaan.
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

28/10/2008 15:28:00
Quote Anchor link
Karl schreef op 28.10.2008 15:26:
Nils schreef op 28.10.2008 15:20:
Karl: sessies zijn niet weg als je een tab sluit, pas als de browser compleet is afgesloten.

EDIT:

Wellicht dat dat bij Chrome trouwens niet zo is, aangezien daar iedere tab zijn eigen proces heeft! Maar bij firefox en IE zijn ze iig niet weg bij het sluiten van een tab.

Mjah, kijk, misschien is dit een rare hersenkronkel van mij, maar ik zou het vrij logisch vinden als die weg zijn, aangezien je de pagina hebt gesloten en weg bent van de site (iig, daar gaan we nu van uit).
Voor zover ik weet heeft ie geen optie om gesloten pagina's weer te openen, firefox sinds een aantal versie's ook en Opera had het al heel lang.
Als je dan weer naar de site gaat start je, vind ik, weer een nieuwe sessie.

Verder weet ik wel dat als je firefox killt via process manager op windows, en je start hem later weer op dat de sessie dan soms wel is blijven bestaan.


Google vindt dat blijkbaar idd een rare hersenkronkel, lees mijn 2de edit maar even.
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

28/10/2008 15:30:00
Quote Anchor link
Evert schreef op 28.10.2008 15:24:
Ben benieuwd hoe dat bij Chrome is, met die aparte processen.

"aparte" processen dat moet je met en korreltje zout nemen ...
 

28/10/2008 15:32:00
Quote Anchor link
Nils schreef op 28.10.2008 15:28:
Google vindt dat blijkbaar idd een rare hersenkronkel, lees mijn 2de edit maar even.

Jah, ik heb het gelezen. Ik heb het toch niet zo op die chrome...
 
Nils Kuijpers

Nils Kuijpers

28/10/2008 15:32:00
Quote Anchor link
rvw schreef op 28.10.2008 15:30:
Evert schreef op 28.10.2008 15:24:
Ben benieuwd hoe dat bij Chrome is, met die aparte processen.

"aparte" processen dat moet je met en korreltje zout nemen ...


Nou, dat moet je dus NIET met een korreltje zout nemen. Kijk maar eens in je task manager als je een paar tabs open hebt staan.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

28/10/2008 15:33:00
Quote Anchor link
Rare kronkels of niet, ik zit toch vaak te denken:

"Man, er lopen toch slimme mensen rond bij Google.".
 
Bo Bo

Bo Bo

28/10/2008 16:19:00
Quote Anchor link
ik vind jou reactie over waarom gebruik je een cookie wel een goede emmanuel..

maar ik wil het denkik toch met cookies onthouden zodat ze meteen herkend worden als ze op de site komen..

ik denk nu dat ik een hash maak van een random salt en een fingerprint en deze opsla in de database en cookie en deze laat vergelijken.

en na iedere inlog een nieuwe salt en overnieuw database en cookie wegschrijven.. maar dan zit ik te denken hoe ik het dan zal doen met een gebruikersnaam of gebruikersid..


de finger print..:
$_SERVER['REMOTE_ADDR']
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_CHARSET']
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_ENCODING']
$_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']
$_SERVER['HTTP_USER_AGENT']
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo Bo
 
Bo Bo

Bo Bo

28/10/2008 16:28:00
Quote Anchor link
maar als ik dat dan op zoon manier doe, waarom zou ik dan niet cookies weg kunnen laten en zoon unieke fingerprint in mijn database opslaan en gebruikers inloggen als de fingerprint klopt..? immers heeft noooit iemand dezelfde fingerprint, of heb ik het nu helemaal mis?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.